بازیگری که خودش را تکرار کند حذف خواهد شد
رامین ناصر نصیر در گفتگو با هنرنیوز:
بازیگری که خودش را تکرار کند حذف خواهد شد
یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اگر بازیگر نتواند کار تازه تری انجام دهد به مرحله تکرار خواهد رسید و از چرخه بازیگری حذف خواهد شد. برای همین است که همه بازیگران، برای همیشه در کسوت بازیگری باقی نمی‌مانند.
 
تاريخ : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
رامین ناصر نصیر بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار تلویزیون هنرنیوز در مورد بازیگری افزود: بازیگری به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. هر چند که ممکن است از بیرون خیلی ساده به نظر برسد. شاید بعضی از مردم بگویند که مگر بازیگران جلوی دوربین چه کاری می‌کنند؟ راه می‌روند، می‌نشینند، حرف می‌زنند، غذا می‌خورند و‌‌ همان کاری که ما در زندگی انجام می‌دهیم بازیگران هم، همین کار را می‌کنند. اما واقعیت این است که بازیگری به این سادگی هم نیست.

بازیگر سریال «سه پنج دو» ادامه داد:‌‌ همان طوری که همه می‌دانند برای رسیدن به هر حرفه‌ای؛ باید مهارت و تجربه کافی داشته باشید و بعد از سالیان دراز فعالیت است که شما در آن حرفه، به مرحله استادی می‌رسید و هنگامی هم که به مرحله استادی رسیدید می‌توانید یک عمر از آن تجربه استفاده کنید و آن کار را ادامه دهید. اما در «بازیگری» هیچگاه ما چنین مرحله‌ای نداریم که یک بازیگر به رتبه‌ای برسد که اعلام کند من به یک تبحری رسیدم و از آن به بعد من استاد بازیگری هستم و دیگر نیاز به تجربه ندارم.

بازیگر سریال «پشت کنکوری‌ها» یاد آور شد: بازیگر باید هر باری که نقشی به او پیشنهاد می‌شود آن نقش را بدور از تکرار ایفا کند و یک کار جدیدی انجام دهد و نباید خود را تکرار کند. بنابراین تمام تجربیات گذشته به کار بازیگر برای نقش‌های جدید می‌آید اما باید یک کار تازه تری ارائه دهد و اگر بازیگری نتواند کار جدیدی انجام دهد به مرحله تکرار خواهد رسید و از چرخه بازیگری حذف خواهد شد. برای همین است که همه بازیگران، برای همیشه در کسوت بازیگری باقی نمی‌مانند و فقط در یک دوره‌ای بازیگرند و بعد از گردونه بازیگری خارج می‌شوند. اما اگر کسی بخواهد برای یک عمر بازیگر باشد. حتما باید این تازگی را در نقش‌هایش حفظ کند و این یکی از مراحل سخت بازیگری است.

رامین ناصر نصیر با بیان اینکه یک بازیگر هیچ وقت به مرحله استادی نمی‌رسد چرا که بازیگری انتهایی ندارد اظهار داشت: برای دوستانی که علاقه‌مند به حوزه بازیگری هستند عرض می‌کنم که این کار، نیاز به «آموزش» و «استعداد» دارد وهیچ کدام به تنهایی کافی نیست. به عنوان مثال حتی اگر بازیگری، فارغ التحصیل دکترای بازیگری از کشورهای اروپایی هم باشد اما در عمل، تجربه‌ای نداشته باشد فقط می‌تواند معلم خوبی باشد نه بازیگر خوب. البته عکس آن هم وجود دارد. یعنی اگر کسی استعداد بازیگری داشته باشد اما آموزش ندیده باشد هم، نمی‌تواند بازیگر موفقی باشد.

بازیگر مجموعه «قهوه تلخ» با اشاره به عدم امکانات مناسب هنری در بیشتر شهرستانهای کشور تصریح کرد: متاسفانه اکثر امکانات در پایتخت متمرکز شده است و اگر دوستان علاقه‌مند به حوزه بازیگری بخواهند این حرفه را به صورت جدی پیگیری کنند ناچارند به شهرهای بزرگ و بویژه تهران سفر کنند. البته امیدوارم امکانات در سطح کشور به گونه‌ای گسترده باشد که همه شهر‌ها از امکانات به دور نباشند. لذا بر این باورم که اگر تنوع فیلمسازی در کشور وجود داشته باشد و فعالیت‌های تصویری در همه شهر‌ها وجود داشته باشد می‌تواند تاثیرات چند جانبه داشته باشد یعنی علاقه مندان شهرستانی به حوزه بازیگری هم می‌توانند در این فیلم‌ها حضور فعالی داشته باشند و دیگر نیازی نباشد آنان از شهر و کاشانه خودشان به امید کار هنری به شهرهای بزرگ و بخصوص تهران کوچ کنند.

بازیگر سریال «کتابفروشی هد هد» اضافه کرد: امیدوارم کسانی که واقعا علاقه‌مند به بازیگری هستند با علم و آگاهی وارد این عرصه شوند و برای ورود به هنر بازیگری بهترین راه که‌‌ همان تحصیلات در این رشته و تجربه خواهد بود وارد شوند. متاسفانه برخی برای اینکه ره صد ساله را یک شبه طی کنند از راههای ناسالم مثل روابط و زد و بند و حتی پول وارد بازیگری می‌شوند که بی‌شک این افراد هیچگاه نمی‌توانند در این عرصه ماندگار شوند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا برای ایام عید مشغول بازی در سریالی هستید گفت: برای ایام عید، سریالی به نام «شهر من شیراز» دارم که قرار است از شبکه دوم پخش شود هر چند که فکر می‌کنم شاید نام به هنگام پخش تغییر کند. این سریال، یک سریال خوب و مناسبتی است که برای ایام عید در نظر گرفته شده است و با توجه به روزهای شاد عید این سریال هم از فضای مفرح و شادی برخوردار است. امیدوارم این سریال بتوانند لحظات خوش عید را برای ببینندگان، گرم‌تر و صمیمی‌تر بکند.
کد خبر: 79512
Share/Save/Bookmark