پلیس فیلم «بازنشسته» یک پلیس ایرانی است / دولت از بخش خصوصی زمین خورده حمایت کند/ گروهی از بخش خصوصی به مافیا تبدیل شدند
داود قاسمی امیرلو در گفتگو با هنرنیوز:
پلیس فیلم «بازنشسته» یک پلیس ایرانی است / دولت از بخش خصوصی زمین خورده حمایت کند/ گروهی از بخش خصوصی به مافیا تبدیل شدند
کارگردان تله فیلم « بازنشسته» این فیلم را یک فیلم صددر صد پلیسی عنوان کرد و گفت: در این فیلم سعی کردیم از کپی برداری فیلم های پلیسی خارجی خودداری کنیم لذا پلیس این فیلم ، یک پلیس کاملا ایرانی است.
 
تاريخ : سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
داود قاسمی امیرلو کارگردان تله فیلم «بازنشسته» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد این تله فیلم افزود: ما این تله فیلم را برای شبکه خانگی تولید کردیم و هم اکنون نیز این فیلم برای صدور مجوز نمایش به وزارت ارشاد ارائه شده است.

وی با بیان اینکه صحبت هایی برای پخش این فیلم از شبکه سوم شده است از احتمال مشارکت نیروی انتظامی در این فیلم به شرط اینکه چند صحنه دچار تغییراتی شود خبر داد و یاد آور شد: تله فیلم «بازنشسته» یک فیلم صد در صد پلیسی است.

قاسمی با اشاره به قصه تله فیلم «بازنشسته» تصریح کرد: ایده اولیه این فیلمنامه از یکی از فرمایشات امیرمومنین (ع) که می فرمایند« تجربه مادر همه علم هاست» گرفته شده است. متاسفانه در ایران هنگامی که گفته می شود یک نفر بازنشسته شده گویا همه چیز برای او به اتمام رسیده است. درحالی که اینگونه نیست و بازنشستگان ما به دلیل تجاربی که دارند می توانند خیلی موثرتر از بقیه عمل کنند. بنابراین قصه این تله فیلم ، قصه پدر و پسر پلیسی است که پدر بازنشسته می شود و به پسر ، ماموریت شناسایی یک باند بزرگ بین المللی اشیاء عتیقه و مواد مخدر سپرده می شود و در این بین ؛ حوادثی برای این پسر و پدر اتفاق می افتد که باید دید.



وی که تله فیلم «بازنشسته» اولین کار بلند او محسوب می شود و او قبل از این علاوه بر چندین تجربه فیلمسازی کوتاه، دستیار یک و مدیر تولید بسیاری از فیلم ها بوده است با بیان اینکه زمان تولید این تله فیلم به سال قبل و نزدیک عید برمی گردد که تا اواخر اردیبهشت سال ۹۴ ادامه داشت اظهار داشت: این فیلم که تمامی لوکیشن های آن در تهران بود طی ۲۵ جلسه تصویر برداری به اتمام رسید.

داود قاسمی امیرلو با اشاره به فضای تولید فیلم در کشور تاکید کرد: متاسفانه هم اکنون شرایط تولید فیلم در کشور به دلیل افزایش هزینه ها قدری سخت تر شده است و «بودجه» حرف اول فیلمسازی را می زند. این درحالی است که بخش خصوصی قادر به تامین بودجه فیلم ها نیست و لازم است دولت هر چه زودتر وارد میدان شود.

وی گفت: من از شخص آقای سید صادق موسوی مدیر کل نمایش خانگی ارشاد بابت تلاش هایی که برای ارتقاء فیلم ها در حوزه شبکه خانگی می کنند تشکر می کنم و امیدواریم در این دوره و با حضور ایشان ، ساخت فیلم های شبکه خانگی هم از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و هم اینکه زمینه تولید در این عرصه بهبود یابد.




کارگردان تله فیلم «بازنشسته»، وجود تله فیلم ها در شبکه خانگی را فرصتی برای عادت کردن مردم به فیلم دیدن دانست و اضافه کرد: در سینمای هند، سالی نزدیک به هزار فیلم تولید می شود اما همه این فیلم ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و بیشتر آنان صرفا برای سرگرمی تولید می شوند. لذا با توجه به اینکه ما در کشور خیلی آدم کتابخوان نداریم اگر مردم فیلم هم نبینند پس چه توشه ای از فرهنگ می توانند داشته باشند؟ بنابراین تولیدات شبکه خانگی فرصتی است تا مردم همچنان حس فیلم دیدن را در خود زنده نگه دارند. لذا معتقدم باید اجازه داده شود تا در این کشور فیلم ساخته شود هر چند که نظارت ها و اعمال کیفیت ها نیز باید همچنان از سوی وزارت ارشاد لحاظ شود.


این کارگردان با بیان اینکه وزارت ارشاد پیش از این، فیلم های تولیدی را درجه بندی می کرد که این درجه بندی، وضعیت تهیه کننده و کارگردان و مخاطبین را روشن می کرد که با چه نوع فیلمی روبرو هستند یاد آور شد: اما اکنون این درجه بندی ها حذف شده است اما معتقدم در عوض، شبکه خانگی، کاری را انجام دهد که در دنیا مرسوم است یعنی هم تولید و هم پخش فیلم های شبکه خانگی را در اختیار تهیه کنندگان بگذارد تا برخی از پخش کننده ها نتوانند با سند سازی، دسترنج کار تهیه کنندگان را به نفع خودشان تصاحب کنند و سبب ورشکسته شدن تهیه کنندگان شوند.

قاسمی با اشاره به تله فیلم «بازنشسته» گفت: سعی کردبم دراین تله فیلم به استانداردهای تولید نزدیک شویم و منتظر بازخوردهای مخاطبین نسبت به این فیلم هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر تلاش کردید چهره یک پلیس ایرانی را در این فیلم به تصویر بکشید افزود: متاسفانه بسیاری از کارهای پلیسی ما نتوانسته چهره ای از پلیس ایرانی را به مخاطب نشان دهد. اما ما در این فیلم، شاهد «پلیس ایرانی» هستیم و سعی نکردیم کپی برداری از پلیس های خارجی داشته باشیم. معمولا پلیس در فیلم های خارجی ، همچون یک سوپرمن عمل می کند و یک تنه با همه می جنگد! اما پلیس ما این رفتارها را ندارد.

این بازیگر و هنرمند کشورمان در خاتمه یاد آور شد: من از مدیران فرهنگی می خواهم که از بخش خصوصی حمایت کنند البته نه از بخش خصوصی که امروز به «مافیای سینما» و به «مافیای شبکه خانگی» مبدل شده است چرا که این گروه به اندازه کافی خوردند و بردند. بلکه دولت می بایست بخش خصوصی زمین خورده را که حتی به دلیل ورشکستگی، زندگی اش را از دست داده کمک کند. این درحالی است که بخش خصوصی باید تنفس کند تا هنر ادامه یابد.

وی تصریح کرد: بنده با سابقه ای که از آقای ایوبی دارم می دانم که ایشان فردی فرهنگی و هنر شناس هستند. ضمن اینکه آقای وزیر ارشاد هم نشان داده که حامی سینماگران است. لذا وقتی که مدیران ارشد فرهنگی ما چنین نگرش هایی دارند انتظار این است که مدیران رده پایین نیز ، همین مشی را ادامه دهند و از پرداختن به مسائل جناحی و گروهی پرهیز کنند.

لازم به ذکر است که برخی از عوامل تولید تله فیلم «بازنشسته» بدین شرح است:

نویسنده و کارگردان داود قاسمی امیرلو، تهیه کننده: حسن احمدی، تدوین: مهرداد قدکچیان، طراح گریم: پروین نویدی، صدابرداران : علیرضا افخمی ، پژمان مشهدی، دستیار اول کارگردان: علیرضا بابا احمدی، دستیار دوم : امین قاسمی، بازیگردان: الهام فقانی منشی صحنه: فاطمه میرقاسمی ، صداگزار : امیر حسین صادقی، مجری طرح : اکبر تهرانی ، مدیر تولید: پژمان پور صالح، تصویربرداران : شیرمراد گودرزی و حمید احمدی، جلوه های ویژه : عظیم احمدی، خواننده : امید قاسمی امیرلو، موسیقی متن: فریده فرهی ، طراحی صحنه و لباس: شقایق الله وردی، مدیر تدارکات: بهمن خورشید وند، عکاسی و فیلمبردار پشت صحنه : تقی زنجانی ، کارشناس انتظامی : مهدی احمدی سرمایه گذاران: محمود نوذری، اکبر تهرانی و داود قاسمی، ضبط : استودیو پاییز
بازیگران: محمود مقامی ، محمود نوذری، حسن شکوهی ، امید قاسمی ، کیانوش گرامی ، هما خاکپاش، محمد برسوزیان ، غلامرضا اصانلو، مجید علمدار، داود قاسمی ، سپیده ذاکری ، افسانه دهستانی ، نجات علیمراد و ...



گفتگو از : مجید معافی
کد خبر: 83246
Share/Save/Bookmark