شجاع نوری: تلاش می کنیم اصفهان همچنان میزبان این جشنواره باشد
گزارش هنرنیوز از نشست خبری جشنواره فیلم کودک ؛
شجاع نوری: تلاش می کنیم اصفهان همچنان میزبان این جشنواره باشد
دبیربیست ‌و نهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در پاسخ به سوال هنرنیوز اعلام کرد: ما هنچنان از میزبانی شهر اصفهان برای این جشنواره استقبال می کنیم ولی دغدغه اصلی ما برگزاری جشنواره در حد و اندازه استاندارد است
 
تاريخ : سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۳
به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز صبح امروز نخستین نشست مطبوعاتی بیست ‌و نهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در بنیاد سینمایی فارابی با حضور علیرضا شجاع نوری دبیر این جشنواره برگزار شد. وی در این نشست خبری از قطعی نشدن شهر اصفهان برای میزبانی این جشنواره خبر داد  و افزود : هنوز برگزاری جشنواره در شهر اصفهان قطعی نشده است چرا که با وجود صحبت هایی که با شهردار اصفهان برای برگزاری این جشنواره در این شهر داشتیم تغییر کرد و باید دوباره با مسولین شهری اصفهان برای میزبانی به توافق برسیم ضمن اینکه اگر اصفهان نشد با دیگر استانها نیز وارد مذاکره خواهیم شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی هنرنیوز که پرسید « آیا تلاش مصاعفی خواهید کرد تا شهر اصفهان همچنان میزبان این جشنواره بماند چرا که در دنیا، معمولا جشنواره ها را با نام ؛ شهرهایشان می شناسند» پاسخ داد: ما هنچنان از میزبانی شهر اصفهان برای این جشنواره استقبال خواهیم کرد ولی دغدغه اصلی ما، برگزاری جشنواره در حد و اندازه استاندارد است.

خبرنگار هنرنیوز پرسید:« آیا منظور شما این است که دوره های قبلی استاندارد نبوده است؟» گفت: من به دوره های اخیر کاری ندارم اما آن چهار دوره ای که من دبیر این جشنواره بودم جشنواره در حد استاندارد بود و حتی به عنوان یکی از سه جشنواره برتر حوزه کودک در جهان شناخته می شد.

وی افزود: این دوره از جشنواره فیلم کودک تفاوتی با دوره های قبل خواهد داشت و نگرش برگزارکنندگان هم متفاوت خواهد بود. در واقع تنها انگیزه ای که باعث شد من دبیری این جشنواره را قبول کنم، همین بود که بتوانم تغییراتی در جشنواره کودک به وجود آورم.

دبیر جشنواره فیلم کودک با اشاره به اینکه متاسفانه معمولا کیفیت فدای کمیت شده است اضافه کرد: در چند سال گذشته مبنا بر این بوده است که به خاطر برگزاری جشنواره، فیلم هایی در ماه های آخر تولید شده اند و کمیت فدای کیفیت شده است، اما امسال اگر فیلم داشتیم در جشنواره حضور می یابد و اگر فیلمی نداشته باشیم، حقیقت را به کودکان خواهیم گفت.

وی برخورد صادقانه با کودکان را در این جشنواره مهم دانست و اظهار داشت: محور اصلی که در جشنواره امسال موردنظر ما است، برخورد صادقانه با کودکان است. من دوره های قبل را نقد نمی کنم اما به نظرم گام اول در برخورد با کودک، صداقت است. امسال بخش مسابقه سینمای ایران به صورت احتمالی برگزار می شود و اگر ما فیلم نداشته باشیم در نهایت صداقت فقط به بخش فیلم های خارجی بسنده خواهیم کرد.

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اشاره به ضعف مالی جشنواره گفت: ضعف مالی دامنگیر جشنواره کودک است و آن گونه که دلمان می خواهد نمی‌توانیم جشنواره را برگزار کنیم اما تمام تلاش ما این است که جشنواره‌ای استاندارد برگزار کنیم. متاسفانه نماینده‌ای در جشنواره کن نداشتیم و این فرصت خوب را از دست دادیم ممکن است نتوانیم نماینده‌ای هم در جشنواره‌های دیگر داشته باشیم. اما دوستان خوب ما در بخش بین‌المللی فارابی تبحر و تجربه خود را در اختیار جشنواره قرار می‌دهند و تجربه را جایگزین نقایص می‌کنیم. ما با دوستان فارابی متعهد شدیم تا جشنواره را به درستی و در سطح استاندارد برگزار کنیم.

وی از حضور معلمان در جشنواره خبر داد و افزود: با آموزش و پرورش صحبت‌هایی کردیم تا بتوانیم از این عزیزان و تجربیاتشان بهره ببریم. در این جشنواره قطعا از معلمان که شناخت خوبی از دانش‌آموزان دارند استفاده می‌کنیم زیرا این عزیزان مشاوران خوبی خواهند بود.

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید بودجه جشنواره سال گذشته ۲ میلیارد بود امسال بودجه جشنواره چه مقدار خواهد بود که وی از اعلام مشخص بودجه طفره رفت اما اظهار داشت : بودجه جشنواره کمتر از ۲ میلیارد خواهد بود.

وی در مورد دوسالانه برگزار شدن جشنواره هم گفت: در شورای راهبردی اجتماعی کودک صحبت‌های زیادی شد و قرار بر این شد که با حمایت و دلسوزی عزیزان در سازمان سینمایی این جشنواره به صورت هر ساله برگزار شود زیرا اگر ۲ سال یک بار برگزار شود ممکن است از دغدغه‌ها خارج شده و به خاطره‌ها خواهد بپیوست!

شجاع نوری از برگزاری المییاد فیلمسازی کودکان بین ۱۲ تا ۱۹ خبرداد و یاد آورشد: امسال المپیاد فیلمسازی برای کودکان در سراسر کشور برگزار خواهد شد و فیلم‌هایشان مورد داوری قرار خواهند گرفت.
کد خبر: 81446
Share/Save/Bookmark