من فراموش شدنی نیستم/ انتقاد از تلویزیون نباید به بدگویی بیانجامد
بهروز بقایی در گفتگو با هنرنیوز؛
من فراموش شدنی نیستم/ انتقاد از تلویزیون نباید به بدگویی بیانجامد
بهروز بقایی گفت: مردم همیشه به من لطف دارند و برای آن ها ارزش زیادی قائل هستم آن ها من را تحت هیچ شرایطی فراموش نکردند. نسبت به تلویزیون انتقاد هایی وجود دارد که نباید به بدگویی از این رسانه ملی تبدیل شود.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
بهروز بقایی در گفتگو با هنرنیوز، درباره کم کاری‌اش در طی این سال‌ها و اینکه آیا این دوری باعث نشده است که نسبت به دوستان و همکاران دلگیر شود گفت: تنها و مهم‌ترین مسئله که در طی این سال‌ها به من انرژی داده و من را سر پا نگه داشته محبت مردم نسبت به من بوده است. عشق و انرژی که از طرف آن‌ها می‌گیرم باعث شده تا انگیزه بیشتری برای ادامه کارم پیدا کنم. من فراموش شدنی نیستم. در طی این مدت این موضوع کاملاً برایم روشن شده است.

با نسل جدید چراغ عرصه هنر همیشه روشن خواهد ماند

وی در ادامه افزود: رفتار‌های دوستان و همکارانم با من همواره خوب بوده است اگر هم در برخی مواقع شکل محبت آن‌ها تغییر کرده و یا حتی در پاره از مواقع کمرنگ شده است که نباید به آن‌ها ایراد گرفت این امری است طبیعی و نباید از اطرافیان دلگیر شد. آن‌ها هم باید بر اساس سلایق و نظریاتی که دارند کار کنند و نمی‌توان از آن‌ها توقع داشت رفاقت را در حیطه حرفه‌ای و کاری خود دخیل کنند. چرخ زمانه همچنان می‌چرخد و نسل جدید وارد بازار کار می‌شود و برای سر پا ماندن هر حرفه‌ای باید مسیر را برای نسل‌های جدید هموار کرد با این رفتار است که چراغ عرصه هنر همیشه روشن خواهد ماند. یکی از برنامه‌های جدیدم این است که فیلمنامه‌ام را به مرحله ساخت برسانم و در ارگان‌های مختلف به دنبال گرفتن همکاری آن‌ها هستم تا بتوانم هرچه زود‌تر فیلمم را بسازم.

انتقاد از افراد با حرف زدن پشت سرشان تفاوت دارد


بقایی در پاسخ به این پرسش که وضعیت صدا و سیما را در دوره قبل چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: عادت ندارم این گونه کسی را نقد کنم آن هم زمانی که دیگر مسئولیتی ندارد. اگر واقعاً قرار است از سمت من این اتفاق بیافتد می‌رفتم و رو در رو وی می‌ایستادم و انتقاد‌های مرا از او می‌کردم ولی حالا که شرایطش محیا نشده چرا باید از طریق رسانه‌ها بیایم این کار را انجام دهم. آن موقع که او رییس سازمان صدا و سیما بود بهتر بود اطرافیانش با شجاعت او را نقد می‌کردند نه اینکه بعد از رفتنش این کار را انجام دهند این رفتار با پشت سر حرف زدن تفاوتی ندارد. انتقاد و پشت سر کسی حرف زدن با هم تفاوت‌های زیادی دارد.

نباید از تلویزیون در انتقاد‌‌هایمان بدگویی کنیم

بازیگر مجموعه به یادماندنی «قطار ابدی» با اشاره به اینکه دست‌اند در کاران فرهنگ و هنر که با تلویزیون همکاری دارند نباید به سمتی بروند که حرف‌‌هایشان حکم بدگویی را پیدا کند گفت: به نظرم باید از تلویزیون نباید بدگویی کرد مخصوصاً افرادی که از آن طریق روزگار خود را می‌گذرانند باید نقد صادقانه و منصفانه نسبت به محیط کاری خود داشته باشند و به سمتی نروند که با بدگویی غیر علمی خود را در مرکز توجه قرار دهند. سازمان صدا و سیما همانند هر ارگان دیگری فراز و فرود‌های خودش را داشته است که گاهی اوقات با طبع من سازگار بوده و گاهی هم این گونه نبوده است باید نقد اصولی را از سلیقه شخصی خودمان تفکیک کنیم و زاویه نگاه‌مان را نیز مشخص نماییم.

سلیقه‌ای برخورد نکنیم

او همچنین گفت: هیچ فردی نمی‌تواند برنامه‌های تلویزیون را به دلیل اینکه با سلیقه شخصی‌اش همخوانی ندارد از زندگی روزمره خود حذف کند. اگر میزان مخاطبین تلویزیون در برخی از مواقع افت داشته است بر می‌گردد به کم کاری بسیاری از ما که در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت داریم. به نظرم برای رسیدن به جواب‌های بهتر باید ابتدا از خودمان که برنامه ساز مخاطبین ایرانی هستیم طرح سوال کنیم و به آن‌ها به طور روشن پاسخ دهیم.

با هر مخاطبی که به سمت ماهواره می‌رود قلب من می‌شکند

بقایی با بیان این مطلب که باید تمام تلاشمان را کنیم تا هیچ مخاطبی به سمت سریال‌های ماهواره‌ای نرود گفت: اینکه مخاطبین به سمت سریال‌های ماهواره‌ای می‌روند دردناک‌ترین مسئله‌ای است که باید شاهد آن باشم. این اتفاق برای ما سرشکستگی بزرگی است. اگر فقط یک نفر از تماشاگر‌های تلویزیون ایران کم شود و به سمت ماهواره برود من که در این عرصه فعالیت دارم باید خودم را مسئول بدانم. همه ما باید رسانه ملی خود را حمایت کنیم.
کد خبر: 77514
Share/Save/Bookmark