پیشکسوتان را فراموش نکنیم
محسن قاضی مرادی در گفتگو با هنرنیوز:
پیشکسوتان را فراموش نکنیم
یک بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: اگر کارگردانان به سراغ پیشکسوتان نمی‌روند نباید خیلی گلایه داشت چرا که باید بپذیریم از ماست که بر ماست!
 
تاريخ : دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
محسن قاضی مرادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنر نیوز اظهار داشت: ما باید قدر هنرمندان پیشکسوت خودمان را مثل تمام دنیا بدانیم و اگر بازیگری به سن کهنسالی رسید اما هنوز توانایی کار کردن را داشت حتما باید از سوی فیلمنامه نویسان نقش‌هایی برای آنان نوشته شود و کارگردانان هم حتما باید آنان را دعوت به کار کنند و اجازه ندهند آنان که سال‌ها به عشق بازیگری، روزگار سپری می‌کردند خانه نشین شوند. باید بپذیریم که همیشه دعوت به کار شدن برای بخش اقتصادی آن نیست بلکه هنرمندی که به سن پیری رسیده و تجربیات گران قیمتی کسب کرده دوست دارد. همچنان فعالیت کند و با مردم ارتباط داشته باشد. بی‌جهت نیست که کار هنر بازنشستگی ندارد و هنرمند - در هر حوزه – تا زمانی که قدرت کار کردن را دارد دوست دارد به فعالیتش ادامه دهد. نباید اینگونه تصور شود که آنان به فراموشی سپرده شوند چرا که عشق اول و آخر بازیگران، بازی کردن است. از سوی دیگر هم معتقدم اگر کارگردانان به سراغ پیشکسوتان نمی‌روند. نباید خیلی گلایه داشت چرا که باید بپذیریم که از ماست که بر ماست!

بازیگر سریال «چارچرخ» در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد سریال «درحاشیه» و بویژه حاشیه‌هایی مبنی بر اعتراض برخی از پزشکان نسبت به این سریال شده است چیست یاد آور شد: من با آقای مهران مدیری مجموعه «ویلای من» را کار کردم. لذا معتقدم ایشان کارگردان و بازیگر توانایی هستند که هم اکنون سریال درحاشیه را از تلویزیون در حال پخش دارند. شاید این سریال، ضعف‌هایی داشته باشد اما در مجموع کار انتقادی خوبی است که باید جامعه پزشکان هم، قدری صبور باشند و سعی کنند آستانه تحملشان را افزایش دهند. ضمن اینکه درِ انتقاد از این سریال از سوی منتقدین خبره باز است و مطمئن باشند که چون آقای مهران مدیری خودش هنرمند حرفه‌ای است لذا نه تنها از انتقاد‌های سازنده و مفید ناراحت و دلگیر نمی‌شود بلکه استقبال نیز خواهد کرد.

محسن قاضی مرادی ادامه داد: اگر قرار باشد هنرمند از هر قشری از جامعه که انتقاد کرد آنان بلافاصله اعتراض کنند و جلوی کار را بگیرند و کار را متوقف کنند اصلا خشت روی خشت بند نمی‌شود. لذا جامعه با انتقاد و همچنین رفع نقایص، دل پذیر‌تر می‌شود و اجتماعی زنده و پویا است که مسئولین و مردمش انتقاد پذیر باشند. از سوی دیگر، یک کار را باید تا پایان دید شاید در پایان یک کار هر آنچه که دیدیم شکل دیگری به خود بگیرد و مفهوم و پیامی که ما تصور می‌کردیم شاید این نوع مفهوم و پیام توهین به فلان قشر جامعه باشد، نباشد. قضاوت‌های زود هنگام به صرف اینکه حتما باید پخش. یک کار متوقف شود کار ساز نیست.

بازیگر سریال «شمعدونی» در مورد کارهای طنز اظهار داشت: من خودم کارهای طنز را دوست دارم و اگر چه من بیشتر در کارهای جدی شناخته شدم اما خودم کارهای کمدی و طنز را بیشتر می‌پسندم چرا که معتقدم اگر بتوانم لبخند کوچکی بر روی لبان هم وطنانم ایجاد کنم مزدم را از کارم دریافت کردم. ضمن اینکه باید بپذیریم که کار طنز کار سختی است و امروز روز مردم خیلی سخت می‌خندند بنابراین باید به سراغ موضوعاتی برویم که علاوه بر اینکه لبخند بر لب مردم می‌نشاند دارای پیامی هم باشد و صرفا یک کار کمدی و شاد نباشد بلکه مفهوم و مساله‌ای را هم در کنار خنده مطرح کند کاری که معمولا اساتید کمدی مثل چارلی چاپلین و دیگر کمدی کاران انجام می‌دادند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون مشغول به کاری هستید گفت: در حال حاضر بیکار هستم. اما من سال گذشته در سریال «شمعدونی» به کارگردانی آقای سروش صحت حضور داشتم که قرار بود این سریال از تلویزیون پخش شود که هنوز پخش نشده است و من هم دلیل آن را نمی‌دانم ولی آخرین کار من بازی در سریال «دندون طلا» به کارگردانی آقای داوود میرباقری بود که قرار است از شبکه رسانه‌های خانگی پخش شود. دندون طلا‌‌ همان طور که می‌دانید در ابتدا یک تا‌تر بود که سال‌ها قبل آقای میرباقری آن را اجرا کرد ولی اکنون به یک سریال تبدیل شده است که امیدوارم مورد استقبال مخاطبین شبکه خانگی قرار بگیرد.
کد خبر: 80204
Share/Save/Bookmark