رونمایی از نرم افزار« تکیه» / همکاری برخی سینماگران با تبیان با موضوع محرم
در نشست رونمایی از خدمات تبیان در ماه محرم مطرح شد:
رونمایی از نرم افزار« تکیه» / همکاری برخی سینماگران با تبیان با موضوع محرم
معاون محتوایی مؤسسه تبیان هدف از رونمایی نرم افزار «تکیه» را دسترسی بهنگام به فایل‌های ویدئویی و صوتیِ هیئات مذهبی، مداحان و سخنرانان برجسته کشور در ایام ماه محرم عنوان کرد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۹
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، صبح امروز نشست خبری رونمایی از خدمات مؤسسه تبیان در ماه محرم، پیش از ظهر امروز با حضور حسین خسروی معاونت محتوا، نسیم مه‌آبادی معاونت شبکه‌‌های اجتماعی و الناز فطیرخورانی مدیر مرکز یادگیری مؤسسه تبیان در سالن کنفرانس این مؤسسه برگزار شد.

دراین نشست که با استقبال اصحاب رسانه روبرو شد حسین خسروی از رونمایی نرم‌افزار محرم تبیان با نام «تکیه» خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اپلیکیشن‌های موجود در خصوص مناسبت‌ها به ویژه محرم، اپ‌های جامعی نبود به این معنی که صرفاً یا مداحی صوتی، یا سخنرانی، یا شعر، متن و .... بود تصمیم گرفته شد اپ جامعی برای محرم طراحی و اجرا شود.

وی اظهار داشت: دسترسی بهنگام به فایل‌های ویدئویی و صوتیِ هیئات مذهبی، مداحان و سخنرانان برجسته کشور در ایام ماه محرم، دربرگیری محتوای اپلیکیشن‌های موجود در فضای مجازی، مجموعه‌ای از اشعار ناب حسینی و معرفی بخشی از زندگی یاران باوفای امام حسین(ع) و همچنین دسترسی به آرشیوی با بیش از 10هزار مداحی و سخنرانی مذهبی، صدها کتاب و تصویر نوشته پیرامون قیام و مصائب اباعبدالله الحسین(ع) و نیز پاسخگویی به شبهات مهم پیرامون فلسفه و وقایع عاشورا تنها بخشی از ویژگی‌های اپلیکیشن جامع «تکیه» است.

معاون محتوایی مؤسسه تبیان تصریح کرد: در اپلیکیشن تکیه، روزانه بالای 500 محتوا و تا پایان ماه محرم حدود 17 هزار محتوا تصویرنوشته جمع‌آوری شده و حدود یکصد هزار کتاب و مقاله مرتبط با مفاهیم عاشورا در آن قرار داده شده است. این نرم‌افزار کاملا به صورت رایگان با بیش از هفت هزار زنگ تلفن عاشورایی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که برای دو سیستم‌عامل اندروید و «ios» قابل استفاده است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه نگاه معرفتی به واقعه عاشورا بحث مهمی است و مقام معظم رهبری و مراجع تقلید همواره بر آن تأکید دارند شعور حسینی همراه با شور حسینی است که ما در مؤسسه تبیان، کتابی را از علامه محمدتقی جعفری با عنوان «حسین(ع) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت» را در این اپلیکیشن قرار داده‌ایم که مجموعه مقالات و سخنرانی‌های مرحوم علامه جعفری است.

این مدیر موسسه تبیان خاطرنشان کرد: همه ما وقتی فرهنگ و نام عاشورا به گوشمان می‌خورد یاد مصیبت‌های عظمای حضرت سیدالشهدا(ع) می‌افتیم اما مرحوم علامه جعفری علاوه بر پرداختن به این مسئله در کتاب خویش، توانسته مفاهیمی همچون امید، مدیریت عاشورایی و... را مورد بررسی قرار داده است.

وی گفت: اپلیکیشن «تکیه» یک اپلیکیشن بدیع و جدید است و در کمتر از 24 ساعت در اپ‌استور تأیید شد و این چیزی نیست جز عنایت امام حسین(ع).

معاون محتوایی مؤسسه تبیان، رونمایی از صفحه محرم تبیان به آدرس http://moharram.tebyan.net را بخش دیگری از خدمات وب سایت تبیان در ماه محرم معرفی کرد و گفت: در این صفحه مطالب مختلفی همچون: مجموعه مقالات با عنوان با حسین تا بی‌نهایت، انتشار مداحی‌های روزانه در بخش فیلم و صوت، معرفی اصحاب امام حسین(ع)، تاریخ‌نگاری عاشورا به شکل اینفوگرافیک، معرفی مقاتل عاشورا در قالب فکت‌گرافیک و همچنین مصاحبه با مورخان و تاریخ شناسان محتلف، ارائه خواهد شد.

وی افزود: تولید ده کلیپ در قالب مصاحبه با محمدحسین رجبی‌دوانی کارشناس تاریخ در زمینه واقعه عاشورا و پاسخگویی در مورد شبهات عاشورا، دیگر عناوین خدمات وب سایت تبیان در ماه محرم را تشکیل خواهند داد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی moharram.tebyan.net» از این مطالب بهره‌مند شوند.

خسروی در خاتمه گفت: برخی از شخصیت های فرهنگی و هنری ، سینماگران و شاعران مطرح کشور را دعوت کردیم تا با آنان در مورد بحث محرم وارد گفتگو شویم و یا یادداشتی از آنان را برای این ایام در سایت تبیان ارائه دهیم.

در بخش دیگری از این نشست، نسیم مه‌آبادی معاون شبکه‌های اجتماعی تبیان، ابراز داشت: شبکه اجتماعی تبیان به عنوان یک شبکه اجتماعی بومی و امن، در ماه‌های محرم و صفر اقدام به برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و آئینی کرده که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه دهه اول محرم با موضوع نماز، امر به معروف و نهی از منکر و قیام عاشورا اشاره کرد که به صورت روزانه در دهه اول محرم برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت: سؤالات این مسابقه کتابخوانی از کتب مرتبط با موضوعات ذکر شده طرح خواهد شد و برندگان به صورت قرعه کشی روزانه انتخاب و معرفی می‌شوند و به فعال‌ترین شرکت کنندگان این مسابقات که به صورت کامل در 10 مسابقه شرکت کرده باشند جوایزی اهدا می‌شود.

معاون شبکه‌های اجتماعی تبیان، خبر از رونمایی از ویژه نامه نرم‌افزارهای ماه محرم توسط مؤسسه تبیان داد که با توجه به نیاز کاربران به نرم‌افزارهای مذهبی و کاربردی ویژه این ایام، از کتاب های الکترونیکی، مداحی ها و ... تهیه شده است.

مه آبادی، «مسابقه وبلاگ نویسی ویژه ماه محرم و صفر» را دیگر خدمات باشگاه کاربران تبیان عنوان کرد و افزود: سامانه وبلاگ تبیان به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و صفر، ضمن رونمایی از قالب های ویژه این ایام ، اقدام به برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی با محوریت قیام عاشورا، اربعین و ایام سوگواری ماه صفر خواهد کرد که بستر سامانه وبلاگ نویسی تبیان با بهرمندی از سرورهای قدرتمند داخلی امکان فعالیت وبلاگ نویسان را در فضای مجازی را آسان تر ساخته است.

معاون شبکه‌های اجتماعی تبیان، گفت: کاربران می‌توانند علاوه بر مشاهده مطالب، محتوا، تصاویر، صوت، فیلم و ... دیگر اعضا، نسبت به انتشار محتوای مورد نظر خود نیز اقدام نموده و پیرامون محتوای منتشر شده با یکدیگر تعامل داشته باشند. همچنین برجسته‌ترین مطالب، تصاویر و فیلم‌هایی که توسط کاربران بارگذاری شده است، در باکس‌های پیشنهادی شبکه اجتماعی تبیان و همچنین صفحه اصلی سایت تبیان به نمایش در خواهد آمد.

در ادامه این نشست خبری، الناز فطیرخورانی؛ مدیر مرکز یادگیری تبیان، به تشریح فعالیت‌های بخش کودک و نوجوان مؤسسه تبیان در ماه های محرم و صفر پرداخت و گفت: بخش کودک و نوجوان تبیان قصد دارد به منظور تقارن هفته ملی کودک با ایام محرم که از روز پانزدهم تا بیست و یکم مهرماه را در بر می‌گیرد، برنامه ویژه‌ای از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان به کاربران ارائه دهد که که از آن جمله می‌توان به: ارائه ویژه نامه مناسبتی مخصوص کودکان در هر روز (در مجموع هفت ویژه نامه)، ارائه حدیث روز متناسب با ایام در هر روز، ارائه مطلب روزانه با «موضوع حسین (ع) را از نگاه بزرگان غیرمسلمان بشناسیم»، ارائه هفت ضرب‌المثل عاشورایی در هر روز، ارائه مطلب روزشمار «محرم را بشناسیم» با موضوع آشنایی کودکان با وقایع هر روز محرم، ارائه مطلب شعر و مداحی مناسبت هر روز، ارائه مطالب داستان‌های محرم و مراسم‌های عزاداری با توجه به مناسبت‌ها، ارائه فیلم، انیمیشن و مداحی‌های کودکانه و همچنین ارائه سرودهای صوتی محرم، اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری سه مسابقه برای گروه سنی کودک و نوجوان در ماه محرم تصریح کرد: مسابقه مداحان کوچک، عنوان مسابقه‌ای است که کودکان می‌توانند با ارسال فایل صوتی مداحی، مرثیه سرایی یا مقتل خوانی خود از طریق شبکه اجتماعی تبیان با نشانه گذاری «#کودک حسینی» یا کانال تلگرام کودک به نشانی« koodaktebyan@» در این مسابقه شرکت کنند.


مدیر مرکز یادگیری تبیان گفت: همچنین کاربران می‌توانند با ارسال عکس کودک در مراسم‌های عزاداری از طریق شبکه اجتماعی تبیان و یا صفحه اینستاگرام با نشانه گذاری «#کودک حسینی» یا کانال تلگرام کودک به نشانی « koodaktebyan@» در مسابقه کودک و شور حسینی شرکت کنند.

فطیر خورانی، «مسابقه رنگ عاشورا» را به عنوان یکی از خدمات بخش کودک و نوجوان تبیان معرفی کرد که در آن کودکان می‌توانند با رنگ کردن تصاویر ارائه شده در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان و ارسال آن از طریق شبکه اجتماعی تبیان و یا صفحه اینستاگرام در این مسابقه شرکت کنند.

خسروی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید آیا آثار ارائه شده در اپلیکیشن تکیه را از هنرمندان خریداری کردید گفت: برخی از آثار را خریداری کردیم و برخی از آنان تولیدات خود موسسه تبیان بوده است ضمن اینکه بسیاری از آثار مربوط به محرم با توجه به اینکه هیئت های مذهبی با موسسه تبیان لینک هستند خودشان این آثار را برای ما ارسال می کنند.

وی در پاسخ به سوال بعدی هنرنیوز که پرسید از سینماگران چه کسانی برای گفتگو در مورد محرم به موسسه تبیان دعوت خواهند شد از هادی مقدم دوست فیلمنامه نویس و کارگردان سینما ، ناصر هاشم زاده فیلمنامه نویس ، داود فتحعلی بیگی بازیگر و تعزیه شناس و داریوش یاری کارگردان کشورمان خبرداد.

کد خبر: 93029
Share/Save/Bookmark