نامه هیات مدیره خانه تئاتر به وزیر ارشاد
نامه هیات مدیره خانه تئاتر به وزیر ارشاد
هیات مدیره خانه تئاتر در نامه ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اتفاقات اخیری که در تئاتر افتاده است، مواردی را متذکر شد.
 
تاريخ : شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲
به گزارش هنرنیوز ؛ هیات مدیره خانه تئاتر در نامه ای خطاب به سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اتفاقاتی که چند وقت اخیر رخ داده و به توقیف یک اثر نمایشی و بازداشت سعید اسدی رییس تئاتر شهر و مریم کاظمی کارگردان نمایش منجر شد، واکنش نشان داده و مواردی را یادآور شد.

در این نامه آمده است:

«جناب آقای دکتر عباس صالحی

وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با توجه به اتفاقات ناگواری که به سیاق گذشته در حیطه هنر تئاتر رخ داده، توجه آن وزیر محترم را به نکات مطروحه‌ی زیر جلب می‌کنیم:

کلیه نمایش‌های به صحنه رفته با مجوز مرکز هنرهای نمایشی اجازه اجرا می‌یابند. پس صیانت از مجوزهای صادر شده با آن وزارت خانه است.

در جهت خواسته‌ تاریخی امنیت شغلی و روانی هنرمندان، مسئولیت‌پذیری جای خود را با مصلحت اندیشی شورای نظارت و ارزشیابی برای سخت گیری، ممیزی و یا حذف آثار عوض نکند.

برخورد دور از شان با هنرمندان تئاتر را موضوعی ساده و شخصی تلقی نکنید. این امر ارتباط مستقیم با وظایف عرفی، مدنی و قانونی آن وزارتخانه داشته و شایسته است نسبت به آن حساس باشیم.

حمایت و مسئولیت پذیری حضرتعالی در دفاع از هنرمندان قابل ستایش بوده و خانه تئاتر ضمن حمایت معنوی و مادی از حقوق هنرمندان، حسن توجه آن وزیر محترم را در آینده نیز خواستار است.»

برنا
کد خبر: 97061
Share/Save/Bookmark