بیشتر فیلم های کودک «به روز» نیستند
هادی شریعتی در گفتگو با هنرنیوز:
بیشتر فیلم های کودک «به روز» نیستند
کارگردان تله فیلم «لباسی برای خدمت» گفت: به نظر می رسد تولید فیلم های کودک در سینما تعطیل شده و ما فقط گاهی در تلویزیون شاهد تولید این نوع فیلم ها هستیم که آنان هم متاسفانه خیلی به روز نیستند.
 
تاريخ : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۹
هادی شریعتی کارگردان تله فیلم« لباسی برای خدمت» که فیلمش روز گذشته از شبکه نمایش پخش شد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنرنیوز در مورد این فیلم افزود: تله فیلم «لباسی برای خدمت» تولید سال ۹۱ است که نوروز امسال برای اولین بار از شبکه دوم پخش شد و روز گذشته هم برای دومین بار از شبکه نمایش باز پخش شد.

وی با بیان اینکه این تله فیلم کار گروه کودک شبکه دوم می باشد در مورد موضوع این تله فیلم اضافه کرد: این فیلم داستان سربازی را روایت می کند که ۵ ساعت بیشتر مرخصی ندارد تا بتواند در روز تولد نامزدش ، او را ببیند اما شیطنت بچه های خواهرش که به لباس نظامی علاقه مندند باعث خراب شدن لباس او می شود و بچه ها به ناچار او را در حمام زندانی می کنند تا فرصت تعمیر لباس را داشته باشند.

این کارگردان جوان ادامه داد: فیلم دارای طنز موقعیت است و سعی کردیم با ایجاد فضایی مفرح، قصه را تعریف کنیم.فیلم در شهر اصفهان تصویر برداری شده و لهجه حاکم بر فیلم هم اصفهانی است. علت اینکه این فیلم را در اصفهان ساختم علاوه براینکه خودم اصفهانی هستم اما خیلی دوست داشتم فیلمم رنگ و بوی غیر از شهر تهران را داشته باشد و دارای لهجه باشد.

هادی شریعتی که تا کنون فیلم های کوتاه زیادی را ساخته این فیلم را برای رده سنی کودک و نوجوان اعلام کرد و در مورد انتخاب چنین سوژه ای برای ساخت اولین فیلم بلند خود یاد آور شد: نویسندگی این فیلم برعهده من و همسرم بود و علت انتخاب چنین سوژه ای هم این بود که من همیشه خیلی دوست داشتم یک فیلم در حال و هوای سربازی بسازم ضمن اینکه در کودکی من هم اتفاقاتی روی داده بود که می خواستم تلفیقی از زمان خدمت و اتفاقاتی که در کودکی روی داده بود را بسازم. بنابراین خیلی مایل بودم فیلمی بسازم که هم بچه ها و هم بزرگسالان آن را دوست داشته باشند.



کارگردان تله فیلم «لباسی برای خدمت» تصریح کرد: من طی سالهای زیادی که در حوزه «عکاسی» و«منشی صحنه» کار کردم که حدود ۴۰ فیلم و سریال می شود در این میان نیز فیلم های کوتاه و مستند زیادی را هم ساختم. بنابراین استرسی برای کارگردانی این فیلم نداشتم. چون از زمانی که فیلمنامه را می نوشتم می دانستم که می خواهم چه کاری انجام بدهم. حتی در انتخاب عوامل هم، مشکلی نداشتم. فقط بزرگترین مشکل من این بود که یک تهیه کننده برای فیلم انتخاب کنم که به من اعتماد کند تا من کار اولم را بسازم. خوشبختانه آقای قاسم خانی این اعتماد را به من داشتند و کمک کردند تا من فیلم اولم را بسازم. بنابراین من برخلاف دیگر دوستان که با معضلاتی در بحث تولید به دلیل نداشتن تجربه روبرو می شوند چون خیلی کار کرده بودم این مشکل را نداشتم. حتی برآورد زمانی ما برای تولید این تله فیلم ۱۵ روز بود که من یک روز زودتر این فیلم را به پایان رساندم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ساخت فیلمی را در دستور کار دارید اظهار داشت: در حال حاضر قرار است فیلم مستندی به نام «تورچ» بسازم که یک فیلم ۴۰ دقیقه ای است که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قرار است آن را تهیه کنندگی کند. چون این فیلم، یک فیلم خاصی محسوب می شود به احتمال قوی مراحل تولید آن نیز قدری طولانی خواهد بود و شاید ساخت آن به سال آینده موکول گردد. تصمیم دارم بعد از اینکه مستند تورچ را کار کردم بتوانم با بهره گیری از موضوع همین فیلم مستند، اولین فیلم سینمایی خودم را با نام« من از گربه ها متنفرم» را بسازم.




این کارگردان که بیشتر کارهایش در ژانر کودک و نوجوان است گفت: من دنیای کودکان را خیلی دوست دارم و موضوع بیشتر فیلم های کوتاهی را هم که ساختم در همین ژانر بوده است. صداقت ، صمیمیت و معصومیتی که در دنیای کودکان وجود دارد همیشه برای من مهم بوده بنابراین خیلی دوست دارم فیلم هایم در همین فضا ساخته شود و اگر آدم های بزرگی هم وارد قصه فیلم های من می شوند در انتها حتما تحت تاثیر معصومیت و پاکی آنان قرار می گیرند. به احتمال قوی در فیلم های بعدی هم، همین روند را ادامه خواهم داد.

هادی شریعتی با اشاره به فیلم های کودک و نوجوان افزود: بیشتر فیلم هایی که با موضوع کودک ساخته می شود بیشتر«در باره کودک»است و متاسفانه همین فیلم ها هم، از سطح کیفی خوبی برخوردار نیستند. در سینما به نظر می رسد که ساخت فیلم های کودک تعطیل شده است فقط گاهی ما در تلویزیون شاهد تولید فیلم های کودک هستیم که این فیلم ها هم به روز نیستند. درحالی که باید تلاش کنیم فیلم های به روزی تولید کنیم تا علاوه بر اینکه برای کودکان جذاب باشد باید سعی کنیم پیوندی بین دنیای کودک و بزرگسالان هم در این فیلم ها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه این فیلم هنوز وارد شبکه خانگی نشده است از همه دوستانی که در ساخت این فیلم کمک کردند از جمله علیرضا قاسمخان، جواد مزدآبادی، مهدی عبداللهی و تمامی عوامل فیلم تشکر کرد.

وحید شیخ زاده، سوگل طهماسبی، آتش تقی‌پور، اصغر شجاعی، حسن جویره و دو بازیگر نوجوان (ایمان رستمی و کیمیا میرصادقی) از جمله بازیگران تله فیلم «لباسی برای خدمت» هستند.
عوامل دیگر این فیلم عبارتند از:‌ تهیه کننده: علیرضا قاسم خان، مجری طرح: منوچهر شاهسواری، برنامه ریز: شهرام ابراهیمی، دستیار برنامه ریز: سید محمد اعرابی، دستیاران کارگردان: داریوش مرادی و جعفر نامني، منشی صحنه: سهیلا نادری، مدیر تصویربرداری: محمد رسولی، دستیار اول: مسعود خراسانی، دستیاران: مناف کاظمی و رحمان قربانی، طراح صحنه و لباس: قاسم قاسمی، دستیار صحنه: مجید کریمیان، دستیار لباس: شیرین قاسمی، مدیر صدابرداری: سعید بهرامی، دستیار صدا: سجاد معتمد زاده، طراح گریم: بابک شجاعی، مجری زنان: شهرزاد پهلوانی، مجری آقایان: پدرام روشن کوکب، مدیر تولید: حمید سلطانی، مدیر تدارکات: سهیل قاسمی، عکاس: احمدرضا قربانی.
کد خبر: 77866
Share/Save/Bookmark