پیشنهاد به شعبات بانکها برای تهیه قفسه کتاب / 300 دوچرخه به برندگان پویش کتابخوانی تابستانی
در نشست نخستین پویش کتابخوانی تابستانی عنوان شد:
پیشنهاد به شعبات بانکها برای تهیه قفسه کتاب / 300 دوچرخه به برندگان پویش کتابخوانی تابستانی
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری جوایز نخستین پویش کتابخوانی تابستانی را 300 دوچرخه اعلام کرد و گفت: اسامی همه شرکت‌کنندگان در این پویش در کتابی چاپ و به همه شرکت‌کنندگان یک نسخه اهدا خواهد شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۴۷
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، نشست خبری نخستین پویش کتابخوانی تابستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور محمود صلاحی رئیس، امیر عبدالحسینی معاون هنری، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد.

محمود صلاحی در ابتدای این نشست با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای تابستان گفت: امسال برنامه‌های ما متنوع‌تر از سالهای گذشته است؛ یکی از آنها ویژه‌برنامه «جشنواره تابستانه» که شامل بخشهای متعددی چون «زندگی با نشاط» و «خانواده پایدار است» برنامه‌هایی که با طرح‌ریزی آنها در نظر داریم فشارهای زندگی شهرنشینی را بر شهروندان، به خصوص کودکان و نوجوانان کاهش دهیم و این اقدام را به واسطه برنامه‌های بانشاط صورت خواهیم داد. هر قدر این فشارها کاهش پیدا کند، این نسل در آینده شکوفاتر می‌شود.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم که هیچ گروهی از جامعه بی‌برنامه نماند و حتی برای خانواده‌ای که فرزندشان را برای بهره‌مندی از برنامه‌های سازمان به مراکز فرهنگی هنری آورده‌اند نیز برنامه‌های ویژه‌ای داریم. البته در برنامه‌ها اولویت ما با نوجوانان و جوانان است و سعی شده برنامه‌ها به قدری متنوع باشد که افراد قدرت انتخاب بالایی داشته باشند. البته در تمام برنامه‌ها محور کتاب است. ارزش کتابخوانی باید برای مردم شناسانده شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه درباره ویژه برنامه «خانواده پایدار» افزود: متأسفانه هزینه مشاوره این روزها به شدت افزایش پیدا کرده است در حالی که زندگی بسیاری از مردم به واسطه یک موضوع کوچک که با یک ساعت مشاوره برطرف خواهد شد، دچار چالش شده است. یکی از اتفاقاتی که در این برنامه‌ها پیشبینی شده، فارغ از نشست‌های تخصصی، امکان مشاوره رایگان با حضور کارشناسان درجه یک و مجرب است.

وی با بیان اینکه این طرح از بیستم تیرماه به صورت رسمی آغاز شده است یادآور شد: افرادی که به این پویش می‌پیوندند می‌توانند تا پایان تابستان 6 کتاب را به امانت گرفته و بخوانند؛ سپس آن را خلاصه‌نویسی کنند و خلاصه آن را به امور کتابخانه‌های سازمان که در همه مناطق تهران حضور دارد تحویل دهند.

صلاحی با اشاره به طرح پویش کتابخوانی تابستانی گفت:‌ در این طرح بزرگ‌ترهای فامیل چند نوجوان را عضو پویش می‌کنند و عکس آنها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و با این کار هم پویش را معرفی می‌کنند و هم از دیگر مردم دعوت می‌کنند که به این پویش بپیوندند. خود نوجوانان نیز می‌توانند دوستانشان را در این پویش شرکت دهند.

وی افزود: برای این پویش 300 دوچرخه در نظر گرفته خواهد شد که به برگزیدگان نهایی اهدا می‌شود،‌ همچنین نام و نشان همه شرکت‌کنندگان در این پویش در کتابی چاپ خواهد شد و به همه شرکت‌کنندگان یک نسخه اهدا می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید با توجه به اینکه این طرح سبب فرهنگ سازی مردم برای مطالعه کتاب خواهد شد آیا بهتر نیست این پویش درطول سال نیز ادامه داشته باشد که صلاحی با بیان اینکه این طرح در تمام طول سال با قوت ادامه خواهد داشت گفت: اما اوج این برنامه در تابستان خواهد بود چرا که تابستان فرصت بیشتری برای مطالعه برای نوجوانان و جوانان است.

محمود صلاحی در ادامه پیشنهادی به مدیران بانک‌ها ارائه داد و گفت: به تمام رؤسای بانکهای کشور پیشنهاد می‌کنم که در شعبات خود قفسه کتاب قرار دهند تا مردم در فرصتی که منتظر هستند تا کارهایشان انجام شود بتوانند از کتابهای موجود در بانک استفاده کنند. این اتفاق البته در فضاهای عمومی باید رقم بخورد تا مردم از فرصتهایشان استفاده مطالعاتی کنند. باید کاری کنیم که مطالعه متن زندگی مردم شود و فراموش نکنیم که جامعه با مطالعه به پیشرفت و فرزانگی دست پیدا می‌کند.

به پایه این گزارش ، محمود صلاحی با به عضویت در آوردن «زینب باقری» و «محدثه باقری» فرزندان شهید مدافع حرم «عبدالله باقری» در کتابخانه فرهنگسرای رسانه به صورت رسمی «پویش کتابخوانی تابستانی» را آغاز کرد.
کد خبر: 92238
Share/Save/Bookmark