فضا برای فیلمسازان منتسب به دولت قبلی در سینما فراهم نیست
حسن نجاریان در گفتگو با هنرنیوز:
فضا برای فیلمسازان منتسب به دولت قبلی در سینما فراهم نیست
یکی از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی هنرمندان گفت: متاسفانه در یک سال و نیمی که مدیران سینمایی دولت یازدهم مستقر شدند حتی یک نفر از دوستانی که منتسب به دولت قبلی بودند امکان فعالیت در سینما را پیدا نکردند حتی یک پروانه ساخت هم داده نشده است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
حسن نجاریان سینماگر پیشکسوت سینمای ایران و عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی هنرمندان با اشاره به برگزاری آخرین جلسه این شورا در سال ۹۳ در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز افزود: در این جلسه مباحث کلی در مورد فیلم‌های شاخصی که در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد مطرح شد و دوستان حاضر در جلسه نقطه نظرات خویش را در مورد جشنواره فیلم فجر و فیلم‌های به نمایش در آمده مطرح کردند ضمن اینکه مباحثی هم در مورد مسائل ارزشی سینما و مسائل پیرامون عرصه سینمایی نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین طی تبادل نظری که در مورد فضای فرهنگی و سینمایی کشور مطرح شد دوستان با وجوه مختلف نگاههای دیگر اعضای هیات اسلامی هنرمندان آشنا شدند.

نجاریان در پاسخ به این سوال که آیا اعضای حاضر در جلسه هیات اسلامی هنرمندان برنامه‌ای برای تولید فیلم‌های سینمایی و مشارکت بیشتر در فضای سینمایی کشور اتخاذ کردند یاد آور شد: خوشبختانه همه دوستان حاضر در این جلسه دستی بر تولید فیلم دارند و همه آنان جزو شاخص‌ترین فیلمسازان کشور می‌باشند لذا همه آنان آمادگی کار کردن در عرصه تولید فیلم‌های سینمایی را دارند و از هر کدام از این دوستان که سوال کنید حتما پروژه‌ای را برای تولید آماده دارند ولی متاسفانه در یک سال و نیمی که مدیران سینمایی دولت یازدهم مستقر شدند حتی یک نفر از دوستانی که منتسب به دولت قبلی بودند امکان فعالیت در سینما را پیدا نکردند حتی یک پروانه ساخت یا یک حمایت از دوستان (هیات اسلامی هنرمندان) در سینما انجام نشده است. اگر چه ممکن است برخی از این دوستان در تلویزیون یا رسانه‌های تصویری فعال بوده باشند مثل خود من که امسال در تلویزیون و رسانه‌های تصویری فعال بودم. لذا این دوستان در سینما کاری نداشتند. لذا برخلاف شعارهایی که دولت یازدهم در عرصه سینمایی عنوان کرده تا کنون هیچ اتفاقی برای این افراد در حوزه سینما نیفتاده است.

این سینماگر در پاسخ به این سوال که آیا این نگاه ناشی از نگاههای سیاسی مسئولین سینمایی این دولت به دوستانی است که در دولت گذشته فعال بودند تصریح کرد: نظر من این است که اگر خوشبینانه نگوئیم که این کار با نگاه سیاسی نبوده است اما به نظر می‌رسد که روند کاری به گونه‌ای بوده تا دوستان دولت قبلی و اعضای هیات اسلامی هنرمندان به کار گرفته نشوند.

حسن نجاریان در مورد فعالیت‌های کاری خود اظهار داشت: من اوایل سال کنونی، مجموعه «زخم» به کارگردانی آقای مسعود آب پرور را به عنوان مجری طرح داشتم و هم اکنون نیز به عنوان مدیر تولید در سریال ویدئویی «شهرزاد» به کارگردانی آقای حسن فتحی حضور دارم.

وی اضافه کرد: مجموعه شهرزاد از آبان ماه امسال وارد تولید شد که تا کنون نیمی از تصویربرداری پروژه به اتمام رسیده و به احتمال قوی تا اواسط سال آینده وارد شبکه خانگی خواهد شد.
کد خبر: 79729
Share/Save/Bookmark