جای سریالی مثل «معمای شاه» در تلویزیون خالی است
اکبر سنگی در گفتگو با هنرنیوز:
جای سریالی مثل «معمای شاه» در تلویزیون خالی است
بازیگر سریال «معمای شاه» گفت: متاسفانه جای پخش سریالهای مربوط به انقلاب همچون «معمای شاه» در این برهه از زمان به شدت خالی است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
اکبر سنگی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که در سریال «معمای شاه» نقش «حبیب الله ثابت پاسال» را ایفا کرده است در مورد این سریال افزود: پخش سریالهای مربوط به مسائل انقلاب مثل «معمای شاه» سبب می‌شود تا مردم با یکسری از مسائل انقلاب بیشتر آشنا شوند. این درحالی است که به گفته مسئولین، سرانه مطالعه هر ایرانی، سالی ۱۰ دقیقه بیشتر نیست! لذا با توجه به سرانه پایین مطالعه در سطح جامعه، پخش یک فیلم یا یک سریال در مورد بیان برخی از رویدادهای تاریخی،نقش موثری می‌تواند در آگاه سازی جامعه از مسائل انقلاب داشته باشد.

وی با بیان اینکه جای سریالهای مربوط به انقلاب در برنامه‌های تلویزیونی بویژه در این ایام بشدت خالی است ادامه داد: متاسفانه مشکلات مالی که در تلویزیون وجود دارد باعث گردید تا در روند تولید این سریال، توقف‌هایی ایجاد شود به گونه‌ای که این سریال به این ایام نرسد.

بازیگر فیلم سینمایی «کشتی آنجلیکا» تصریح کرد: مشکلاتی که در تلویزیون وجود داشت اجازه نداد سریال «معمای شاه» به خوبی مدیریت شود و بی‌شک، این سریال به نظارت بهتر و دقیق‌تر در حوزه مالی نیازمند بود.

وی با اشاره به کارگردانی سریال «معمای شاه» اظهار داشت: کارگردانی آقای ورزی در این سریال خیلی خوب بوده و ایشان برای این سریال سنگ تمام گذاشتند. ولی به لحاظ مدیریت و نظارت مالی، خیلی بهتر از این می‌شد این سریال را اداره کرد.

اکبر سنگی با اشاره به وقفه‌های مالی و عدم دریافت دستمزد برخی از بازیگران به دلیل مشکلات مالی پروژه‌ ادامه داد: این وقفه‌ها در کیفیت تولید و بازی بازیگران، اثرات منفی خواهد داشت چون هنگامی که بازیگری دستمزدش را دریافت نکرده باشد با استرس و دلخوری سر صحنه حاضر می‌شود و حتما تاثیر دلخوری او بر کار و نقشش تاثیر گذار خواهد بود.

بازیگر فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» گفت: متاسفانه برخی از بازیگران این سریال به دلیل اینکه دستمزدشان را دریافت نکردند سریال را ترک کردند. بعضی‌ها به دلیل عدم دریافت دستمزد، برخی از سکانس‌های باقیمانده خود را بازی نکردند و کار کارگردان در این لحظه، کار سختی خواهد بود. شما تصور کنید بازیگری که مثلا در سکانسی حضور داشته در سکانس بعدی که ادامه همان سکانس است دیده نمی شود!

اکبر سنگی با بیان اینکه من دستمزد خودم را از این سریال دریافت کردم اما معتقدم مشکلات مالی «سریال معمای شاه» را به شدت اذیت کرد اظهار داشت: آقای ورزی کارگردان سریال، بار‌ها پای بازیگران ایستاد و خواستار پرداخت دستمزد بازیگران شد اما به دلیل نبود بودجه ، این امر محقق نمی شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: در این روزگاری که پخش سریالهای ترکی از ماهواره در کشور ما رواج پیدا کرده است. ما چه برنامه جدیدی را راهی آنتن تلویزیون کردیم؟ درست است که تلویزیون در این ایام، ترانه‌ای را که آقای رضا رویگری خوانده است را پخش می‌کند و سبب تجدید خاطرات گذشته می‌شود اما آیا ما توانستیم در طول این سالهای بعد از انقلاب حتی تعداد این ترانه‌ها را افزایش دهیم؟ اینکه تلویزیون در این روز‌ها؛ سریال جدیدی در خصوص تاریخ انقلاب ندارد خیلی تاسف بار است.

اکبر سنگی در مورد پخش سریال «معمای شاه» گفت: اگر قرار باشد تلویزیون این سریال را در ایام پیروزی انقلاب پخش کند باید منتظر پخش آن در دهه فجر سال آینده باشیم. اما اگر این سریال جزو سریال‌های پاییزی سال آینده باشد - که معمولا تلویزیون هر ساله در فصل پاییز، سریال‌های تازه‌ای را پخش می‌کند - ممکن است پخش این سریال از اول مهر ماه سال ۹۴ پخش شود و تا بهمن ماه هم ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه سریال «معمای شاه» سریال جذاب و دیدنی است در مورد تعداد قسمت‌های این سریال افزود: تصور من این است که این سریال بیش از ۲۶ قسمت باشد چرا که از سال ۱۳۱۷ تا ۵۷ یعنی ۴۰ سال را به تصویر کشیده است.

بازیگر فیلم سینمایی «مرگ کسب و کار من است» در پاسخ به این سوال که هم اکنون مشغول به چه کاری هستید اظهار داشت: در حال حاضر هیچ کار تصویری ندارم. ولی در حال تمرین یک نمایشنامه برای جشنواره تا‌تر فجر به نام «چشم اندازی در مه» نوشته و کار آقای ابوالقاسم معارفی بودم که متاسفانه به دلیل نگاه غیر حرفه‌ای از راه یابی به جشنواره تا‌تر فجر باز ماند. در حالی که واقعا این تا‌تر، یک تا‌تر چشمگیری بود.

وی خبر داد این تا‌تر بزودی ضبط خواهد شد و در آینده نزدیک نیز به اجرا در خواهد آمد.

به گفته بازیگر تا‌تر «چشم اندازی در مه»، رضا فیاضی، فرزانه نشاط خواه، میترا فتحی و بیژن افشار از دیگر بازیگران این تا‌تر هستند.

وی همچنین افزود: به هنگام بیکاری، مشغول نوشتن فیلمنامه می‌شوم که هم اکنون نیز در حال نگارش سریالی بنا به فرمایشات حضرت رسول (ص) در مورد «عاق والدین» هستم.

اکبر سنگی با اشاره به جشنواره فیلم فجر یاد آور شد: من در حال حاضر فقط یکی از فیلم‌های جشنواره به نام «کوچه بی‌نام» به کارگردانی آقای هاتف علیمردانی را دیدم. ولی معتقدم امسال جشنواره فیلم فجر، نسبت به سالهای گذشته؛ کم رونق‌تر شده است. هنگامی که من مسئول انجمن بازیگران سینمای ایران بودم وقتی سری به سالن سینماهای فیلم فجر می‌زدیم سالن‌ها مملو از جمعیت بود ولی الان استقبال خیلی کم شده است. البته این امر دلایل زیادی دارد که برخی از آنان به مشکلات تولید فیلم، ممیزی فیلمنامه‌ها و تنوع فیلم‌هایی بر می‌گردد که هم اکنون از طریق رسانه‌های مختلف مثل ماهواره‌ها پخش می‌شود و باعث افزایش سطح سلیقه مردم می شود در حالی که فیلمسازان ما نتوانستند هم سطح با مردم، حرکت کنند. البته این مشکل یک مشکل ریشه داری است که مربوط به این دولت یا آن دولت هم نمی‌شود.
کد خبر: 78945
Share/Save/Bookmark