چه آسمان قشنگی است آسمان حرم
برگزاری «نخستین شب شعر مدافعان حرم» در نهاد کتابخانه ها؛
چه آسمان قشنگی است آسمان حرم
به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، جمعی از شاعران انقلاب و دفاع مقدس ، تازه ترین سروده های خویش را در وصف شهدای مدافعان حرم سرودند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۹
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، عصر روز گذشته نخستین شب ‌شعر «مدافعان حرم» با حضور دبيركل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، شعراي انقلاب و دفاع مقدس ، چهره‌هاي فرهنگي كشور و خانواده های معزز شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در کتابخانه مرکزی تهران برگزار گردید.

در این برنامه جمعی از شاعران برجسته کشورمان از جمله علیرضا قزوه ، مصطفی محدثی خراسانی ، علی محمد مودب ، دکتر محمد مهدی سیار، سیدرسول پیره ، احمد بابایی ، میلاد عرفان پور، محسن رضوانی و بشری صاحبی به قرائت سروده های خود پرداختند و حال و فضای مراسم را به عطرو بوی شهدای مدافعان حرم عطرآگین کردند.

«گروه سرود نسیم قدر» نیز دو سروده خود را که بیشتر در محضر مقام معظم رهبری اجرا کرده بودند و مورد توجه معظم له قرار گرفته بود و در فضای مجازی نیز بارها دیده شده است را برای حاضرین اجرا کردند که مورد استقبال مدعوین قرار گرفت.

در این برنامه همچنین سردار اسدالهی فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله (ص) لحظاتی را به ذکر خاطره از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: دفاع مقدس هر نشانه ای که دارد به دوران کربلا و عاشورا بر می گردد. امروز همه دنیا حتی دشمنان انقلاب اسلامی هم اعتراف می کنند که ملتی آمده است که صحنه هایی را رقم می زند که مصداق کلمه کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست.     

این فرمانده دفاع مقدس اضافه کرد: هر واقعه ای که در کربلا رخ داده است مشابه آن در دفاع مقدس هم تکرار شده است و خوشحالیم که امروز نسلی ظهور و بروز کرده است که شبیه دوران دفاع مقدس است که به مدافعان حرم معروف شدند و این نسل نه تنها کپی نیستند بلکه خودشان اصل اصل هستند.

وی با بیان اینکه آبروی ما برگفته از بچه های مدافعان حرم است یادآور شد: 10 سال دیگر متوجه خواهیم شد اتفاقی که امروز توسط بچه های مدافعان حرم رخ داده است چه اتفاق بزرگی بوده است.

علیرضا مختار پور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در خاتمه ضمن تشکر از حضور شاعران و خانواده های شهدا در این برنامه گفت: در کتابهای تاریخ نوشته شده است که علما گاهی 40 روز قرآن می خواندند و روزه می گرفتند تا شاید بتوانند یک شهید را در خواب ببینند اما ما هر روزه شاهد فرزندان شهدایی هستیم که هر روزه در کنار ما هستند و ما باید قدر این عزیزان را بدانیم.

وی همچنین با بیان بیتی از مولانا به سخن خود پایان داد:
« گوهر مزاد کرد که این را کی می‌خرد         کس را بها نبود همو خود ز خود خرید».


کد خبر: 93074
Share/Save/Bookmark