تولید فیلم‌های ارزشی در سال ۹۳ محدود بود
ابراهیم اصغری در گفتگو با هنرنیوز:
تولید فیلم‌های ارزشی در سال ۹۳ محدود بود
یک تهیه کننده سینمای ایران معتقد است در سال ۹۳ سایه مشکلات عمومی اقتصادی برهمه عناصر سینما حکمفرما شد و همین امر، مشکلاتی را برای دست اندرکاران سینمای ایران ایجاد کرد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۸
ابراهیم اصغری تهیه کننده سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد وضعیت سینمایی در سال ۹۳ گفت: وضعیت سینمایی کشور را می‌توان با دیدن فیلم‌های جشنواره فیلم فجر ارزیابی کرد ولی من متاسفانه نتوانستم تمام فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را ببینم. اما آن فیلم‌هایی را که دیدم فیلم‌های اجتماعی بودند که مضامین خانوادگی و اجتماعی تلخ یا حوادث ویژه‌ای که دراجتماع شکل گرفته بود را کانون توجه خود قرار داده بودند با این تفاوت که از تجزیه و تحلیل عمیقی برخوردار نبودند.

وی با بیان اینکه تولید فیلم‌های ارزشی در سال ۹۳ فیلم‌های محدودی بودند اضافه کرد: شاید یکی از دلایل تولید اندک این نوع فیلم‌ها، محدودیت‌های اقتصادی سال ۹۳ و سال ۹۲ بود. درحالی که این نوع فیلم‌ها باید با حمایت نهادهای دولتی تولید شوند که این بخش هم به دلایل کمبود منابع مالی از سرمایه گذاری کمتری برخوردار شدند و متاسفانه تولید فیلم‌های ارزشی با مفاهیم دفاع مقدس به شدت کاهش داشت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «به کبودی یاس» در پاسخ به این سوال که وضعیت سینمای ایران در زمینه زیر ساخت‌ها در سال ۹۳ چگونه بود ادامه داد: معتقدم در زمینه زیرساخت‌ها، اتفاق خاصی که تغییر ویژه‌ای را نسبت به سالهای گذشته ایجاد کند رخ نداد اما امیدواریم در سال ۹۴ در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

ابراهیم اصغری تصریح کرد: در سال ۹۳ سایه مشکلات عمومی اقتصادی برهمه عناصر سینما حکمفرما شد و همین امر سبب شد تا مشکلاتی برای دست اندرکاران سینما ایجاد شود اما امیدواریم این شرایط پایدار نباشد و با مدیریت و برنامه ریزی ویژه و با حمایت از سوی دولت این مشکلات هر چه زود‌تر مرتفع گردد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» خاطر نشان کرد: بر این باورم که همیشه می‌شود عقب ماندگی در حوزه زیرساخت‌های سینمای ایران را به محض بهتر شدن اوضاع اقتصادی و رفع محدودیت‌های اقتصادی و تحریم‌ها بهبود ببخشید اما اگر این کمبود‌ها به لحاظ فرهنگی و با توجه به بی‌مهری دولت به این حوزه باشد این کمبود‌ها به این زودی برطرف نخواهد شد به همین دلیل است که امیدوارم کسانی که در دولت و مجلس شورای اسلامی مسئولیت برنامه ریزی بودجه‌های فرهنگی را برعهده دارند به این مسائل مهم، توجه کافی داشته باشند. از سوی دیگر، نمایندگان مجلس و دولت مردان می‌بایست به بخش فرهنگ، اهمیت ویژه‌ای بدهند تا این بخش بتواند همچنان فعال در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام بردارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پنج شنبه آخر ماه» در پاسخ به این سوال که بهترین رویداد سینمایی سال ۹۳ چه رویدادی بوده است گفت: آرامشی که در حال حاضر در سینما ایجاد شده یک رویداد خوشایندی است. هر چند که به نظر می‌رسد این آرامش تنها یک آرامش ظاهری است و بیشتر همچون آتش زیرخاکس‌تر می‌ماند اما از سوی دیگر، معتقدم که رونمایی از فیلم حضرت محمد (ص) ساخته آقای مجید مجیدی نیز که بعد از سال‌ها تلاش و زحمت امسال رونمایی شد یکی از رویدادهای خوش سال ۹۳ می‌تواند باشد. باید بپذیریم که این فیلم یک پروژه ملی و حتی فرا ملی است که باید برای اکران مطلوب ملی و بین المللی آن برنامه ریزیهای دقیق و همه جانبه‌ای صورت بگیرد تا این فیلم به خوبی دیده شود.
کد خبر: 80023
Share/Save/Bookmark