برترین سرگرمی‌های شناختی معرفی شد
برترین سرگرمی‌های شناختی معرفی شد
هم‌زمان با فعالیت بخش فروش و نمایشگاه تخصصی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، برترین اسباب‌بازی‌های حوزه شناختی کودکان و نوجوانان از سوی کانون پرورش فکری معرفی شد.
 
تاريخ : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۴
به ‌گزارش هنرنیوز و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیات داوران در بخش برترین اسباب‌بازی‌های شناختی از شش گروه برگزیده از میان آثار رسیده به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با اهدای لوح تقدیر و نشان برترین اسباب‌بازی ایرانی سال ۱۳۹۹ قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش سرگرمی «برج هوش» از تولیدات شرکت «هوش‌افزار کودک آوند»، «حاجی‌فیروز» از «نشر دیبایه، تاب» و «خوش ‌قیافه» از شرکت بازی‌تا در این بخش معرفی شد.

همچنین اسباب‌بازی‌های «گارنت» از تولیدات مجموعه «هوگر گیمز»، «بازی با کش» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بازی «هزارماز» از شرکت «آینده‌سازان سیتا کودک» دیگر برگزیده‌های بخش اسباب‌بازی‌های شناختی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی هستند که از سوی داوران معرفی شدند.


هیات داوران این ‌بخش متشکل از کارشناسان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از بررسی آثار راه‌یافته به بخش رقابتی جشنواره برگزیده‌های این بخش را معرفی و در بیانیه‌ای بر توجه بیشتر به این حوزه تاکید کرده است.

هیات داوران بخش اسباب‌بازی‌های شناختی در این بیانیه ارتقای سرمایه شناختی آحاد جامعه ایرانی را اولویتی ملی دانسته و از بازی به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر رشد و تحول کودک و مهم‌ترین عامل ارتقای مهارت‌های شناختی یاد کرده‌ است.

در این بیانیه همچنین شاخص‌ اصلی ارزیابی بازی‌ها شناختی‌بودن آن‌ها عنوان شده است، به‌این معنا که بتواند باعث فعال‌شدن یا تقویت مهارت‌های شناختی کودکان از جمله توجه و تمرکز، حل مسئله، حافظه و... شود.

ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۸ بهمن تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ به صورت مجازی در تارنمای irantoyfestival.ir برگزار می‏‌شود.
کد خبر: 98458
Share/Save/Bookmark