تماشاخانه بازیگاه به استقبال «مرگ» می‌رود!
تماشاخانه بازیگاه به استقبال «مرگ» می‌رود!
نمایش «مرگ» با مضمون «مرگ» در تماشاخانه بازیگاه روی صحنه می‌رود.
 
تاريخ : شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۳
به گزارش هنرنیوز؛نیما ذاکر کارگردان نمایش «مرگ»  درخصوص داستان نمایش خود عنوان کرد: «مرگ» داستان شهری كوچک است كه قاتلی آرامش آن را به هم ریخته و اهالی می‌خواهند به هر ترتیبی شده قاتل را دستگیر كنند و به همین دلیل سراغ همه افراد آن شهر از جمله كلایمن که یک فروشنده ساده است می روند و داستان به گونه‌ای رقم می‌خورد تا یک کمدی را برای مخاطب به تصویر بکشد.

وی در خصوص انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه گفت: همیشه سعی كردم نمایشنامه‌هایی را كار كنم كه كمتر كار شده باشد. مثل «بلیط تئاتر» و نمایش قبلی‌ام «خاكسپاری اسپوزیتو». نمایش «مرگ» را هم بعد از اینكه بارها خواندم، متوجه همین امر شدم.

البته این یكی از بهترین نمایشنامه هایی است كه به شخصیت وودی آلن و آن نگاه طنز خاصش به زندگی نزدیک است و همین نگاه من را به فكر فرو برد كه این نمایش را كار كنم. نمایشی كه ٢٠ سال پیش اجرا شده و همه باید این را متوجه باشند كه نمایش «مرگ» هیچ ربطی به نمایش «مرگ در می‌زند» ندارد؛ چون بسیاری این اشتباه را كرده‌اند.
کارگردان نمایش «مرگ» ادامه داد: نگرشی كه من به كار بردم زیاد دور از نگرش نویسنده نیست و تمسخر گرفتن مرگ و ساده گرفتن زندگی است.

ذاکر در مورد شیوه اجرایی نمایش اظهار داشت: سعی كردم طنز موقعیت كار كنم و نزدیک به همان شناختی كه از وودی آلن وجود دارد باشد. بازیگران نمایش بسیار با فكر انتخاب شده اند. هرچند تعدادی از عزیزان همین اواخر گروه را ترک كردند اما چون بقیه افراد دغدغه كار را داشتند.
گفتنی است؛ در این نمایش بازیگرانی چون نیما ذاكر، مژگان جعفری، مهدی بیگدلی، بهزاد خان‌محمدی، مصطفی رهنما، مروارید امانی، صائب دادو، پریسا خسروی، سیما غیائی، مهدی اسماعیلی و..... به ایفای نقش می پردازند.
کد خبر: 90806
Share/Save/Bookmark