تربیت اصولی بازیگران کیفیت بازیگری را ارتقاء خواهد داد
هوشنگ توکلی در گفتگو با هنرنیوز:
تربیت اصولی بازیگران کیفیت بازیگری را ارتقاء خواهد داد
یک بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به تربیت درست بازیگران خبر داد تربیت اصولی بازیگران می‌تواند سبب افزایش کیفیت بازیگری در سطح کشور شود.
 
تاريخ : شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
هوشنگ توکلی بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد مقوله‌ای به نام «بازیگری» گفت: حوزه بازیگری حوزه مهمی است و تربیت بازیگران خوب می‌تواند کیفیت بازیگری کشور را ارتقاء ببخشد و بی‌جهت نیست که انتخاب درست بازیگران یک فیلم، به تنهایی ۵۰ درصد موفقیت فیلم را تامین می‌کند. امروزه اگر چه ما دارای بازیگران خوب و شایسته‌ای هستیم که درک درستی از نقش دارند اما هستند بازیگرانی که یا درست تربیت و آموزش ندیدند یا آموزش آنان اصولی نبوده است.

وی افزود: قرار است بزودی آموزشگاه بازیگری به نام «پرنده آبی» را در جهت تربیت درست بازیگری راه اندازی کنم تا در این آموزشگاه بازیگرانی تربیت بشوند که هم در پروژه‌های دیگران و هم اگر خواستیم کارهای سنگینی مثل فیلم سینمایی «تنباکو» را شروع کنیم بازیگران تازه نفس و چهره‌های جدیدی را در اختیار داشته باشیم.

بازیگر سریال «زیر تیغ» با بیان اینکه من دیدگاههای خاصی نسبت به روش و سبک بازیگری دارم که اگر هنرجویان با این سبک آموزش ببینند حتما موفق‌تر خواهند شد ادامه داد: سینما و تلویزیون نیازمند تربیت نسل جدیدی از بازیگران است که با روشهای علمی و مُتدهای روز بازیگری جهان آشنا شوند. برای بازیگر شدن باید زحمت‌ها و مرارت‌های زیادی متحمل شد و اینگونه نیست که یک نفر یک شبه بازیگر شود. بازیگران با استعدادی که با تمرین، زحمت و به صورت علمی پرورش یافته باشند شک نکنید که در عرصه بازیگری موفق‌تر خواهند شد.

هوشنگ توکلی تصریح کرد: امروزه اگر چه متاسفانه حوزه بازیگری بی‌در و پیکر شده و برخی با روابط و یا با پول وارد این حوزه می‌شوند اما بازیگری دارای حرمت است و کسانی ماندگار خواهند شد که از توانایی و دانش خودشان در این زمینه به نحو احسن استفاده کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «نفوذی»با اشاره به مطبوعات که می‌توانند یار و یاور سینما باشند اظهار داشت: معتقدم باید مطبوعات دو کار را به موازات همدیگر به جلو ببرند. یکی بحث اطلاع رسانی در حوزه سینما است که مثلا اطلاعاتی را در معرفی آثار جدید و هنرمندان ارائه می‌دهند که معمولا مطبوعات همواره این نقش را انجام می‌دهد. اما کار دوم، این است که گویا مطبوعات رابطه علت ومعلولی را فراموش کرده است. یعنی اگر ما امروزه مثلا هنرمند نقاشی داریم که در حال درخشیدن است. باید بپذیریم که ایشان ۲۰ سال زیر نظر اساتید مشغول به کار بوده و یک شبه خلق نشده است. الان این چیزی که از مطبوعات بیرون می‌آید این است که مطبوعات اینگونه القاء می‌کند که هنر فلان هنرمند سینما، مقوله‌ای است که یک شبه آفریده شده و یک شبه هم از بین خواهد رفت و البته این نوع نگاه به هنرمند غلط است. درحالی که اگر بخواهیم به اثربخشی هنر فکر کنیم و روی آن سرمایه گذاری کنیم باید به زحمت‌هایی که پشت این کار کشیده شده تا یک فرد علاقه‌مند، به یک هنرمند صاحب سبک تبدیل گردد توجه شود. متاسفانه برخی مطبوعات و رسانه‌ها نگاه‌شان به هنرِ یک هنرمند؛ این است که اصلا به پیشینه و سابقه پشت سر یک هنرمند که توانسته است اثری را خلق کند به هیچ عنوان توجه نمی‌شود و این فاصله همچنان خالی است که باید پُر گردد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در مورد جدید‌ترین کار بازیگری خود افزود: قرار است بزودی در یک سریال خیلی خوب – که در حال حاضر نمی‌توانم نام آن را ذکر کنم- به عنوان نقش پدر خانواده بازی کنم.

وی در مورد کارگردانی فیلم سینمایی «تنباکو» یاد آور شد: همچنان به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم که به محض تامین سرمایه این کار را شروع خواهیم کرد.
کد خبر: 77702
Share/Save/Bookmark