ایمنی: ترویج بحث فرهنگ کتاب و کتابخوانی هدف جشنواره نوروزی سوره مهر است
گزارش هنرنیوز از نشست رسانه ای جشنواره نوروزی سوره مهر؛
ایمنی: ترویج بحث فرهنگ کتاب و کتابخوانی هدف جشنواره نوروزی سوره مهر است
نشست رسانه ای جشنواره نوروزی سوره مهر صبح امروز با حضور حیدر ایمنی مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر و مسئولان بخش فنی جشنواره در سالن اجتماعات این انتشارات برگزار شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰

در آغاز این نشست ایمنی با تاکید بر اینکه انتشارات سوره مهر حامی بحث ترویج بحث فرهنگ کتاب و کتابخوانی است گفت: واحد سوره مهر الکترونیک نزدیک به چند سال است که تلاش دارد بخش کتاب الکترونیک را فعال کند که این اتفاق در دو سال گذشته با محصولات عمده در بازار نشر الکترونیک قوت گرفته است.
وی با بیان این مطلب افزود: کتاب چاپی و الکترونیک هر یک سهم خود را در بازار دارد، قرار نیست هیچ یک جای دیگری را تصاحب کند، اما برای کتاب‌های الکترونیک اپلیکیشن‌های متعدد تدارک دیده‌ شده است.
مدیر روابط عمومی سوره مهر در ادامه با بیان اینکه در سوره مهر الکترونیک و طراحی جشنواره نوروزی سعی داریم هدیه فرهنگی برای اهل کتاب داشته باشیم، عنوان کرد: امسال ۶۰۰ عنوان کتاب الکترونیک در سه بخش عنوان تعاملی، پنج عنوان پویا صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۴ در حوزه تولید کتاب و نوع حضور سوره مهر، بسته‌های متفاوتی ارائه خواهد کرد اظهار داشت: برای بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مجموعا ۴۰۰ عنوان کتاب عرضه خواهیم کرد که ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اولی و تجدید چاپی خواهد بود، از این تعداد البته ۱۰۰ عنوان اختصاص به آثار کودک و نوجوان دارد.
در ادامه این نشست امین نادری مسئول بخش سوره مهر الکترونیک گفت: این جشنواره در هفت بخش سوره نگار، سوره ایده، سوره آوا، سوره کتاب اولی‌ها، سوره کتابخوان، سوره کودک و سوره نما برگزار خواهد شد.
وی افزود: بخش سوره نگار از این جشنواره که با دبیری رشید توشه برگزار می‌شود از شرکت کنندگان می خواهد تا به طراحی کاراکتر با موضوع و هویت انتشارات سوره مهر اقدام کنند که آیین نامه اجرایی شرکت در آن از طریق پایگاه اینترنتی WWW.Festival.sooremehr.ir منتشر شده است. داوری این بخش نیز بر عهده علی هاشمی شهرکی و مسعود کشمیری خواهد بود.
نادری ادامه داد در بخش سوره ایده نیز از مخاطبان خواشته شده است تا ایده های خود برای افزایش کتابخوانی و لذت بردن بیشتر از کتابخوانی را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا هیئت داورانی شامل جواد سمنانی، عطا خلیقی و دکتر مهرنوش از میان آنها برترین ایده را مشخص و ایده برتر از سوی انتشارات خریداری شده و به مرحله اجرا نیز درخواهد آمد.
مدیر بخش سوره مهر الکترونیک در ادامه به برنامه سوره آوا پرداخت و گفت: در این برنامه علاقه مندان می توانند از میان بخش های منتخب چهار کتاب معرفی شده در سایت جشنواره که از تولیدات سوره مهر است، بخشی را انتخاب و با صدای خود آن را به کتاب صوتی تبدیل و فایل ضبط شده را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دهند. داوری این بخش از جشنواره نیز برعهده سعید بیابانکی، علیرضا معینی و مجید قنبری خواهد بود.
وی همچنین درباره بخش سوره کتاب اولی‌ها نیز گفت: در این بخش تمامی افرادی که تالیفاتی داشته و موفق به انتشار آن نشده اند می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا پس از داوری برترین آنها به صورت کتاب الکترونیکی در فروشگاه الکترونیکی سوره مهر و نیز نرم افزارهای کتاب فروشی سوره مهر در دسترس قرار بگیرد و البته حق مالکیت مادی و معنوی آن نیز برای مولف محفوظ خواهد ماند.
نادری در ادامه به بخش سوره کتابخوان اشاره کرد و گفت: در این بخش چهار کتاب پرمخاطب سوره مهر با عنوان‌های «آه با شین»، «دختر شینا»، «گرگ سالی» و «نردبان جهان» به صورت رایگان و به صورت الکترونیکی در اختیار مخاطبان قرار داده می شود تا آنها پس از مطالعه آن، برداشت خود را از کتاب به دبیرخانه جشنئواره ارسال کنند و آثار رسیده توسط مولفان کتاب ها بررسی و از بهترین آنها تجلیل می شود.
نادری در پایان به بخش سوره کودک با محوریت کتاب تعاملی اشاره کرد و گفت: در این بخش فایل کتاب تعاملی از طریق سایت جشنواره در اختیار خانواده قرار می گیرد و از آنها خواسته می شود پس از مطالعه کتاب برای فرزندانشان از آنها بخواهند پایان قصه را تکمیل کنند. خانواده ها در ادامه پایان بندی انجام شده توسط کودکان را در سایت جشنواره بارگزاری می کنند و برترین تولیدات انجام شده از طریق نیز با داوری مصطفی رحماندوشت، حسن فتاحی و رودابه حمزه ای معرفی خواهند شد.
مدیر سوره الکترونیک همچنین به بخش سوره نما نیز اشاره کرد که هدف از آن ساخت ویدئوهای کوتاه و انیمیشن با موضع جنگ بوده و به برترین های آنها جوایزی اهدا خواهد شد.
وی درباره مهلت ارسال اثر به این جشنواره توضیح داد: زمان ارسال آثار از اول تا ۳۱ فروردین خواهد بود و پس از داوری آثار تا ۱۵ اردیبهشت، اختتامیه آن در روز ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر: 80050
Share/Save/Bookmark