گمشده‌هایمان را در خانه دلمان جستجو کنیم
حسن صادقی نویسنده جانباز گفت؛
گمشده‌هایمان را در خانه دلمان جستجو کنیم
حسن صادقی نویسنده جانباز گفت: انسان اول باید به خودش برگردد زیرا اگر این میسر نشود هیچ اتفاقی درزندگی‌اش نمی افتد، ما اگر به خودمان برگردیم آدرس گمشده‌هایمان را می یابیم یعنی گمشده ما در خانه دلمان است.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰

صادقی در گفتگو با خبرنگار گروه کتاب و ادبیات هنرنیوز گفت: من جانباز ۷۰ درصد هستم که در سال ۱۳۶۱ در «عملیات بیت المقدس» فتح خرمشهر مجروح شدم. 

وی با بیان این مطلب در توضیح تحولات زندگی خود گفت: به خاطر شرایطم مدت زیادی دچار افسردگی شدید بود و می‌خواستم با اعتقادات و باورهای خودم مسئله را حل کنم؛ زندگی برایم بسیار سخت می‌گذشت و تیره و تار بود اما از سال ۱۳۸۲ زندگیم تغییر کرد من مشتاق بودم همه چیز در یک میسر صحیح باشد و آرامش را درک کنم و خداوند هم مرا هدایت کرد و کتابهای خانم اسکاول شین به دستم رسید که بسیار به من کمک کرد و از آن وقت به بعد نگاهم به زندگی کاملا تغییر کرد. 

صادقی تصریح کرد: شاید نویسندگانی مثل اسکاول شین از نظر مذهبتفاوتهای عمده ای با ما داشته باشند ولی نگاهشان به زندگی و خداوند زیباست و همین امر سبب شد نگاه من به دین نگاه بهتری باشد زیراکه در واقع خداوند و دین مظهر زیبایی هستند و باید انسان برای دیدن زیبایی آنها از پنجره های دلش استفاده کند. 

این نویسنده درباره کتاب های خود گفت: کتاب های جدیدی که تالیف کرده ام از نگاه جدید من به زندگی حکایت دارد زیرا معتقدم تمام مخلوقات وجودشان برگرفته از خداست، گل سرسبد خداست و خدا می گوید من از روح خودم در شما دمیدم و شما جانشین خدا هستید، اینطور نگاه می‌کنم که تک تک آدمها چه در این سرزمین و چه باقی مردم همه از خدا هستند و قیمتی و با ارزش هستند. کتاب «جاده اندیشه» را در سال ۱۳۸۸ و باقی کتابهایم قبل تر چاپ شدند. 

وی توضیح داد: معمولا همه دوست دارند همه چیز در پیرامونشان تغییر کند اما فکر ایجاد تغییر در درونشان نیستند چون خودشان را فراموش کرده اند و از همه چیز و همه افراد غیر از خودشان انتظار دارند؛ در حالی که انسان اول باید به خودش برگردد زیرا اگر این میسر نشود هیچ اتفاقی درزندگی‌اش نمی افتد، ما اگر به خودمان برگردیم آدرس گمشده‌هایمان را می یابیم یعنی گمشده ما در خانه دلمان است؛ ما داریم شهر به شهر و دیار به دیار به دنبالش می‌گردیم ولی ممکن است فرصت به اتمام برسد و ما دچار خسران می شویم و به محض اینکه به خودمان برگردیم تمام عظمت ها در اختیارمان است. 

صادقی در خاتمه درباره شیوه مطالعاتی به نسل جدید گفت: مطالعه موجب می شود هم خودش شادمان باشد و هم دیگران از آن بهره ببرند لذا من کتاب خانم فلورانس اسکاول شین را برای مطالعه به جوانان توصیه می کنم.

کد خبر: 79791
Share/Save/Bookmark