مدیرعامل جدید خانه سینما از ورود به مسائل سیاسی و حاشیه‌ای بپرهیزد
محسن علی اکبری در گفتگو با هنرنیوز:
مدیرعامل جدید خانه سینما از ورود به مسائل سیاسی و حاشیه‌ای بپرهیزد
یک تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران با اشاره به نزدیک شدن مهلت قانونی برای انتخاب مدیر عامل جدید خانه سینما گفت: امیدواریم مدیرعامل جدید خانه سینما از پرداختن به مباحث سیاسی و حاشیه‌ای بپرهیزد چرا که ورود به مباحث جناحی به هیچ عنوان در راستای فعالیت خانه سینما نخواهد بود.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
محسن علی اکبری تهیه کننده با سابقه سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد انتخاب مدیر عامل جدید خانه سینما که طبق مهلت ۴۵ روزه باید در روزهای آینده انتخاب شود افزود: معتقدم باید مدیرعامل جدید خانه سینما از ورود به مباحث سیاسی و جناحی بپرهیزد چرا که این نوع کار‌ها به هیچ عنوان در راستای فعالیت خانه سینما نخواهد بود لذا امیدواریم مدیر عامل جدید و همچنین هیات مدیره خانه سینما به این موضوع توجه داشته باشند تا ما دیگر شاهد خانه سینمایی با نگاه سیاسی نباشیم.

وی اضافه کرد: سیاست اولیه شکل گیری خانه سینما از روز اول هم، فعالیت در راستای صنفی و توجه به مشکلات و معضلات اعضای صنوف خانه سینما بوده است که یکی از مهم‌ترین این مسائل، توجه به مساله امنیت شغلی، بیمه درمان سینماگران، مسائل رفاهی، مسکن و غیره می‌باشد. هم اکنون بسیار از زحمت کشان خانه سینما که سال‌ها در عرصه سینما - در حوزه‌های مختلف - کار کردند از بسیاری از امکانات رفاهی و درمانی بی‌بهره هستند که مدیر عامل جدید خانه سینما با همدلی و رایزنی با این افراد و رفع مشکلات آنان می‌تواند قدری از رنج‌های این بخش از اهالی سینما را بکاهد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «استرداد» همچنین در مورد اکران نوروزی سینما‌ها یاد آور شد: با وجودی که ما شاهد افزایش قیمت بلیت سینما‌ها بودیم اما باز هم اکران نوروزی امسال نسبت به سال گذشته با افت ۵۰ درصدی روبرو بود و این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای سینمای ایران محسوب شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه معمولا بهترین اکران، اکران نوروزی در کشور محسوب می‌شود و به عبارتی ریل گذاری قطار فیلم‌ها با اکران نوروزی آغاز می‌شود اما متاسفانه در آغاز سال جدید، حرکت این قطار حرکت چندان موفقی نبود. اما امیدواریم در اکران‌های بعدی، شاهد اتفاق‌های خوبی به لحاظ فروش فیلم‌ها باشیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «کتاب قانون» با اشاره به فیلم‌های حاضر در جشنواره دوره سی و سوم (جشنواره سال ۹۳) یاد آور شد: با توجه به فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته دیدیم شاید قدری پیش بینی فروش‌های موفق و آنچنانی برای فیلم‌های دیگر سخت باشد. این درحالی است که فیلم‌های حاضر در اکران نوروزی امسال، جزو فیلم‌های پرفروش جشنواره محسوب می‌شدند که متاسفانه نتوانستند انتظارات لازم را در زمینه فروش برآورده سازند.

محسن علی اکبری اظهار داشت: پیش بینی من برای فروش فیلم سینمایی «ایران برگر» ساخته آقای مسعود جعفری جوزانی فروش ۵ میلیارد تومانی بود و برای فیلم «رخ دیوانه» اثر آقای ابوالحسن داوودی فروش بالای ۳ میلیارد تومانی بود که این انتظارات برآورده نشد. لذا با توجه به این فروش‌ها، تصور من این است که در طول سال ما نتوانیم شاهد فیلم‌هایی با فروش بالا باشیم. البته هنوز یکسری از فیلم‌هایی وجود دارند که در جشنواره فیلم فجر حضور نداشتند مثل فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» ساخته آقای محمد حسین لطیفی که این احتمال وجود دارد این فیلم از فروش بالایی به هنگام اکران عمومی برخوردار شود. 

این تهیه کننده سینمای ایران در پاسخ به این سوال که دلایل افت فروش فیلم‌های نوروزی امسال نسبت به سال قبل را در چه می‌بینید گفت: معمولا مسائل متعددی در اکران موفق یک فیلم دخالت دارند و یکی از مسائل مهم این است که ما همچنان شاهد قهر تماشاگران با سینما هستیم. یکی از موارد دیگر که در افت فروش فیلم‌ها موثر بود اکران سوزی‌ای بود که در اسفند سال ۹۳ اتفاق افتاد و بیش از ۳۰ فیلم همزمان در سینماهای کشور اکران شدند! و این بیشتر «فیلم سوزی» بود تا اکران.

محسن علی اکبری یکی دیگر از موارد افت فروش فیلم‌ها را «نبود فیلمنامه قوی» در سینمای ایران یاد کرد و افزود: متاسفانه در سینمای ایران مساله «سینمای قصه گو» کم رنگ‌تر شده و این درحالی است که مردم به دنبال سینمای قصه گو هستند و اگر ما امروز شاهد استقبال خوب مخاطب از فیلم «ایران برگر» هستیم به دلیل این است که این فیلم، یک فیلم قصه گو است و آقای جعفری جوزانی توانسته است یک قصه خوب را در قالب یک فیلم خوب مطرح کند. اما گویا فیلمسازان ما، مساله قصه گویی را در بسیاری از فیلم‌های خود به فراموشی سپردند بویژه این مساله در فیلم‌هایی که ساخته جوانان فیلمساز است بیشتر به چشم می‌خورد. هر چند که این فیلمسازان، تکنیکال‌های خوب و زبده‌ای هستند اما از نظر محتوا و قصه؛ فیلم‌های این طیف از کارگردانان ضعیف است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» تاکید کرد: امیدواریم در سال ۹۴ با درایت بیشتر شورای پروانه ساخت شاهد تولید فیلم‌هایی با فیلمنامه‌های منسجم و قصه گو باشیم تا کمکی به جذب مخاطب گریز پا از سینمای ایران باشد.
کد خبر: 80212
Share/Save/Bookmark