تشکر از مجید مجیدی بابت ساخت فیلم «محمد (ص)» / فیلم ندیده را تحریم کردند !
دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي:
تشکر از مجید مجیدی بابت ساخت فیلم «محمد (ص)» / فیلم ندیده را تحریم کردند !
دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز افزود: در حالی الازهر و مفتی عربستان سعودی نسبت به فیلم سینمایی« محمد رسول الله (ص)» ساخته آقای مجیدی موضع گیری کردند که حتی فیلم را هم ندیده اند!
 
تاريخ : شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
به گزارش خبرنگار هنر نیوز ، آيت الله محسن اراکي،در نشست خبري بيست و نهمين کنفرانس وحدت اسلامي با موضوع "بحران هاي کنوني جهان اسلام"، گفت: در هفته وحدت امسال در مجمع جهاني تقريب نيز مجموعه گسترده اي از فعاليت ها چه در داخل و چه در خارج از کشور برگزار مي گردد که مهمترين اين برنامه ها برگزاري بيست و نهمين کنفرانس وحدت اسلامي است که طي روز هاي 6 الي 8 ديماه مصادف با 15 الي 17 ربيع الاول برگزار مي شود.

وی ادامه داد: در هفته وحدت امسال شاهد برنامه هاي متعددي در زمينه تقريب و همگرايي شاهد خواهيم بود و برنامه هاي متعددي از سوي نهاد هاي مختلف در داخل و خارج از کشور با همکاري مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي برگزار مي گردد.

دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي افزود: براي بيست و نهمين کنفرانس وحدت اسلامي از بيش از 500 شخصيت برجسته جهان اسلام دعوت به عمل آمده است که تاکنون 301 نفر از دعوت شدگان براي حضور در اين کنفرانس اعلام آمادگي کرده اند و از داخل کشور نيز حدود 300 شخصيت در کنفرانس وحدت حضور پيدا مي کنند.

وي افزود: تاکنون 39 نفر از حوزه کشور هاي اروپايي و امريکايي، 160 نفر از حوزه آفريقا و کشور هاي عربي و 99 نفر از حوزه آسيا و اقيانوسيه اعلام حضور کرده اند که از اين تعداد حدود 60 نفر از شخصيت هاي برجسته نظير وزراء، رؤساي مجالس و مفتيان اعظم هستند و بقيه مهمانان نيز از علماء، نخبگان، شخصيت هاي برجسته دانشگاهي و رؤساي دانشگاه ها هستند.

آیت الله اراکی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید « اکران فیلم سینمایی« محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی در جهان چقدر توانسته است در موضوع وحدت اسلامی موثر باشد؟» گفت: بهترین دلیل تاثیر گذاری این فیلم، موضع گیریهایی بوده که تاکنون بر علیه این فیلم در سطح جهان انجام شده و در طول تاریخ هیچگاه بر علیه فیلمی این چنین جریانی به راه نیفتاده است.

وی ادامه داد: با وجودی که مضمون فیلم « محمد رسول الله (ص)» مضمون وحدت ، صلح ، دوستی و انسانیت است چرا باید برخی ها نسبت به این فیلم موضع گیری کنند و این فیلم را تحریم کنند؟

دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي افزود: در حالی الازهر و مفتی عربستان سعودی نسبت به این فیلم موضع گیری کردند که حتی فیلم را هم ندیده اند!

وی از مجید مجیدی برای تولید چنین اثر سینمایی که یک کار بسیار عظیم در زمره وحدت اسلامی محسوب می شود تشکر و قدردانی کرد.


آیت الله اراکی در بخش دیگری از این نشست با بيان اينکه مجمع جهاني تقريب در سراسر جهان اقدامات گسترده اي در راستاي ايجاد وحدت انجام داده است، افزود: مجمع جهاني تقريب اقدام به راه اندازي مجامع تقريبي در سراسر جهان کرده و قرار است اين مجامع در 30 کشور راه اندازي شود.

وی ابراز اميدواري کرد: در کنفرانس امسال شاهد پيشنهادات مؤثر اجرايي و عملي در راستاي استحکام وحدت و مقابله با جريان هاي افراطي و تکفيري باشيم.

دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در ادامه با تأکيد بر اينکه امروز دشمنان اسلام عليه وحدت جهان اسلام وارد يک جنگ تمام عيار شده اند، اظهار داشت: اگر قبلا دعوت به تقريب مي کرديم، در شرايط صلح در عرصه تقريب به سر مي برديم، اما امروز جهان اسلام در شرايط جنگ در عرصه تقريب به سر مي برد و کساني که پشتيبان جريان افراطي و تفرقه گرا در جهان اسلام هستند، آتشي بر افروخته اند که دودش به چشم آنها خواهد رفت.

وي با اشاره به اين که فعاليت هاي مجمع جهاني تقريب تأثيرات بسيار خوبي در جهان داشته است، ابراز داشت: امروز در مقابل حرکت هاي گسترده در راستاي ايجاد تفرقه و گسترش تکفير در جهان اسلام، شاهد شکل گيري يک جريان تقريب گرا و وحدت گرا هستيم که اين جريان از سوي مجمع جهاني تقريب آغاز شده و حمايت مي شود.

دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي به جنايت نيجريه نيز اشاره کرد و گفت: اين همه سازمان هاي حقوق بشر در جهان وجود دارد، چرا در رابطه با جنايت نيجريه سکوت اختيار کرده اند، سکوت آنها در برابر اين جنايت نمي تواند مانع سرپوش گذاشتن بر روي آن شود، زيرا اين جريان خاتمه نمي يابد و ادامه دار خواهد بود و اين آتش دامنگير کشورهايي که در برابر اين فاجعه سکوت کرده اند، نيز خواهد شد.

وي يادآور شد: مجامع حقوق بشري بايد در راستاي آزادي آيت الله زکزاکي تلاش کنند و اين مرد مقاوم و عالم که هيچ جرمي مرتکب نشده را از چنگال ستمگران آزاد کنند.
کد خبر: 86640
Share/Save/Bookmark