جای « جشنواره فیلم ویدئویی » در کشور خالی بود
ابراهیم اصغری در گفتگو با هنرنیوز:
جای « جشنواره فیلم ویدئویی » در کشور خالی بود
یک تهیه کننده سینمای ایران گفت : جای «جشنواره فیلم ویدئویی» در تقویم فعالیتهای سینمایی کشور خالی بود و برگزاری دومین دوره این جشنواره ، امر مبارکی است که سبب افزایش ارتقای کیفیت این نوع آثار خواهد شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما و فیلم های ویدئویی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد دومین دوره برگزاری جشنواره فیلم های ویدئویی افزود: من خودم در این دوره از جشنواره ، با فیلم « فرشته » حضور دارم که این فیلم خوشبختانه در ده رشته از قبیل : بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی ، بهترین فیلمنامه ، بهترین طراحی صحنه ، بهترین طراحی لباس ، بهترین فیلمبرداری ، بهترین تدوین ، بهترین بازیگر نقش اول زن ، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد کاندیدا شده است.

وی با اشاره به «جشنواره فیلم ویدئویی» اضافه کرد: این جشنواره ، حرکت بسیار خوبی است و معتقدم هر چقدر به عُمر این جشنواره افزوده شود بی شک در سالهای آینده نیز شاهد جشنواره ای جدی تر و با کیفیت تر خواهیم بود.
تهیه کننده فیلم سینمایی« به کبودی یاس» ادامه داد: متاسفانه در سالهای اخیر با توجه به صدور بیش از حد مجوز برای تولیدات ویدئویی ، برخی از همکاران ما نگاه سطحی به این نوع آثار داشتند که همین نگاه سبب افت کیفیت و دوری مخاطب از آثار ویدئویی گردید. اما خوشبختانه برگزاری جشنواره فیلم ویدئویی می تواند معیاری برای این نوع فیلم ها محسوب شود و سبب ارتقای کیفیت آثار گردد.لذا جای جشنواره فیلم ویدئویی در کشور خالی بود و برگزاری دومین دوره این جشنواره امر مبارکی است و موجب خواهد شد تا بین فعالان این حوزه ، رقابت سالمی ایجاد شود. از آن طرف دیگر نیز، بر این باورم که برگزاری این جشنواره باعث خواهد شد تا این نوع فیلم ها به رخ مخاطبین و مدیران فرهنگی کشیده شود تا این آثار را جدی تر بگیرند.

ابراهیم اصغری با بیان اینکه در حال حاضر تولید این نوع آثار نیازمند توجه جدی تری از سوی بخش مدیریت فرهنگی کشور است تصریح کرد: با برگزاری جشنواره فیلم ویدئویی ، مخاطب می تواند این نوع آثار را به صورت مستقل رصد کند و قضاوت منطقی تری نسبت به این نوع فیلم ها داشته باشد.

این تهیه کننده سینمای ایران از جشنواره فیلم های ویدئویی به عنوان سکوی پرتاب فیلمسازان به سینمای حرفه ای یاد کرد و اظهار داشت: فیلمسازانی که با توجه به شرایط موجود نمی توانند در حوزه سینما فعالیت کنند با تولید آثار در بخش ویدئویی می توانند خودشان را مطرح کنند تا بعدا ورود راحتری به حوزه سینمای حرفه ای کشور داشته باشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی« پنج شنبه آخر ماه » یاد آور شد: هنگامی که فیلم های ویدئویی به صورت مستقل مورد قضاوت قرار می گیرند. بی تردید، توجه جدی تری به این آثار خواهد شد. این در حالی است وقتی فیلم های ویدئویی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند به دلیل اینکه تماشاگران بیشتر به دنبال فیلم های بخش رقابتی مسابقه سینمای ایران هستند این فیلم ها اصلا دیده نمی شوند اما هنگامی که این فیلم ها به صورت مستقل و طی یک جشنواره جدا برگزار می شوند.
 
او اضافه کرد: بنابراین هم تکلیف مخاطبینی که می خواهند چنین آثاری را تماشا کنند روشن است و هم اینکه ، این حوزه به صورت یک حوزه مستقل و جدی به مخاطبین معرفی می شود.لذا معتقدم مستقل بودنش می تواند کمکی به سینمای ایران باشد.

ابراهیم اصغری افزود: برای علاقه مندان به حوزه فیلمسازی ، فیلم های ویدئویی می تواند به دلیل بودجه کمتر و تولید سهل الوصول آن، میدانی برای آزمون و خطاء محسوب شود تا آنان بتوانند قابلیت های خودشان را به نمایش بگذارند. ضمن اینکه این امکان را فراهم می کند تا این فیلمسازان با تجربه ای که از این نوع آثار بدست می آورند، راحتر وارد دنیای سینمای حرفه ای کشور شوند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد برگزاری این جشنواره همچنان به صورت مداوم و پُر توان ادامه داشته باشد.
کد خبر: 74670
Share/Save/Bookmark