جشنواره عمار «کاری غیرممکن» انجام داده  / رابطه صمیمی تر  عمار با مخاطب
هوشنگ توکلی داور بخش داستانی جشنواره فیلم عمار:
جشنواره عمار «کاری غیرممکن» انجام داده / رابطه صمیمی تر عمار با مخاطب
داور بخش داستانی جشنواره فیلم عمار معتقد است این جشنواره به دلیل تفاوت هایی که در حوزه انتخاب فیلم ، مخاطب و پخش دارد توانسته است به موفقیت های منحصر بفردی دست یابد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
هوشنگ توکلی بازیگر و هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون که هم اینک یکی از داوران بخش داستانی ششمین جشنواره فیلم عمار می باشد در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد این جشنواره گفت: جشنواره فیلم عمار به دلیل تفاوت هایی که درحوزه انتخاب فیلم ، مخاطب و نوع تولیدات و همچنین در حوزه پخش فیلم دارد توانسته به موفقیت های خیلی خوبی بویژه در چند سال اخیر نایل شود به گونه ای که می توان به صراحت گفت این جشنواره « کاری در سطح غیر ممکن» انجام داده است هرچند که می دانیم این دوستان به لحاظ بودجه نیز در مضیقه بودند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای جشنواره فیلم عمار در چند سال اخیر فوق العاده و خوشحال کننده بوده است با اشاره به کیفیت آثار ارائه شده به بخش داستانی این جشنواره ادامه داد: با توجه به اینکه بنده درسال گذشته هم، داوراین جشنواره بودم لذا می توانم با ضرس قاطع بگویم که نزدیک به 60 درصد آثار رسیده نسبت به سال گذشته؛ از رشد کیفی برخوردار بوده است و من شاهد آثاری بودم که با کیفیت خیلی بالایی تولید شدند و این امر ثابت می کند که جشنواره توانسته انگیزه هایی ایجاد کند تا در بخش محتوای آثار، مثمرثمر و متفاوت تر از سال گذشته باشد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون تصریح کرد: با کمی دقت متوجه می شویم که مدیریت جشنواره فیلم عمار در موضوع و محتوای انقلاب اسلامی ، خیلی متکی به شعار نبوده و انتخاب آثار به شکلی بوده که پشت آن، شاهد یک نگاه سفارشی نبودیم. ازسوی دیگر؛ باید اذهان کرد که این جشنواره ، خیلی هم اصرار ندارد به شکل مستقیم در حوزه تبلیغات برای نظام، نگاه خاصی داشته باشد. هرچند که شاید در شروع نخستین دوره جشنواره ، جوی ایجاد شده بود که این جو خیلی از فیلمسازان را با مقاومت برای حضور در جشنواره مواجهه کرده بود اما در حال حاضر، با عملکرد سالهای اخیر جشنواره، می بینیم که هم، استقبال فیلمسازان نسبت به این جشنواره زیاد تر شده و هم اینکه، خیلی تعصبات شعاری به جز توجه به بخش های فرهنگی کشور دیده نمی شود.

بازیگر سریال « زیر تیغ» به «نگاه خاص جشنواره فیلم عمار به مخاطب و فیلمساز» اشاره کرد و این نگاه خاص را این گونه تشریح کرد: منظور من از نگاه خاص به معنای این است که این جشنواره ادعا دارد من به آن بخش هایی از مخاطبین و فیلمسازانی که تاکنون نتوانستند در سینماهای رسمی - در حوزه بیننده و سازنده – حضور پر رنگ تری داشته باشد اهمیت بیشتری دادم و با این کار هم توانستم، مخاطبین خودم را افزایش دهم و هم اینکه یک ادعای سالم و شریفی را در سطح کشور مطرح کردم.

هوشنگ توکلی با اشاره به «اکران های مردمی» جشنواره فیلم عمار تاکید کرد: پخش آثار جشنواره در مناطق دوردست و آنجایی که مردم حضور اجتماعی دارند اما امکانات فرهنگی و سینمایی ندارند باعث شده جشنواره عمار بتواند رابطه تنگاتنگ و صمیمی تری با آن بخش از مردم برقرار کند و همین امر موجب شده تا این جشنواره یک مخاطب چند میلیونی در اختیار داشته باشد که باید قدر این موقعیت را بداند و در پی تبادل رفتارهای فرهنگی بیشتری با این قشر از مردم باشد.
کد خبر: 87045
Share/Save/Bookmark