اکران فیلم های سینمایی از حمایت کافی برخوردار نیست
محمد قهرمانی در گفتگو با هنرنیوز:
اکران فیلم های سینمایی از حمایت کافی برخوردار نیست
یک تهیه کننده سینمای ایران گفت: با وجودی که در تولید، سرمایه گذاریهای خوبی انجام می‌شود اما به هنگام اکران، حمایت لازم از فیلم‌ها صورت نمی‌گیرد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۶
محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد تولیدات جدید خود افزود: چندین طرح را به نهادی مختلف ارائه دادیم که برخی از آنان در قالب طرح و برخی از آنان نیز هم اکنون آماده است. مثلا در مورد شهید شوشتری، فیلمنامه بسیار خوبی داریم. یا مثلا در حوزه «جنگ پهپاد‌ها» به فرمانده نیروی دریایی سپاه پیشنهاد یک فیلم در این موضوع را ارائه دادیم که از طرح استقبال کردند اما هنوز حمایتی صورت نگرفته است. در حوزه «انتظار» طرحی را به مرکز مهدویت ارائه دادیم که قرار شده کار‌شناسان این مرکز راجع به این طرح اظهار نظر کنند که امیدواریم در مورد این طرح شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «گام‌های شیدایی» در مورد اکران عمومی این فیلم اضافه کرد: من هنوز به طور دقیق علت اکران نشدن فیلم گام‌های شیدایی را نمی‌دانم اما معتقدم برای وضعیت اکران این فیلم باید شورای اکران و موسسه شهید آوینی پگیری کنند.

وی ادامه داد: این فیلم در زمانی که من مدیریت موسسه شهید آوینی را برعهده داشتم تولید شد که موسسه شهید آوینی سرمایه گذار فیلم بود و بنده هم به عنوان فرد حقیقی تهیه کننده آن بودم. اما معتقدم باید این فیلم حتی با تعداد سینماهای محدود هم که شده اکران شود چرا که فیلم ساخته شده می‌باید اکران شود. حتی می‌شود بعد از اکران این فیلم، پیگیر فرایندهای دیگر؛ مثل فروش آن به شبکه نمایش خانگی و تلویزیون هم بود.

این تهیه کننده سینمای ایران تصریح کرد: با وجودی که در تولید، سرمایه گذاریهای خوبی انجام می‌شود اما به هنگام اکران، حمایت لازم از فیلم‌ها صورت نمی‌گیرد. لذا معتقدم سازمان سینمایی باید به صورت جدی حمایت از اکران را کلید بزند چرا که وقتی این سازمان برای تولید یک اثری، پروانه ساخت و اکران صادر می‌کند موظف است که از اکران فیلم‌ها هم حمایت کند.

محمد قهرمانی با بیان اینکه ما هم اکنون به جز سالن‌های سینمای کشور، ظرفیت‌های خوبی برای نمایش فیلم‌ها در سالن‌های واقع در دانشگاه‌ها یا منازل سازمانی و یا پادگان‌ها داریم که متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود اظهار داشت: می‌شود با عقد یک تفاهم نامه با ستاد کل نیروهای مسلح، فیلم‌ها را برای نیروهای نظامی به صورت نیمه بهاء اکران کرد. بویژه اینکه با ورود سیستم دیجیتال، دیگر نیازی به آپارات ۳۵ میلیمتری نیست و فیلم‌ها را به شیوه راحت تری می‌توان در سالن‌های مختلف که مجهز به این سیستم باشند اکران کرد.
کد خبر: 79881
Share/Save/Bookmark