رونمایی نمادین از لباس خونین اباعبدالله الحسین(ع) در ظهر عاشورا /  برگزاری مراسم در41 کشور جهان
در نشست خبری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) مطرح شد:
رونمایی نمادین از لباس خونین اباعبدالله الحسین(ع) در ظهر عاشورا / برگزاری مراسم در41 کشور جهان
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) معتقد است صهیونیست ها برای مقابله با مراسم های عاشورایی ؛ 114 فیلم کوتاه برعلیه این آیین ها تولید کردند که تمرکز اصلی آنان ، هدف گیری مراسم های شیرخوارگان حسینی است تا این مراسم را سیاسی نشان دهند!
 
تاريخ : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست خبری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با حضور داوود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در مصلی تهران برگزار گردید.

وی در این نشست گفت: امسال چهاردهمین سال برگزاری همایش شیرخواران حسینی محسوب می شود و هر ساله در اولین جمعه ماه محرم و با حضور بانوان و شیرخواران این همایش جهانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از برجسته ترین مسائل این همایش حضور شیرخوارگان حسینی در این محافل است افزود: در سال 82 اولین مراسم این همایش در مهدیه تهران برگزار گردید اما در سال بعد در 8 شهر و کشورهای عراق و بحرین ادامه داشت و در دومین سال ما شاهد یک جهش بزرگ بودیم به طوری که 54 همایش را داشتیم و در سال سوم نیز 213 شهر و امسال حدود 350 همایش را رصد کردیم که به بیش از 4000 همایش در 41 کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

او ادامه داد: در امریکا حدود 14 ایالت این مراسم را برگزار می کنند این درحالی است که در کالیفرنیا، سن خوزه ، سانفرانسیسکو و همچنین کشورهای انگلیس، روسیه ، آلمان ، فیلیپین ، اندونزی، یمن ، تاجکستان ، اوکراین و کشورهای دیگر نیز این مراسم همزمان برگزار خواهد شد.

به گفته وی ، شروع این مراسم در تمامی کشورها ساعت 9 صبح به وقت محلی و در اولین جمعه ماه محرم خواهد بود.

وی از دوخت لباسهایی به همین منظور به چهار زبان فارسی ، عربی ، انگلیسی و استامبولی توسط کارگاه های دوخت لباس در تهران و به صورت رایگان برای ارسال به کشورهای دنیا خبر داد و اظهار داشت: کارگاه های دوخت لباس برای این مراسم در سی استان کشور برپاست که برای 3000 همایش به صورت اهدایی فعال هستند این درحالی است که 3 هزار خانم نیز به صورت رایگان در تهیه این لباس ها مشارکت دارند.

داود منافی پور؛ مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) را غیردولتی وحکومتی و مردمی عنوان کرد و مهمترین هدف این همایش را آماده سازی فرزندان برای یاری امام زمان(عج) ذکر کرد و گفت: برخلاف شایعه پراکنی های بنگاه های خبری خارجی این برنامه کاملا مردمی است و به هیچ نهاد سیاسی و دولتی وابسته نیست. این درحالی است که بی بی سی مدعی شده است که این همایش یک روز به تاریخ شیعه افزوده است.

وی گفت: صهیونیست ها در امریکا برای مقابله با این حرکت 114 فیلم کوتاه برعلیه آیین مراسم اباعبدالله تهیه کردند که نقطه مرکزی این فیلم ها هدف گیری مراسم شیرخوارگان حسینی است و از مردم می خواهند که در این مراسم های سیاسی!! حضور پیدا نکنند. اگر چه حرکت ما ضد استکباری است چرا که حرکت اباعبدالله (ع) یک حرکت ضد استکباری بود.

به گفته دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) یکی از روزنامه های ضهیونیستی از برگزاری این همایش به عنوان سربازگیری برای منجی عالم و انتقال پیام انقلاب اسلامی ایران یاد کرده است.

داوود منافی پوردبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید چقدر تلاش می شود که در این همایش از یک مراسم احساسی فاصله گرفته شود و به شور و شعور نزدیک شود با بیان اینکه بین شور و شعور در عزاداری ها منافاتی وجود ندارد توضیح داد: ما هیچ دعوایی بین شور و شعور نداریم بلکه معتقدیم اگر جریانی درحرکت ابا عبدالله الحسین(ع) اتفاق بیفتد لزوماَ هم شور وجود داشته و هم شعور البته اگر شعوری وجود نداشته باشد حتما امکان رسیدن به چنین شوری هم وجود ندارد و در این راستا نباید شور و شعور را از هم جدا کرد چرا که چنین حرکتی جفا به واقعه عاشورا محسوب می شود.

وی در پاسخ به سوال دوم هنرنیوز که از چگونگی ارتباط گیری با دیگر کشورها در این زمینه پرسید پاسخ داد: ارتباط ما با این کشورها ارتباطی میدانی است اما در خلال انجام این حرکت، ارتباطی با رهبران شیعیان این کشورها نیز برگزار می کنیم.

وی از یک حرکت ویژه درمراسم امسال خبر داد و گفت: امسال در ظهر عاشورا یک ساعت قبل از ظهر با قرائت قرآن و زیارت ناحیه مقدسه ( که در این زیارت واقعه عاشورا از زبان امام زمان (عج) بیان می شود) مراسم ادامه می یابد و ما این حرکت را به قصد واقعه گویی این واقعه بزرگ طراحی کردیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: پس ازواقعه گویی در روزعاشورا، نماز جماعت اقامه می شود و پس از آن به شکل نمادین از لباس خونین اباعبدالله الحسین(ع) رونمایی می شود.

منافی پور یادآور شد: دلیل ما برای انجام این حرکت در ظهر عاشورا این است که به یاد بیاوریم در روز عاشورا لحظاتی قبل از شهادت امام حسین(ع)؛ دشمنان بر پیکر نیمه جان ایشان تاختند و این حرکت را پس از شهادت امام سوم نیز انجام دادند و اصلی ترین هدفشان از انجام این کار این بود که بگویند ما این کار را انجام دادیم.

وی همچنین از پخش مستند تلویزیونی به نام مسیر کربلا در روز 5 شنبه جاری ساعت 21 از شبکه دو با همین منظور خبر داد.
کد خبر: 93065
Share/Save/Bookmark