در حال تدارک گسترده اکران داخلی و خارجی فیلم محمد (ص) هستیم
تهیه کننده فیلم سینمایی «محمد» در گفتگو با هنرنیوز:
در حال تدارک گسترده اکران داخلی و خارجی فیلم محمد (ص) هستیم
تهیه کننده فیلم سینمایی «محمد» خبر داد بناید مستضعفان (سرمایه گذار فیلم محمد) ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز سینماهای نمایش دهنده این فیلم در کشور سرمایه گذاری خواهد کرد.
 
تاريخ : شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
رحمت الله صادقیان تهیه کننده فیلم سینمایی محمد (ص) و رئیس هیات مدیره شرکت سنیمایی نور تابان در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد اکران داخلی و خارجی این فیلم گفت: در حال حاضر،کار گروه‌هایی برای اکران داخلی و خارجی این فیلم تشکیل شده است و هماهنگی‌هایی لازم برای نمایش فیلم محمد (ص) در حال انجام است بویژه اینکه مشغول برنامه ریزی برای حضور در بازار فیلم کن هستیم تا این فیلم بتواند در این بازار، حضور موفقی داشته باشد.

معاون هماهنگی بنیاد مستضعفان اضافه کرد: هدف ما از حضور در بازار جشنواره فیلم کن بیشتر از این باب است تا بفهمیم چه شرکت‌هایی خواستار خرید و پخش فیلم محمد (ص) هستند. لذا امیدواریم این فیلم بتواند در همه کشورهای دنیا به نمایش درآید.

وی در پاسخ به این سوال که اکران داخلی و خارجی این فیلم در چه زمانی صورت می‌گیرد تصریح کرد: به احتمال قوی در تیرماه امسال اکران عمومی فیلم در داخل و خارج از کشور آغاز خواهد شد و ما نیز تلاش می‌کنیم تا به بهترین شیوه این فیلم را اکران کنیم و این یکی از آرزوهای ما است که بتوانیم اکران خوب داخلی و خارجی داشته باشیم.




تهیه کننده فیلم سینمایی محمد (ص) با اشاره به رونمایی این فیلم برای بخشی از هنرمندان و مسئولین کشور یاد آور شد: خدا را شکر همه نظر‌ها نسبت به این فیلم مثبت بود و بیش از ۹۹ درصد از کسانی که این فیلم را مشاهده کردند نظر خوب و مثبتی به این فیلم داشتند و این استقبال سبب دلگرمی ما شد تا سرمایه گذاری بعدی خودمان را برای تولید یک فیلم خوب دیگر انجام دهیم. خوشبختانه بنا به نظر کسانی که فیلم را دیده بودند فیلم فرا‌تر از انتظار آنان به لحاظ کیفی و ساختاری بوده است.

رحمت الله صادقیان گفت: با توجه به استقبال گسترده مخاطبینی که این فیلم را دیدند عزم ما برای تولید قسمت دوم فیلم سینمایی محمد (ص) بیشتر شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بخش بین المللی فارابی برای حمایت از اکران خارجی فیلم محمد (ص) همکاری داشته است افزود: فارابی در این زمینه هیچ پیشنهادی نسبت به این موضوع نداشته است ضمن اینکه ما هم هیچ درخواست کمکی در این مورد از ایشان نداشتیم. این درحالی است که از اول هم، خود بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده فیلم محمد (ص) سعی کرد همه کارهای این فیلم را خودش پیگیری کند و کمتر برای دیگر نهاد‌ها مزاحمت داشته باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت سنیمایی نور تابان خبر داد مهندس محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان (سرمایه گذار و تهیه کننده فیلم محمد) ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز سینماهای نمایش دهنده این فیلم در کشور سرمایه گذاری خواهد کرد.

رحمت الله صادقیان با بیان اینکه فیلم سینمایی محمد (ص) برای اکران داخلی قدری کوتاه‌تر خواهد شد در پاسخ به این سوال که آیا هجمه‌های جدیدتری نسبت به این فیلم از سوی گروههای وهابی یا دیگر گروههایی خارج از کشور شده است یاد آور شد: خوشبختانه با توجه به رونمایی فیلم محمد (ص) هیچ هجمه جدیدتری از سوی کشورهای مختلف نسبت به این فیلم صورت نگرفته و تنها‌‌ همان اعتراض و هجمه‌ای بوده که قبلا از سوی دانشگاه الازهر انجام شده بود.

وی همچنین خبر داد اگر برنامه ریزی برای اکران داخلی و خارجی این فیلم قطعی‌تر شود حتما نشست خبری با حضور مجید مجیدی برگزار خواهد شد و ریز اطلاعات در این زمینه به اهالی خبر اعلام خواهد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت سینمایی نور تابان در مورد بهره گیری دیگر فیلم‌های سینمایی از شهرک سینمایی محمد (ص) گفت: هم اکنون دو فیلم سینمایی ایرانی برای بهره گیری از شهرک سینمایی محمد (ص) و استفاده از تجهیزات سینمایی شرکت سینمایی نور تابان صورت گرفته که فعلا در حال مذاکرات با این دو فیلم هستیم و از کشورهای دیگر مثل ترکیه نیز برای استفاده از شهرک سینمایی حضرت محمد (ص) مکالماتی شده است اما هنوز قطعی نشده است.

رحمت الله صادقیان در خاتمه اظهار داشت: شرکت نورتابان درصدد تولید یک فیلم سینمایی است که نام و مشخصات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتگو از : مجید معافی
کد خبر: 80169
Share/Save/Bookmark