توجه به «بحث اکران فیلم های کودک»/ فیلم کودک ساخته می شود اما اکران نمی شود!
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با هنرنیوز:
توجه به «بحث اکران فیلم های کودک»/ فیلم کودک ساخته می شود اما اکران نمی شود!
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به جشنواره فیلم کودک اصفهان و جشنواره پویانمایی کانون پرورش فکری تاکید کرد: مطالبه هر دوی این جشنواره ها این است که فیلم کودک ساخته می شود اما اکران نمی شود. لذا بر همین اساس ما در کانون تصمیم گرفتیم تا باب حمایت از اکران فیلم های کودک را بگشائیم.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص حمایت از اکران فیلم های کودکان بویژه فیلم هایی که در جشنواره فیلم کودک اصفهان جوایزی کسب کردند افزود: ما هم در حمایت از اکران فیلم های کودک در کشور؛ همزمان چندین فعالیت را به صورت هم عرض انجام می دهیم که یکی از این فعالیت ها ، برگزاری جشنواره ای به نام « جشنواره فیلم کودک برای کودک»است که در کانون برگزار می کنیم که در این جشنواره ، فیلمسازان نوجوان و حتی کودکانی که تواتمندی تولید فیلم کوتاه را داشته باشند را آموزش می دهیم تا بتوانند فیلم بسازند. البته این جشنواره به صورت دوسالانه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود و به نوعی کانون از کودکان و نوجوانانی که جرائت فیلمسازی دارند حمایت می کند تا وارد حوزه فیلمسازی شوند تا انشاء الله بتوانند در آینده ، جای بزرگان این حوزه را پُر کنند.

وی ادامه داد: دومین کاری که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای حمایت از اکران فیلم های کودک انجام می دهد توجه به «بحث اکران فیلم های کودک» چه فیلم های پویانمایی و چه فیلم های رئالیستی درحوزه کودک است که متاسفانه هم اینک حمایت از اکران این نوع فیلم ها در کشور خیلی جدی نیست. 

این مسئول ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: ما هم اکنون در کشور شاهد برگزاری دو جشنواره فیلم های کودکان هستیم که یکی «جشنواره بین المللی پویا نمایی» است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می شود و دیگری برگزاری «جشنواره فیلم کودک اصفهان» است که متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به هردو جشنواره ای که از سوی کانون و ارشاد برگزار می شود تصریح کرد: مطالبه هر دوی این جشنواره ها این است که فیلم کودک ساخته می شود اما اکران نمی شود. لذا ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصمیم گرفتیم تا باب حمایت از اکران فیلم های کودک را باز کنیم و در همین رابطه نیز با سازمان سینمایی، مذاکراتی انجام دادیم. ضمن اینکه آقای مهدی ارگانی که رئیس هیات مدیره کانون پرورش فکری هستند عضو شورای سیاستگذاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان در سازمان سینمایی هستند و اتفاقا کانون ارتباط فعالی هم با آن شورا دارد که امیدواریم با پشتیبانی سازمان سینمایی در تجهیز سالن های کانون ، بتوانیم حمایت از اکران فیلم های کودک را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

علیرضا حاجیان زاده اظهار داشت: ما علاوه بر اینکه حدود 100 سالن برای اکران فیلم ها در کانون در اختیار داریم سالن هایی هم در اختیار آموزش و پرورش است که اتفاقا ما تفاهم نامه ای هم با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش منعقد کردیم تا بتوانیم از سالن های کانون فرهنگی – تربیتی این سازمان که بیش از 100 سالن سینمایی می باشد برای حمایت از اکران فیلم های کودک بهره مند شویم.
کد خبر: 83715
Share/Save/Bookmark