کل مخاطبان سینما اندازه مسافران یک روز مترو نیست
مدیر «بهمن سبز» مطرح کرد؛
کل مخاطبان سینما اندازه مسافران یک روز مترو نیست
مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» با انتقاد از محدودیت زمانی تعیین شده برای سالن‌های سینمایی می‌گوید اگر سینماهای‌مان را به رستوران یا مرکز خرید تبدیل کنیم، احتمالاً ادامه فعالیتمان بلامانع می‌شود!
 
تاريخ : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۳
به گزارش هنرنیوز ؛ سیدمصطفی حسینی مدیرعامل مؤسسه «بهمن سبز» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بازگشایی سینماها و امکان فعالیت آن‌ها تا ساعت ۱۸ بیان کرد: تعطیل کردن سینما در تایم عصر درست شبیه تعطیل کردن ادارات، فروشگاه‌ها، بازارهای مختلف و وسایل حمل و نقل در تایم روزانه و بلامانع دانستن بازگشایی آن‌ها از ساعت ۱۸ به بعد است!

مدیر سینماهای حوزه هنری افزود: اینکه پس از اتمام کارِ اکثریت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ دستور به تعطیلی آن‌ها بدهید و فردا مجدد از صبح فعالیت آن‌ها بلامانع باشد، محدودیت نیست بلکه اعلام برنامه کاری روزانه آن‌هاست. در این میان تنها سینما و تئاترند که ذات فعالیت آن‌ها عصرانه و شبانه است و شما با این کار عملاً دستور به تعطیلی مداوم آن‌ها داده‌اید.

حسینی ادامه داد: این نحوه محدودیت‌گذاری صرفاً رفع تکلیف و شانه خالی کردن از مسئولیت است و این سیاستی است که در تمام ۹ ماه اخیر از سوی مسئولان و ستاد ملی کرونا دیده‌ایم. اگر واقعاً به دنبال بازگشایی محدود هستید، اجازه فعالیت عصر تا پایان شب را صادر کنید. در غیر این صورت شما باید تبعات این تعطیلی و خسارات آن را بپردازید.

این مدیر سینمایی بیان کرد: متأسفانه اساساً نسبتی میان محدویت‌ها و ازدحام جمعیت در اماکن مختلف دیده نمی‌شود. کل مخاطبان سینما در نیم سال اول امسال به اندازه یک روز متروی تهران نبوده است. به نظر می‌رسد اگر سینماها را به رستوران یا مرکز خرید تغییر کاربری دهیم، ادامه فعالیت بلامانع شود. گویی یکی از راه‌های انتقال کرونا، فیلم دیدن است! امروز شما یک سر به تفرجگاه‌های تهران بزنید وضعیت عجیبی است. مطمئن می‌شوید کرونا تنها به سینما رسیده است!

وی در پایان اظهار کرد: اصولاً در سینما سانس‌های تا پیش از ساعت ۱۸، سانس‌هایی مرده و کم‌مخاطب به حساب می‌آیند. همه اینها نشان می‌دهد دوستان تصمیم‌گیر شناخت کافی نسبت به سینما ندارند و این موضوع نیاز به بازنگری دارد.
کد خبر: 98142
Share/Save/Bookmark