فیلم «محمد» (ص) تودهنی بزرگی به اهانت کنندگان خواهد بود
بازیگر فیلم سینمایی محمد (ص) در گفتگو با هنرنیوز:
فیلم «محمد» (ص) تودهنی بزرگی به اهانت کنندگان خواهد بود
بازیگر نقش «ابولهب» در فیلم سینمایی «محمد» (ص) ساخته مجید مجیدی در واکنش به اهانت‌های اخیر مجله فرانسوی به ساحت مقدس حضرت رسول (ص) گفت: این فیلم تودهنی بسیار محکمی به آدم‌هایی است که قصد دارند با رفتارهای اهانت آمیز، چهره واقعی اسلام و حضرت رسول اکرم (ص) را خدشه دار کنند. این در حالی که دین اسلام؛ دین صلح، آرامش و دوستی است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
محمد عسگری بازیگر نقش «ابولهب» در فیلم سینمایی «محمد» (ص) ساخته مجید مجیدی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد توهین‌های اخیری که از سوی کشورهای غربی و بویژه مجله فرانسوی Charlie Hebdo، مجله فکاهی چپگرای فرانسوی که ماهیت ضد مذهبی دارد افزود: متاسفانه کسانی که با مقوله‌ای همچون دین و مذهب که با اعتقاد آدم‌ها سر و کار دارد، رفتارهای هتاکانه و اهانت آمیز می‌کنند. بی‌شک، آدم‌های مریضی الحالی هستند که علاوه بر اینکه در راستای اسلام هراسی گام بر می‌دارند. قصد تخریب چهره واقعی اسلام و حضرت رسول را دارند تا با این هجمه‌ها، نام کوچک خود را در جهان مطرح کنند.

وی ادامه داد: این نوع آدم‌های مریض، آنقدر عطش بزرگ کردن خود و رسانه خویش را در جهان دارند که از هیچ تلاش غیر انسانی و غیر دینی، چشم پوشی نمی‌کنند. این درحالی است که در جهان، مسلمانان زیادی وجود دارند و هنگامی که شخصی به اسلام و به ساحت مقدس حضرت رسول (ص) اهانت می‌کند در واقع این اهانت به میلیارد‌ها مسلمان و پیرو دین اسلام تلقی خواهد شد و باید پاسخگوی رفتارهای توهین آمیز خود باشد.




بازیگر نقش «ابولهب» در فیلم سینمایی «محمد» (ص) با اشاره به این فیلم یاد آور شد: این فیلم با وجودی که معرف اسلام واقعی که نمادی از صلح، آرامش و دوستی است از سوی دیگر، نمایش این فیلم می‌تواند یک تودهنی بسیار بسیار محکمی به دهان آدم‌هایی باشد که بدون هیچ فکری به حضرت رسول (ص) اهانت می‌کنند. متاسفانه این چندمین باری است که جهان اسلام شاهد چنین اهانت‌هایی به حضرت رسول (ص) است که جای تاسف دارد.

محمد عسگری که در این فیلم علاوه بر بازیگری، دستیار مجید مجیدی هم بود با بیان اینکه دنیای غرب همواره درپی این است که با اسلام هراسی، چهره‌ای خشنی از اسلام را به نمایش بگذارد تصریح کرد: آنان به دنبال پیاده کردن جنگ نرم بر علیه اسلام هستند تا مسلمانان را به جان همدیگر و به جان دیگر ادیان بیندازند به طوری که برخی از مسلمانان را مجبور کنند تا با رفتارهای افراطی و احساسی خود؛ دست به اعمال خشونت آمیز بزنند و آنگاه آنان با بزرگ نمایی و رسانه‌ای کردن این رفتار‌ها، برخشونت طلبی اسلام؛ صحه بگذارند.


 


بازیگر نقش «ابولهب» تاکید کرد: اگر آدم‌هایی که در پی اسلام هراسی و نشان دادن چهره غیر واقعی از حضرت محمد (ص) هستند واقعا بدون هیچ غرض ورزی و با تعمق به تماشای فیلم سینمایی «محمد» بنشینند. مطمئن باشید که نظرشان در مورد اسلام و حضرت محمد (ص) تغییر خواهد کرد و خودشان نیز به لحاظ روحی متحول خواهند شد. چرا که لحظاتی در فیلم «محمد» (ص) وجود دارد که هر آدمی - حتی اگرهیچ اعتقادی هم به دین و دیانت و حضرت رسول اکرم (ص) نداشته باشد – باز هم با دیدن این فیلم، قلبش تکان خواهد خورد.

لازم به ذکر است که علاوه بر بازیگری محمد عسگری در نقش «ابولهب»، علیرضا شجاع ‌نوری در نقش «عبدالمطلب» پدربزرگ پیامبر (ص)، مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» عموی پیامبر (ص)، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر (ص)، ساره بیات در نقش «حلیمه» دایه پیامبر (ص) و محسن تنابنده در نقش «ساموئل» تاجر یهودی نیز در فیلم «محمد» (ص) ایفای نقش کردند.
کد خبر: 78559
Share/Save/Bookmark