نصب دوربین های ویژه بر صندوق های رای /  حضور 5 بازرس غیر علنی و 7 بازرس علنی در سینماهای مردمی
در نشست مدیر انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران مطرح شد:
نصب دوربین های ویژه بر صندوق های رای / حضور 5 بازرس غیر علنی و 7 بازرس علنی در سینماهای مردمی
مدیر انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در پاسخ به هنر نیوز خبر داد هر شب نتایج آرای مردمی بعد از شمارش آرا در اختیار سایت خانه سینما برای درج در رسانه ها قرارخواهد گرفت.
 
تاريخ : شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز ، صبح امروز نشست خبری علی َآشتیانی پور تهیه کننده سینما و مدیر ستاد برگزاری انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران با حضور رضا میر کریمی مدیر خانه سینما و جمعی از سینماگران در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار گردید.

در این نشست که محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر با وجود اعلام قبلی مبنی بر حضور در این جلسه غایب بود ابتدا رضا میرکریمی جشنواره فیلم فجررا مهم‌ترین رویداد فرهنگی سال عنوان کرد و گفت: جشنواره فیلم فجر مانند ابنیه و آثار میراث فرهنگی نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است.

وی با اشاره به بخش مردمی این جشنواره ، این بخش را بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهارداشت: دریافت چنین جایزه‌ای نشان می‌دهد که فیلمساز علاوه بر تخصص فیلمسازی به خوبی به سلیقه تماشاگر نیز آگاه است.

میر کریمی از علی آشتیانی پور به عنوان یکی از امین‌ترین و خوش‌نام‌ترین تهیه کنندگان سینما یاد کرد که امسال ریاست ستاد آرای مردمی را برگزیده است.

به گفته وی ، جایزه مردمی فقط به یک فیلم داده می‌شود و مانند بعضی دوره‌های گذشته که اعلام می‌شده به دلیل نزدیک بودن امتیاز‌ها‌، این جایزه به دو فیلم تعلق می‌گیرد امسال چنین چیزی وجود ندارد مگر اینکه تنها یک معجزه بتواند دو فیلم را به مرحله ای برسند که رای برابر داشته باشند.

میرکریمی که دبیر جشنواره بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر را نیز برعهده دارد اشاره ای هم به این جشنواره کرد و خبر داد که کارها جلوتر از موعد مقرر انجام گرفته به گونه ای که فیلم ها انتخاب و مهمانان نیز دعوت شدند.

او ادامه داد: اگر در این ارتباط کمتر حرف زدیم به این دلیل بوده که بعد از دوره‌ای پرتنش‌، تلاش کردیم فضا را آرام کنیم. به همین دلیل بیشتر کار می‌کنیم و کمتر حرف می‌زنیم اما بعد از جشنواره فجر حتما درباره آنچه که در این مدت اتفاق افتاده صحبت خواهیم کرد.

به گفته وی ، بعد از جشنواره فیلم فجر ، نشست خبری بخش بین الملل جشنواره برگزار خواهد شد. علی آشتیانی پور مدیر ستاد برگزاری انتخاب بهترین فیلم از دیدگاه تماشاگران تاکید کرد: برای شمارش آرای مردمی حساسیت خیلی بالایی وجود دارد، البته همه فیلم‌ها قرار نیست در همه سانس‌ها به رای گیری گذاشته شوند بلکه سانس‌های مشخصی را انتخاب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سلامت آرا را حفظ خواهیم کرد افزود: امسال تلاش می کنیم تا این جایزه بهتر از دوره‌های قبل برگزار شود و به همین جهت، کارت‌های با رنگ‌های مختلف برای روزهای مختلف در اختیار تماشاگران مردمی قرار خواهد گرفت این درحالی است که همه این کارت‌ها به نام فیلم در حال پخش مُهر خواهد شد .

وی خبر داد که پنج بازرس ویژه به طور ناشناس بر آرای مردمی نظارت خواهند داشت و علاوه بر آنان نیز هفت بازرس علنی و با کارت شناسی بر صندوق ها نظارت خواهند داشت.

مدیر انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران ادامه داد: امسال دوربین‌هایی در سینماهای مردمی مستقر می‌شوند که اگر افراد و تیم‌هایی قصد رای سازی داشته باشند بلافاصله شناسی و رای آنان ابطال شود.



به گفته وی؛ 45 صندوق برای رای گیری طراحی شده‌اند و امتیازبندی فیلم ها از شما صفر تا 4 خواهد بود. آشتیانی پور با بیان اینکه آیین نامه رای گیری روی سایت خانه سینما منتشر می‌شود افزود: سه تن از دوستان شورای عالی تهیه کنندگان که در این دوره از جشنواره فیلم ندارند به عنوان ناظر انتخاب می‌شوند و با ما همراهی می‌کنند.

مدیر انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از محسن شاه ابراهیمی به عنوان طراحی ساخت صندوق های رای یاد کرد و خبر داد که برای تشویق آرای مردمی هر شب به قید قرعه سه سکه به سه شرکت کننده اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید در سه روز اول جشنواره، همه فیلم‌ها یک دوره به رای گیری گذاشته شوند و اگر فیلمی تا روز چهارم در رای گیری حضور نداشت از گردونه رای خارج خواهد شد.

مدیر انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در پاسخ به پرسش به خبرنگار هنرنیوز که پرسید مکانیزم اعلام آرای مردمی برای رسانه ها چگونه خواهد بود گفت: ما هر شب نتایج آرای مردمی را بعد از شمارش آرا در اختیار سایت خانه سینما برای درج در رسانه ها قرارخواهیم داد و تلاش می کنیم فقط تا 5 فیلم با امتیاز بالاتر را اعلام کنیم ضمن اینکه خیلی مایل نیستیم آمار را جز به جز اعلام کنیم چرا که ممکن است دیگران را تحریک کند تا بخواهند تاثیری بر آرا دیگر فیلم ها بگذارند.

وی ادامه داد: ما هر روز، هم برندگان سکه و هم 5 فیلم برگزیده روز قبل را در سالن های سینما اعلام خواهیم کرد.



چرخش پرستویی به سمت جشنواره / حرفهایم فقط گلایه دوستانه بود!

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز، پرویز پرستویی بازیگر سینمای ایران از هنرمندانی بود که در اواخر نشست خبری خودش را به سالن سیف الله داد رسانید و طی سخنان کوتاهی با اشاره به گفته های پیشین خود در باره جشنواره فیلم فجر گفت: اگر گله‌ای به جشنواره فیلم فجر کردم، گله دوستانه‌ای بوده و به هیچ عنوان قصد خدشه دار کردن جشنواره فجر را نداشتم!

وی که به نظر می رسید آمده بود در این نشست و طی  یک چرخش 180 درجه ای ، سخنان پیشین خودش را نسبت به جشنواره فیلم فجر پس بگیرد - چرا که حضورش در این نشست غیر منطقی می آمد - تاکید کرد: حتما در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کنم چون جشن خانوادگی اهالی سینما محسوب می شود.

او گفت: من امسال خودم در جشنواره فیلم دارم اما حتی اگر فیلم هم نمی داشتم باز هم به جشنواره خواهم آمد.

پرستویی با اشاره به یادداشتی که در مورد رونمایی از پوستر جشنواره فیلم فجر منتشر کرده بود تصریح کرد: سخنانی که چندی پیش درباره جشنواره مطرح کردم در دلی دوستانه بود، شاید انتظار داشتم به عنوان هم نسل خسرو شکیبایی وقتی تصویر او به عنوان پوستر جشنواره رونمایی می‌شود،‌ من هم به عنوان هم نسلی از او در این برنامه حضور می‌داشتم.
کد خبر: 88241
Share/Save/Bookmark