امسال اکران موفقی خواهیم داشت / امیدوارم راه برای فیلمسازان جوان مسدود نباشد
نرگس آبیار اعلام کرد:
امسال اکران موفقی خواهیم داشت / امیدوارم راه برای فیلمسازان جوان مسدود نباشد
کارگردان فیلم سینمایی« نفس» سال 95 را سالی موفق در عرصه اکران ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود که در این سال، شاهد اتفاقات خوشایندی برای سینمای ایران باشیم.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۳
نرگس آبیار کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز با تبریک سال نو افرود: امیدوارم سال جدید، سالی مملو از برکت ، رحمت و شادی برای سینماگران عزیز باشد و در این سال ، شاهد بیماری و فوت اهالی سینما نباشیم.

کارگردان فیلم سینمایی« نفس» در مورد ارزیابی سال جاری و چشم اندازهای سال 95 ادامه داد: با توجه به اینکه در سال 94 ما شاهد تولید فیلم هایی با ژانرهای مختلف بودیم و خوشبختانه تعداد فیلم های خوب هم در این سال زیاد بود لذا معتقدم سال 95 به لحاظ اکران ؛ سال موفقی خواهد بود. ضمن اینکه در سینمای «هنر و تجربه» نیز ما شاهد تولید و ساخت فیلم های خیلی خوبی بودیم که باید به این فیلمسازان تبریک و دست مریزاد گفت.

این بانوی سینمای ایران با اشاره به پیوستن جمع کثیری از جوانان به حوزه کارگردانی ، این موج علاقه مندی را قابل تقدیر دانست و یاد آور شد: معتقدم هر فیلمسازی که می تواند اثری را تولید کند و توانایی خودش را در این حوزه بیازماید و فیلمنامه خوبی هم در اختیار دارد باید کارش را شروع کند. هرچند که این اثر اوست که ثابت می کند آیا این فیلمساز در سینمای ایران ماندگار خواهد بود یا خیر؟

نرگس آبیار اضافه کرد: من از اینکه جوانان فیلمسازی را می بینم که دارای ایده و فکر جدیدی هستند خیلی خوشحال می شوم و امیدوارم راه برای فعالیت این دوستان، مسدود نباشد. به عنوان مثال من امسال فیلم « برادرم خسرو» را دیدم و با وجودی که یک فیلم اولی بود اما فیلمی بسیار پُخته و خوبی بود و به نظرم حیف است چنین فیلمسازانی از قافله فیلسازی کشورعقب بمانند.

وی در مورد ورود خانم ها به عرصه فیلمسازی ؛ این ورود را همچنان سخت و دشوارعنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه هنوز آن نگرش سفت و سخت مردسالاری در سینمای ایران حاکم است. هر چند که شاید برخی از مردان ما چنین نگرشی را نداشته باشند. اما این نگاه همچنان در ناخودآگاه آنان وجود دارد که برای عبور از این نگاه ، نیاز به زمان و فرهنگ سازی داریم. بنابراین خانم ها برای اینکه بتوانند در عرصه فیلمسازی فعال باشند باید تلاش مضاعفی را نسبت به مردان انجام دهند.
کد خبر: 90429
Share/Save/Bookmark