فضای مجلس برای حمایت از فیلم‌های دفاع مقدس مهیا است
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با هنرنیوز:
فضای مجلس برای حمایت از فیلم‌های دفاع مقدس مهیا است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگر دولت در لایحه بودجه‌ای که هر ساله به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهد بودجه مناسبی را برای حمایت از فیلم‌های دفاع مقدس اختصاص دهد. بی‌شک، مجلس شورای اسلامی نیز از این بودجه با قدرت حمایت خواهد کرد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در پاسخ به این سوال که مجلس در حمایت از فیلم‌های دفاع مقدس به لحاظ تخصیص بودجه چقدر به این نوع فیلم توجه دارد افزود: اگر دولت در لایحه بودجه‌ای که هر ساله به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهد بودجه مناسبی را برای حمایت از فیلم‌های دفاع مقدس اختصاص دهد. بی‌شک، مجلس شورای اسلامی نیز از این بودجه با قدرت حمایت خواهد کرد. اما اگر دولت در لایحه بودجه خودش، این بودجه را به اندازه کافی ندیده باشد آنگاه کار مجلس قدری سخت‌تر می‌شود چرا که مجبور است این بودجه را از جای دیگری جبران کند که معمولا برداشتن بودجه از محل دیگری؛ ممکن است مشکلاتی را برای آن بخش ایجاد کند. بنابراین، بهترین کار‌‌ همان است که دولت از ابتدا بودجه مناسبی را برای تولید آثار دفاع مقدس در نظر بگیرد.

وی با اشاره به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، همواره دغدغه تولید آثار ارزشی همچون ساخت فیلم‌های دفاع مقدس را دارد لذا همیشه نیز تلاش دارد تا بودجه مناسبی برای ساخت فیلم‌های ارزشی، فیلم‌های دینی و همچنین فیلم‌های دفاع مقدس اختصاس یابد. بنابراین ما هم که در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور نداریم اما دورادور در جریان فعالیت کمیسوین فرهنگی و این دوستان هستیم و امیدواریم ساخت فیلم‌های دفاع مقدس به لحاظ بودجه‌ای دچار مشکل نشود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حساسیت مجلس برای ساخت فیلم‌ها با کیفیت و ارزشی بویژه فیلم‌های دفاع مقدس بسیار بالا است اظهار داشت: مطمئن باشید که مجلس همیشه از افزایش بودجه ساخت فیلم‌های دفاع مقدس حمایت می‌کند چرا که بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خودشان یا جانباز و یا سپاهی و یا ایثار گر هستند. بنابراین خوشبختانه فضای مجلس شورای اسلامی برای حمایت از فیلم‌های دفاع مقدس کاملا مهیا است.
کد خبر: 81104
Share/Save/Bookmark