اختلافات صنوف تهیه کنندگان « بیرونی» است / سینما را در جهان تهیه کنندگان اداره می کنند اما ما در ایران به جان هم افتادیم
عضو هیات رئیسه جامع صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران:
اختلافات صنوف تهیه کنندگان « بیرونی» است / سینما را در جهان تهیه کنندگان اداره می کنند اما ما در ایران به جان هم افتادیم
حبیب کاوش معتقد است عمده اختلافات صنوف تهیه کنندگان سینما «داخلی» نیست بلکه اختلافاتی است که از «بیرون» به این صنف تزریق شده است و تا تهیه کنندگان در کنار هم قرار نگیرند حضورشان در صنوف فقط اتلاف وقت است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
حبیب کاوش کارگردان و تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران که شب گذشته در انتخابات جامع صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه این صنف برگزیده شد در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد این انتخابات گفت: خوشبختانه اکثریت قاطع اعضا در این انتخابات حضور داشتند و این انتخابات هم مثل دیگر انتخابات این صنف، در یک شرایط دموکراتیک برگزار گردید و با وجودی که جامع صنفی تهیه کنندگان نزدیک به 150 نفر عضو دارد اما بیش از دو سوم این اعضا در این انتخابات حضور فعالی داشتند.

وی افزود: متاسفانه ما در سینمای ایران دچار یک کمبود بزرگ هستیم و آن هم «تجمیع تهیه کنندگان سینمای ایران» است. وقتی همه تهیه کنندگان در جهت همدیگر نباشند و -خدایی نکرده- در مقابل یکدیگر باشند نه تنها موفقیت حاصل نخواهد شد بلکه انرژی همدیگر را خنثی خواهند کرد. این درحالی است که سینما را در جهان «تهیه کنندگان» اداره می کنند. اما ما در ایران به جان هم افتادیم و با همدیگر اختلاف داریم. اما امیدوارم خداوند به جمع تهیه کنندگان ؛ مهربانی ، دوستی ، عاشقانه همدیگر را در آغوش گرفتن و در نهایت آشتی را بیاموزد. چون تا زمانی که ما در کنار همدیگر نباشیم، سینما به سروسامان نخواهد رسید.

کارگردان فیلم سینمایی« دادشاه» تصریح کرد: الان هرتهیه کننده سینما، هر کاری که خودش صلاح بداند برای جلو بردن کارهایش انجام می دهد! در حالی که در تمام دنیا، این صنوف هستند که کارها را انجام می دهد یعنی اگر تهیه کننده ای دچار مشکل شد یا تهیه کننده ای زیاده خواهی کرد ، این صنف است که رسیدگی می کند.

عضو هیات رئیسه جامع صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران با بیان اینکه در حال حاضر به جز ما ، سه صنف دیگر تهیه کننده در کشور وجود دارد! ابراز امیدواری کرد با قدری مهربانی و کنار گذاشتن منافع شخصی، هر چه زودتر تهیه کنندگان سینمای ایران به همدلی برسند.

حبیب کاوش، اگر چه از این اختلافات گلایه کرد اما از سوی دیگر خبر داد اختلافات مابین تهیه کنندگان «داخلی» نیست و بیشتر از« بیرون» به آنان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ما اختلافات خاصی با همدیگر نداریم یادآور شد: برخی از تهیه کنندگان ، بیشتر به دنبال منافع شخصی خودشان هستند و منافع شخصی را به منافع صنفی ترجیح می دهند و اگر چه تعدادشان زیاد نیست اما امیدواریم خداوند آنان را به راه راست هدایت کند.

این تهیه کننده سینمای ایران درخاتمه گفت: تا زمانی که ما در کنار همدیگر قرار نگیریم و با هم متحد نشویم ، حضورمان در صنف فقط اتلاف وقت است و مسائلی مثل امنیت شغلی ، بیمه، تولید، پخش ، جشنواره و... درست نمی شود.

لازم به ذکر است که شب گذشته ، مجمع عمومی سالیانه جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران طی انتخاباتی ، اعضای جدید هیات رییسه خود را انتخاب کرد که اسامی آنان به ترتیب آراء به شرح ذیل می باشد:

اعضای اصلی هیئت رییسه:
1. سید ضیاء هاشمی با ۱۰۱ رٲی
۲. سید جمال ساداتیان با ٨۲ رٲی
۳. مسعود اطیابی با ۷۰ رٲی
۴. جمال شورجه با ۶۷ رٲی
۵. حسین فرح‌بخش با ۶۷ رٲی
۶. حبیب کاوش با ۶۱ رٲی
۷. پوران درخشنده با ۵۶

رٲی اعضای علی‌البدل هیئت رییسه:
۱. عبدالله علیخانی با ۴٨ رٲی
۲. سعید سهیلی با ۴۵ رٲی

بازرسان هیئت رییسه:
۱. تینا پاکروان با ۷۵ رٲی
۲. محمدرضا صفوی با ۳۲ رٲی

بازرس علی‌البدل هیئت رییسه:
شاهرخ دستورتبار با ۲۹ رٲی

گفتگو از: مجید معافی 
کد خبر: 89151
Share/Save/Bookmark