افتتاح «نمایشگاه اساتید کارگاههای نقاشی دانشکده سوره» در گالری آیه / تدریس از بدنه کار هنری جدا نیست
رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره در گفتگو با هنرنیوز عنوان کرد؛
افتتاح «نمایشگاه اساتید کارگاههای نقاشی دانشکده سوره» در گالری آیه / تدریس از بدنه کار هنری جدا نیست
خسرو خسروی خبر داد در این نمایشگاه 20 اثر از 17 استاد هنرمند تا 13 دیماه در گالری آیه برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
تاريخ : شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۱
خسرو خسروی رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هنرنیوز از افتتاح نمایشگاهی با عنوان « نمایشگاه اساتید کارگاههای نقاشی دانشکده سوره» در گالری آیه این دانشکده در عصر جمعه یکم دیماه خبر داد و هدف برپایی این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن آثار اساتید برای مخاطب دانشجو و مردم و همچنین معرفی گالری آیه ذکر کرد.

وی که چندین اثرش نیز در این نمایشگاه حضور دارد یاد آور شد: معتقدم نکته ای که در آموزش هنرهای تجسمی وجود دارد این است که اغلب هنرمندان نقاش ما نیز مشغول به تدریس هستند و خوشبختانه تدریس از بدنه کار حرفه ای جدا نیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این اولین فعالیت نمایشگاهی «گالری آیه» است که وجهه عمومی تری به خود گرفته است افزود: در این نمایشگاه 20 اثر از 17 استاد حضور دارد که این نمایشگاه تا 13 دیماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن هم نمایشگاههای دیگری در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

خسروی تصریح کرد: همه اساتیدی که در این نمایشگاه حضور دارند تمامی از هنرمندان حرفه ای رشته خود در کشور محسوب می شوند که در فعالیت های خارج از دانشگاه نیز بسیار فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: تابلوهای ارائه شده در این نمایشگاه از سوی هیاتی به مدیریت دکتر معین الدین ، بنده و بقیه دوستان انتخاب شدند و این 20 اثر نیز از مجموعه آثار این هنرمندان انتخاب شده است. ضمن اینکه سبک کارهای ارائه شده متنوع  و اغلب آنان نیز مولف سبک های خودشان که بیشتر در زمره سبک نیوآرت تعریف می شود می باشند.

رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره در مورد این دانشکده یادآور شد: شاید موضوعی که می تواند دانشکده های ما را از دیگران متمایز کند خصلت های بومی این دانشگاه باشد. لذا دانشکده سوره دارای تنوع دیدگاهی زیادی است و با نگاهی به همین نمایشگاه متوجه خواهید شد که اساتید مختلفی با بهره گیری از شیوه های متنوع در نقاشی حضور دارند بنابراین دانشجو این امکان را دارد که با جریان های روز محافل هنری مواجهه شود و این فرصت خوبی برای دانشجویان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استعداد بچه ها در گروه نقاشی خیلی خوب است و برخی از فارغ التحصیلان رشته نقاشی دانشکده سوره هم اینک نیز از فعالان فضاهای هنری در رشته های خود به حساب می آیند و حتی بعضی از آنان جایزه هایی را کسب کردند و آثارشان نیز خرید و فروش می شود.

خسروی استقبال از اولین روز این نمایشگاه را از سوی دانشجویان بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: همچنان منتظر دوستان هنرمند برای دیدن از این نمایشگاه هستیم.









مجید معافی                                                                                                                     
                                                                                                                  
کد خبر: 95839
Share/Save/Bookmark