استفاده از فیلم و سریال برای فرهنگ سازی «ازدواج آسان»
روح الله فاطمی نسب در گفتگو با هنرنیوز خبر داد:
استفاده از فیلم و سریال برای فرهنگ سازی «ازدواج آسان»
مدیر جشنواره «هلهله فرشته‌ها» تاکید کرد: باید صدا و سیما برای تمام سریال هایی که به بحث خانواده می پردازند حتما از کارشناسان خبره و آشنا به مسائل مذهبی، دینی و خانواده استفاده کند تا خروجی برنامه ها در راستای تحکیم خانواده، حفظ شعایر دینی و فرهنگ سازی در جهت ازدواج آسان باشد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵
حجت الاسلام و المسلمین روح الله فاطمی نسب مدیر جشنواره «هلهله فرشته ها» و رئیس اتاق فکر مجموعه هیات یا زهرا در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در مورد بهره گیری از بضاعت های تصویری مثل فیلم و سریال برای تحکیم خانواده و بویژه ازدواج آسان که جشنواره هلهله فرشته ها در صدد فرهنگ سازی آن است گفت: بحمدالله دوستانی که در این هیات حضور دارند همه اهل رسانه و هنر هستند و بنده خودم نیز دارای مدرک فوق لیسانس تهیه کنندگی صدا و سیما هستم که تاکنون فیلم های کوتاه زیادی را تهیه کردم. لذا ما هم معتقدیم که حوزه فیلم و سریال می تواند تاثیرات زیادی به لحاظ فرهنگ سازی برای ازدواج آسان بر روی خانواده ها و بویژه جوانانی که قصد ازدواج دارند داشته باشد. 

وی با بیان اینکه تاکنون سینماگران ما از تاثیر آثار نمایشی برای فرهنگ سازی در حوزه تحکیم خانواده و ازدواج آسان غافل بودند تصریح کرد: امیدواریم شاهد توجه بیشتر تهیه کنندگان به موضوع ازدواج آسان و الگو قرار دادن زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) در فیلم ها و سریال ها باشیم به گونه ای که هر چه سریع تر شاهد استارت برخی از سریال ها ، فیلم های سینمایی و تلویزیونی در جهت فرهنگ سازی در این زمینه باشیم. چرا که هم اکنون افزایش طلاق در کشور آمار تلخی است که به هیچ عنوان زیبنده یک جامعه اسلامی نیست. کشوری که الگوی هایی مثل اهل بیت دارد نباید به دنبال ازدواج های تجملی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین روح الله فاطمی نسب با اشاره به سازمان صدا و سیما ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان سینمایی اظهار داشت: ما از همه کسانی که هنر و رسانه در اختیار دارند بویژه از سازمان صدا و سیما ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان سینمایی درخواست می کنیم اهتمام ویژه تری برای فرهنگ سازی در جهت ازدواج آسان برای خانواده ها داشته باشند. چرا که اکثر ازدواج هایی که از روی چشم و هم چشمی و به صورت تجملی و ریخت و پاش های آنچنانی انجام می گیرد متاسفانه کمتر به نتیجه می رسند و امروز آمارهای افزایش طلاق و کاهش ازدواج ، واقعا دردناک است.

وی در عین حال از اهتمام رسانه ملی در انعکاس جشنواره «هلهله فرشته ها» و از اینکه شبکه های مختلف صدا و سیما پای این کار آمدند قدردانی کرد.

این تهیه کننده با اشاره به زندگی ساده اهل بیت و روش ازدواج ائمه اطهار (ع) یاد آور شد: اگر خانواده ها و بویژه جوانان کشور نگاهی به ازدواج حضرت امیر(ع) و حضرت زهرا (س) بیندازند و به این باور برسند که آنان هم می توانند زندگی و ازدواج ساده ای داشته باشند. بی شک، این بزرگان را الگوهای خود قرار خواهند داد چون محبتی که ما به ساحت اهل بیت داریم اگر چه ظاهرش، ابراز عشق و علاقه به این عزیزان است اما باطن آن محبت ، مشابهت به همراه خواهد داشت. یعنی وقتی شما یک محبوب را دوست داشته باشید حُب او یک کشش ایجاد می کند تا شما شبیه آن محبوب بشوید. لذا اگر این باور در میان جوانان کشور ایجاد شود که ما هم می توانیم زندگی ساده ای همچون اهل بیت داشته باشیم حتما به این نوع زندگی علاقه مند خواهیم شد.

مدیر جشنواره هلهله فرشته ها و رئیس اتاق فکر مجموعه هیات یا زهرا با مطرح کردن این سوال که ما در بحث ازدواج آسان و فرهنگ سازی در این زمینه ، کادر سازی نکردیم؟ گفت: واقعا چقدر اساتید و نخبه گان کشور به این موضوع به صورت جدی توجه کردند؟ در حالی که این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است. وقتی ما ادعا می کنیم بهترین الگوها را در اختیار داریم پس باید کمترین طلاق ها را هم در جامعه داشته باشیم. اما آیا اینگونه است؟

وی تاکید کرد: معتقدم صدا و سیما بایستی بابت هر برنامه ای که می سازد بویژه سریال هایی که به بحث خانواده می پردازند، حتما از کارشناسان خبره و آشنا به مسائل مذهبی، دینی و خانواده استفاده کند تا خروجی برنامه ها در راستای تحکیم خانواده ، حفظ شعایر دینی و فرهنگ سازی در جهت ازدواج آسان باشد.
کد خبر: 82913
Share/Save/Bookmark