مسئولین فرهنگی بیشتر به فکر میزشان هستند تا ارزش‌های انقلاب!!
سید سعید سیدزاده در گفتگو با هنرنیوز:
مسئولین فرهنگی بیشتر به فکر میزشان هستند تا ارزش‌های انقلاب!!
تهیه کننده فیلم سینمایی «زیبا‌تر از زندگی» گفت: کسانی که نام خودشان را کارگزار و مسئول فرهنگی گذاشتند واقعا ارزش‌های انقلاب را‌‌ رها کردند و فقط به دنبال حفظ میز و موقعیت خودشان هستند. حال که اینگونه است پس‌‌ همان بهتر که پست‌های خودشان را هم‌‌ رها کنند و بروند در خانه بنشینند و کاری به کار فرهنگ نداشته باشند.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
سید سعید سیدزاده در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد اکران فیلم سینمایی «زیبا‌تر از زندگی» افزود: متاسفانه دوستانی که باید برای اکران بهتر این فیلم همکاری می‌کردند شانه خالی کردند و به همین دلیل، فیلم در بد‌ترین شرایط ممکن اکران شد و اتفاق خوبی که می‌بایست برای فیلم رخ می داد اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه «زیبا‌تر از زندگی» فیلم پُرزحمتی بود اضافه کرد: به دلیل کج فهمی، نفهمی و جهالت بعضی‌ها، این فیلم در بد‌ترین شرایط اکران شد. این در حالی است که این فیلم، تاریخ مصرف ندارد و متعلق به مقطع خاصی نیست و بی‌شک، تاریخ در مورد این فیلم، قضاوت خواهد کرد. من مطمئن هستم آنهایی که ارزش فیلم را می‌دانند به این فیلم احترام خواهند گذاشت. ولی الان در شرایط بلبشوی اندیشه و بلبشوی فکری و فرهنگی؛ چیزی جز «بی‌مهری» شاهد این فیلم نبودیم.



تهیه کننده فیلم سینمایی «پنالتی» ادامه داد: فیلم «زیبا‌تر از زندگی» همزمان با ۲۰ فیلم دیگر اکران شده است! آن هم بدون سرگروه و بدون سینماهای شخص. متاسفانه بعضی از سینماهایی که فیلم را نمایش می‌دهند آن را به صورت چرخشی نمایش می‌دهند. یعنی اگر مخاطبی امروز ساعت مثلا ۴ عصر این فیلم را در فلان سینما دیده باشد. فردا در‌‌ همان ساعت، دیگر نمی‌تواند این فیلم را ببیند چرا که به علت نمایش چرخشی فیلم، سینمادار زمان نمایش فیلم را تغییر می‌دهد!

سید سعید سیدزاده تاکید کرد: انشاء الله با همت بچه مسلمانان و حزب اللهی‌ها، شرایطی را مهیا خواهیم کرد که فیلم «زیبا‌تر از زندگی» درهمه کانون‌ها و محله‌ها به نمایش درآید تا مردم بیشتری بتوانند این فیلم را ببینند.

وی در مورد فروش این فیلم یاد آور شد: باور می‌کنید آنقدر درگیر هستم که بتوانم یک سینما ثابت برای فیلم بگیریم و شرایط بهتری را برای اکران مهیا کنم. اصلا پیگیر فروش فیلم نبودم. حتی از پخش کننده هم، گزارش فروش نخواستم به دلیل اینکه همواره درحال دوندگی اکران بهتر فیلم بودم.


تهیه کننده فیلم سینمایی «زیبا‌تر از زندگی» گفت: حدود یکسال برای تبلیغات فیلم دوندگی کردیم تا شاید بتوانیم از رسانه ملی کمکی برای تبلیغات بگیریم ولی نمی‌دانم که چرا تیزر فیلم «زیبا‌تر از زندگی» را یک هفته بیشتر پخش نکردند و بعد به یکباره آن را قطع کردند! دلیل آن هم هنوز برای من مشخص نیست. معتقدم یک نفر به تلویزیون زنگ زده که تبلیغات این فیلم را ادامه ندهید. تا این حد به این فیلم بی‌مهری شده است. اما در عوض، تیزر فیلمی که نه قصه دارد و نه سرانجام مشخصی دارد به طور مرتب از تلویزیون پخش می‌شود.




این تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران با بیان اینکه چرا با فیلمی که منبعث از ارزش‌ها و اندیشه دفاع مقدس است عناد ورزی می‌شود و تیزرش را پخش نمی‌کنند افزود: من مسببین این کار را به خداوند واگذار می‌کنم و از خدا می‌خواهم تقاص آن را در هر مقام و هر جایگاهی هستند بگیرد.

وی در مورد اکران شهرستان این فیلم اظهار داشت: درحال مهیا کردن «شرایط کانونی» نمایش این فیلم در شهر‌ها و مکانهای فاقد سینما هستیم. امیدواریم فیلم راه نمایش خودش را پیدا کند.

سید سعید سید‌زاده با اشاره به اکران همزمان تعداد بالای فیلم‌ها در سطح کشور خاطر نشان کرد: اینکه تهیه کنندگان مجبور به اکران فیلم‌هایشان شدند دلیلش فقط اوضاع آشفته فرهنگی وعدم انسجام در مدیریت سینمایی کشور است. متاسفانه مدیریت سینمایی کشورهمه چیز را واگذار کرده است. این کسانی که نام خودشان را کارگزار و مسئول فرهنگی گذاشتند واقعا ارزش‌های انقلاب را‌‌ رها کردند و فقط به دنبال حفظ میز و موقعیت خودشان هستند و برای هیچ چیز دیگری ارزش قائل نیستند. حال که اینگونه است پس‌‌ همان بهتر که پست‌های خودشان را هم‌‌ رها کنند و بروند در خانه بنشینند و کاری به کار فرهنگ نداشته باشند. درحالی که باید نسل انقلاب مورد «حمایت» قرار بگیرد اما متاسفانه مورد «شماتت» قرار می‌گیرد. چرا ما به خاطر اینکه از ارزشهای انقلاب حرف می‌زنیم باد مورد هجمه روحی، فکری و فرهنگی قرار بگیریم؟ چرا در این شرایط هرچه برای بیان ارزشهای انقلاب بیشتر تلاش می‌کنیم کمتر به نتیجه می‌رسیم؟ انسان را به جایی می‌رسانند که آدم از همه چیز می‌بُرد. همه فیلمسازان برای اینکه نمی‌رند فیلمشان را در این شرایط بسیار بد اکران می‌کنند که لااقل اعلام کنند فیلمشان را نمایش دادند تا فردا روز، به فیلم دیگر هم بتوانند فکر کنند.

این فیلمساز دفاع مقدس تاکید کرد: هم نسل‌های من به سینما نیامدند که به شهرت و پول برسند. بلکه برای انجام تکلیف آمدند و مطمئن باشید تا جان داشته باشیم در این مسیر حرکت خواهیم کرد. شاید امروز فیلم‌های ما دیده نشود. اما ما برای ثبت در تاریخ این فیلم‌ها را می‌سازیم تا نشان دهیم که جوانان ما، هنگام جنگ چه سختی‌هایی را متحمل شدند و چه جانفشانی‌ها را پشت سر گذاشتند؟ این حرف‌ها نباید به منزله شعار تلقی شود. چون من به هیچ عنوان، اهل شعار دادن نیستم. چون اگر قرار بود شعار بدهم در دورانی که جوان‌تر بودم شعار می‌دادم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در مورد وضعیت تولید فیلم سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» گفت: هنوز فیلمنامه نهایی را دریافت نکردم و خانم انسیه شاه حسینی به عنوان کارگردان این فیلم، حساسیت‌های خاص خودشان را روی فیلمنامه دارند تا کار از کیفیت خوبی برخوردار باشد. اگر فیلمنامه به دستم برسد حتما برای تولید آن اقدام خواهم کرد.

سید سعید سید‌زاده همچنین خبر داد فیلم زیبا‌تر از زندگی حدود ۱۰ دقیقه برای اکران کوتاه‌تر شده است تا از ریتم تندتری برخوردار شود.
کد خبر: 79043
Share/Save/Bookmark