تولید و پخش برنامه «عطر اربعین» از هشتم آبان /  پخش مستندهای فاخر در ایام اربعین
مدیر شبکه قرآن در نشست خبری مطرح کرد:
تولید و پخش برنامه «عطر اربعین» از هشتم آبان / پخش مستندهای فاخر در ایام اربعین
مدیر شبکه قرآن در پاسخ به هنرنیوز خبر داد بودجه خاصی برای تولید برنامه «عطر اربعین» در نظر گرفته نشده و تولید این برنامه بیشتر به مدیریت و چینش برنامه ها و همچنین بر اساس امکاناتی بوده که ستاد عالی اربعین در اختیار این شبکه گذاشته است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۳
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز دکتر محمدزاده دبیر شورای معارف و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما طی نشستی با اصحاب رسانه از آغاز به کار برنامه ای تحت عنوان « عطر اربعین» خبر داد و گفت: از ۸ آبان با یک دورخیز ۱۰ روزه برنامه‌ای با عنوان عطر اربعین آغاز می‌شود و از ساعت ۶ تا ۲۳ مهمان مخاطبان خود خواهد بود. ارتباط با نمایندگان کمیته‌های ۱۲ گانه، برنامه صبح گاهی برای کودکان و نوجوان و آموزش زبان عربی به لهجه عراقی از جمله برنامه‌های ما است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: شعار امسال براساس «أحَبَّ اللَّهُ مَن أحَبَّ حُسَیناً» سخنی از پیامبر اکرم (ص) معرفی شده است. امید است رسانه ملی هم بتواند این محبت حسینی را ترویج کند.

وی ادامه داد: معرفی برنامه‌های شبکه‌های دیگر رسانه ملی، ارتباط با رادیویی که در این زمینه خوب درخشیده باشد و نقش مؤثر فصلی داشته باشد، ارتباط بین دو استودیو «عطر اربعین» و رادیو اربعین نیز از دیگر برنامه‌های ما خواهند بود که یک نوع هم افزایی محسوب می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از برقراری ارتباط‌های زنده از نقاط داخل کشور تا شهر کربلا در مراسم اربعین خبر داد و گفت:‌ مهران، خسروی، شلمچه و چزابه شامل این مسیرها خواهند بود.

او با اشاره به فراهم کردن فضای اطلاع‌رسانی مراسم اربعین نیز گفت: شبکه قرآن و معارف سیما درباره رعایت بهداشت فردی، عمومی، نحوه عبور از مرزها و ورود و خروج این اجتماع عظیم و بسیاری از اطلاعاتی که مخاطبان قبل از تشرفشان دریافت کنند،

وی همچنین از پخش مستندهای فاخر در ایام اربعین خبر داد و گفت: برخی از این مستندها برای اولین بار به روی آنتن می‌روند و برخی دیگر نیز بازپخش خواهند شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که از تولیدات این شبکه در حوزه سریال سازی پرسید گفت: سریال فاخر و زیبایی را برای شبکه قرآن در نظر گرفتیم که برای نخستین بار پخش خواهد شد و در خصوص این سریال در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار هنرنیوز که از بودجه اختصاص یافته برای تولید برنامه های عطر اربعین پرسید اظهار داشت: « بودجه خاصی را برای این برنامه در نظر نگرفتیم و تولید آن نیز بیشتر به مدیریت و چینش برنامه ها برمی گردد و این برنامه بیشتر بر اساس امکاناتی که ستاد عالی اربعین در اختیار ما گذاشته و همچنین بهره مندی از ستاد اربعین خواهد بود لذا هزینه خاص و آنچنانی نخواهد داشت.

وی درباره دلایل توقف برنامه «شب آسمانی»که به بررسی شبهات می‌پرداخت، اظهار کرد:‌ برنامه «شب آسمانی» دو سال قبل پیش از آنکه بنده در مدیریت این شبکه حضور یابم متوقف و پرونده آن بسته شد و دلیل بسته شدن آن را هم نمی‌دانم. اما شبکه قرآن و معارف سیما همواره بر اساس نیاز مخاطبان، در طول این دو سال برنامه‌های متعددی را برای پاسخگویی به سوالات و شبهات مختلف در دستور کار خود قرار داده‌ است و در حال حاضر نیز برنامه جدیدی در این راستا و در پاسخ به شبهات مخاطبان در حال تدارک است که قرار است در آن از زبده‌ترین کارشناسان مذهبی در قم و تهران استفاده شود.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 95505
Share/Save/Bookmark