چهره شهر ما بیش از اندازه شلوغ است
گفتگوی هنرنیوز در آستانه ایام نوروز با محمد احمدی؛
چهره شهر ما بیش از اندازه شلوغ است
محمد احمدی گفت: چهره شهر ما بیش از اندازه شلوغ است و تاثیرات چنین جلوه بصری در فیلم‌‌هایمان خوب نخواهد بود. خطوط اضافه‌ای که در فیلم‌ها می‌بینیم که نشأت گرفته از شهری شلوغ است باعث عصبی شدن مخاطب خواهد شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
محمد احمدی جز آن دسته از هنرمندانی است که در بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی فعالیت پر رنگی داشته است و با توجه به نزدیکی ایام نوروز و شروع سفرهای نوروزی تصمیم گرفتیم با تهیه کننده فیلم سینمایی «دو ساعت بعد مهرآباد» گفتگو کنیم و نظر وی را به عنوان یک هنرمند در ارتباط با فرهنگ شهرنشینی و میزان تاثیر گذاری جشنواره‌های مختلف همچون «فیلم شهر» در این رابطه بپرسیم.

محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در ارتباط با فعالیت مدیران سینمایی و تاثیرگذاری آن‌ها در ارتباط با فرهنگ سازی در بخش‌های مختلف شهری گفت: به نظرم اگر مدیری در هر بخشی که قرار دارد شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که هنرمند و کارگردان بتواند آنچه را که در نظر دارد در آثارش بیاورد و بتواند مفهوم ذهنی خود را عینیت ببخشد کار بسیار مهمی انجام داده است. سینما در نمایش دادن مسئله‌های گوناگون تا حد قابل قبولی موفق بوده است و توانسته چهره خوبی را در ارتباط با شهر به تصویر بکشد.

محمدی گفت: اما در نظر بگیرید که مدیری بر صندلی مدیریت تکیه بزند که به قوانین اهمیت خاصی ندهد و در تمام بخش‌ها سلیقه‌ای تصمیم بگیرد چه اتفاقی می‌افتد؟! فکر کنید اجازه ندهد فیلم ساز نگاه نقادانه خود را در اثرش به وجود بیاورد در آن صورت ما شاهد سینمای خنثی خواهیم بود که هیچ سودی برای هیچ کس نخواهد داشت. به نظرم نگاه حاکمیت و مدیران تصمیم گیر در روند سینمای ایران بسیار مهم است اما به نظرم در هر مقطعی هنرمندان کار خودشان را به درستی انجام داده‌اند.

وی در ارتباط با وجود و یا لزوم جشنواره‌ای همچون فیلم شهر و تاثیرگذاری این قبیل جشنواره‌ها در اتباط با فرهنگ سازی شهری گفت: این جشنواره می‌تواند در ارتباط با چهره شهر تهران تاثیرات خاص خودش را بگذارد ما می‌توانیم در ارتباط با اینکه در حوزه شهر نشینی چه توقعی از افراد جامعه داریم فیلم بسازیم و آموزش و نگاه خود را از این طریق به سایرین منتقل کنیم در شرایط کنونی تاثیرات سینما بر هیچ کس پوشیده نیست. در جهان امروز با توجه به ابزار مهمی همچون سینما فرهنگی را که در نظر دارند به جامعه خود انتقال می‌دهند و با یک برنامه ریزی قطعاً بازخورد خوبی هم می‌گیرند. نمی‌توان منکر تاثیر گذاری سینما شد امیدوارم در جشنواره‌ای همچون فیلم شهر اتفاق‌های خوبی را شاهد باشیم و ببینیم که در این بخش فیلم‌های تاثیر گذاری ساخته شده است. به نظرم فرهنگ و اشاعه آن از هر چیز دیگری مهم‌تر خواهد بود. چنین جشنواره می‌تواند گام مهمی در این مسیر بر دارد.

وی در ادامه گفت: باید برای چنین جشنواره‌های سرمایه گذاری کرد در تمام دنیا شاهد این موضوع هستیم چرا که از از این طریق است که می‌توان فرهنگی که مد نظر داریم را به جامعه‌مان انتقال دهیم. رویکرد جشنواره فیلم شهر باید در ارتباط با بهبود روش زندگی شهری باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آزمایشگاه» گفت: یکی از اتفاقات دیگر این است که باید از هنرمندان در چنین جشنواره‌هایی حمایت شود. جشنواره‌ها هنرمندان خود را‌‌ رها نکنند به خصوص پی گیر مسیر کاری آن‌هایی باشد که توانسته اند توانایی‌های خود را اثبات کنند. امیدوارم ساخت سینما‌های استاندارد ادامه داشته باشد و در ادامه شاهد پردیس‌های سینمایی خوب دیگری باشیم. اگر ارگانی همچون شهرداری قصد فرهنگ سازی در سطح گسترده‌ای را دارد ابتدا باید از خودش شروع کند و به آنچه اعتقاد دارد عمل کند.

او همچنین با اشاره به چهره نامناسب شهر تهران اذعان کرد: چهره شهر ما بیش از اندازه شلوغ است و تاثیرات چنین جلوه بصری در فیلم‌‌هایمان خوب نخواهد بود. خطوط اضافه‌ای که در فیلم‌ها می‌بینیم که نشأت گرفته از شهری شلوغ است باعث عصبی شدن مخاطب خواهد شد. در تهران صدای اضافه بیداد می‌کند و تاثیر خوبی نخواهد داشت. فیلمبرداری در چنین شرایطی واقعاً طاقت فرسا است. باید تصمیم بگیریم فرد به فردمان به شرمان خدمت کنیم و حفظ زیست آن تلاش کنیم اگر هر فردی به اندازه خودش بتواند شهر را از آلودگی پا ک کند در آن زمان دیگر شاهد چهره شهری نخواهیم بود که ماراعصبی کند. هر شهروند بایداز خودش شروع کند.
کد خبر: 80005
Share/Save/Bookmark