تدوین سرفصل‌ها استندآپ در دستور کار دانشکده خبر/ حضور پذیرفته شدگان در یک شوی تلویزیونی
درنشست «استندآپ کمدی» مطرح شد:
تدوین سرفصل‌ها استندآپ در دستور کار دانشکده خبر/ حضور پذیرفته شدگان در یک شوی تلویزیونی
دبیر تخصصی «استندآپ کمدی آکادمیک کشوردر دانشکده خبر» در پاسخ به هنرنیوز با بیان اینکه 70 نفر در فراخوان تست استندآپ کمدی ثبت ‌نام کردند خبر داد تست داوطلبان از 18 مردادماه آغاز خواهد شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۴۹
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، نشست خبری «استندآپ کمدی آکادمیک کشور در دانشکده خبر» و اولین استعدادیابی استندآپ کمدی با حضور محمود احمدی رئیس دانشکده خبر، کیا داوود اسفندیاری دبیر تخصصی «استندآپ کمدی آکادمیک کشور در دانشکده خبر» ، امیرکربلایی زاده ، علیرضا مسعودی و شهره لرستانی به عنوان داوران این استندآپ کمدی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

کیا داوود اسفندیاری دبیر تخصصی «استندآپ کمدی آکادمیک کشور در دانشکده خبر» در این نشست خبری گفت: تاکنون در کشور هر کسی هر استعدادی در حوزه استند آپ داشته رو کرده و دیگر چیز تازه ای ندارد لذا برای اینکه کسان دیگری وارد این وادی شوند باید کسانی در این زمینه آموزش ببینند به گونه ای که افراد و مراکز تخصصی به همدیگر پیوند بخورند. از این رو، این احساس کمبودها باعث شد تا تدوین سرفصل‌ها و شرح درس این رشته در دستور کار دانشکده خبر مطرح شود.

اسفندیاری با بیان اینکه استندآپ فقط به کمدی محدود نمی‌شود و خبری و تراژدی هم در این سرفصل می‌گنجد خبر داد الان فضای کشور برای کمدی آماده‌تر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که از نحوه ثبت نام ، تعداد و حمایت از برندگان پرسید با بیان اینکه فراخوان تست استندآپ کمدی اعلام شده است و تاکنون 70 نفر در مرحله اول ثبت‌نام کردند اظهار داشت: دوشنبه 18 مرداد، تست از داوطلبان انجام می‌گیرد و برندگان این استعدادیابی در برنامه‌ای تلویزیونی که به شکل یک شو حضور خواهند یافت.

محمود احمدی، رئیس دانشکده خبر نیزبا بیان دانشکده خبر مسئولیت خطیری در تبیین نظری این رشته دارد گفت: ژورنالیسم طنزمحور در جهان در حال رشد است و به پدیده جدیدی مبدل شده است.

به گفته وی، استندی آپ کمدی می تواند یک رسالت حقیقت یابی را برعهده داشته باشد و تنها به خنداندن مردم محدود شود امیر کربلایی‌زاده یادآور شد: عمراستندی آپ کمدی نه در ایران بلکه در جهان هم بسیار جوان است و حتی عمر آن به صد سال هم نمی‌رسد. این درحالی است که بعد از انقلاب اسلامی هیچکس استندآپ کمدی را به شکل درست آن اجرا نکرده بود فقط افرادی بودند که مهارت‌هایی در تقلید صدا داشتند اما ما نیاز داشتیم تا استندآپ کمدی واقعی و با رویکرد و رسالت اصلی‌اش داشته باشیم.

به گفته وی، تعریف استندی آپ کمدی بیان انتقادی مسائل سیاسی، اجتماعی و رفتارهای غلط جنسی و دینی با استفاده از ابزار بازیگری خواهد بود.

کربلایی زاده تاکید کرد استند آپ کمدی می تواند رفتارهای سیاسی را به چالش بکشد.

علیرضا مسعودی یکی از داوران این استعدادیابی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار هنرنیوز که از معیارهای انتخاب استعدادهای برتر در این استندآپ پرسید گفت: معیارهای انتخاب استعدادهای برتر شامل نحوه اجرا، متن ارائه شده و قدرت بیان خواهد بود.

شهره لرستانی یکی دیگر ار داوران استعدادیابی استندآپ کمدی ؛ ریشه نمایشی استندآپ کمدی در ایران را به نمایش‌های تخت حوضی و پرده‌خوانی عنوان کرد و در مورد استفاده از لهجه در استندی آپ گفت: تا زمانی که استفاده از لهجه سبب توهین به قومیتی نشود اشکالی ندارد.

کد خبر: 92300
Share/Save/Bookmark