امکانات تبلیغاتی سازمان فرهنگی و هنری در اختیار سینما خواهد بود
مدیر کل روابط عمومی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در گفتگو با هنرنیوز:
امکانات تبلیغاتی سازمان فرهنگی و هنری در اختیار سینما خواهد بود
مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و بین الملل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: اگر چه این سازمان، امکانات بسیار محدودی در حوزه تبلیغات شهری در اختیار دارد اما ما همین امکانات را در اختیار تبلیغات فیلم‌های سینمایی خواهیم گذاشت و این نیست که امکانات ما فقط برای برنامه‌های مختص به شهرداری باشد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۳
مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و بین الملل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد تغییر دیدگاه این سازمان از زمان روی کار آمدن حجت الاسلام شهاب مرادی به عنوان مدیریت این سازمان افزود: از زمانی که آقای شهاب مرادی مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را برعهده گرفتند ما شاهد طراحی رویکردهایی برای رسیدن به یکسری اهداف بودیم. با توجه به اینکه شعار امسال شهر تهران «تهران شهر مهربانی» نام گذاری شده است. همه برنامه ریزی‌ها و اهداف این سازمان نیز برای دستیابی به این شعار هدف گذاری شده است. به گفته بسیاری از کار‌شناسان حوزه شهری، تهران در سالهای اخیر در حوزه فنی، عمرانی و خدمات شهری به استاندارد جهانی نزدیک‌تر شده و این می‌تواند اتفاق خوبی در حوزه شهری برای شهر تهران محسوب شود.

وی اضافه کرد: نگاهی که در دوره مدیریت جناب آقای دکتر قالیباف در شهر تهران وجود دارد و خود ایشان هم بار‌ها بر این نکته تاکید کردند این است که اگر شهروندی بعد از مدتی وارد شهر تهران شد باید متوجه مهربانی قابل لمس این شهر و شاهد تغییر فرهنگی شهر تهران باشد. بنابراین ما هم، تلاش کردیم تا همه برنامه‌های خود را به آن سمت هدایت کنیم تا مردم تهران نسبت به همدیگر مهربان‌تر باشند به طوری که اعتماد بیشتری در شهر تسری پیدا کند. البته همه این اهداف در گرو یکسری برنامه‌هایی است که ما در سازمان فرهنگی و هنری ذیل اهداف ۱۸ گانه‌ای که برای آن طراحی کردیم محقق خواهد شد. به عبارت دیگر، معتقدیم تمام برنامه‌ها بایستی پیوستی به یکی از این اهداف داشته باشد.

محمدی در پاسخ به این سوال که برخی از سینماگران از عدم همکاری شهرداری تهران در اختصاص تابلوهای تبلیغاتی به فیلم‌های سینمایی گلایه دارند یاد آور شد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران یکسری امکانات بسیار محدودی در حوزه تبلیغات شهری دارد اما ما همین امکانات را گاهی اوقات در خدمت تبلیغات فیلم‌های سینمایی می‌گذاریم و اینگونه نیست که این فضا فقط برای برنامه‌های مختص به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری باشد. با توجه به زمان و امکاناتی که ما در اختیار داریم این امکانات در اختیار تبلیغات فیلم‌های سینمایی قرار می‌گیرند. اما اگر گلایه‌هایی وجود دارد باید سازمان زیبا سازی شهرداری تهران که در این حوزه فعال‌تر است پاسخگو باشد. ما فقط تعداد محدودی پرتابل شهری و تعداد محدودی هم عرشه پل داریم که با توجه به زمان و امکاناتی که داریم حتما آنان را در اختیار تبلیغات فیلم‌های سینمایی خواهیم گذاشت.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد متوقف شدن آموزش کلاس‌های موسیقی در تمامی فرهنگسراهای سطح شهر تهران اظهار داشت: بنای سازمان فرهنگی و هنری در حوزه موسیقی، اصلاح ساختار آموزشی در عرصه موسیقی بوده است چرا که ما اشکالات جدی در ساختار آموزشی موسیقی داشتیم. ضمن اینکه نگاه جناب آقای مرادی به عنوان مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، حمایت از موسیقی فاخر است. لذا ما نمی‌خواهیم در حوزه موسیقی رقابتی با بخش خصوصی داشته باشیم. این در حالی است که بخش خصوصی نمی‌تواند از آثار فاخر حمایت کند. مثلا ما در روزهای گذشته آثار موسیقایی یک هنرمند تاجیکستانی در عرصه بین الملل را رونمایی کردیم. این کاری است که بخش خصوصی نمی‌تواند انجام بدهد لذا نگاه ما به عنوان سازمان فرهنگی و هنری، نگاه حرفه‌ای است. یعنی ما باید فعالیت‌هایی را که بخش خصوصی قادر به انجام آن نیست – به لحاظ مالی - انجام بدهیم و مطمئن باشید حمایت از موسیقی فاخر نیز در دستور اول ما است. چرا که هدف ما در امر موسیقی، حمایت از تولید آثار فاخر است.

محمدی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم سازمان فرهنگی و هنری، مدرسه ابتدایی آموزش موسیقی باشد بلکه می‌خواهیم آکادمی طراز اول موسیقی کشور محسوب شود ادامه داد: به همین جهت ما نشست‌های تخصصی در سطح بسیار بالای آموزشی و پژوهشی را در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در دستور کار داریم. این درحالی است که ما در میان مربیان موسیقی که قبلا در فرهنگسرا‌ها آموزش می‌دادند مربیانی داشتیم که اصلا صلاحیت مربیگری نداشتند و البته تعدادشان هم کم نبوده است. قصد ما اصلاح ساختار موسیقی بوده و اصلاح تنها در حوزه موسیقی هم نبوده است ما حتی در حوزه خوشنویسی هم این اصلاح را آغاز کردیم و در بقیه هنر‌ها نیز انجام خواهیم داد. چرا که نگاه ما یک نگاه حرفه‌ای در امر آموزش موسیقی و حمایت از موسیقی فاخر است و در امرآموزش هم سعی می‌کنیم به جای اینکه با بخش خصوصی رقابت کنیم به سمت تحصیلات تکمیلی برویم.

وی توقف کلاس‌های آموزش ابتدایی موسیقی در فرهنگسراهای تهران را در جهت اصلاح ساختار آموزشی موسیقی اعلام کرد و مطالبی را که برخی از روزنامه‌ها و رسانه‌ها مبنی بر اینکه نگاه متعصبانه مدیریت سازمان فرهنگی و هنری سبب این توقف شده را یک شیطنت رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: خوشبختانه آقای شهاب مرادی فرد ناشناخته‌ای برای اهالی هنر نیستند و اکثر هنرمندان از دیدگاههای ایشان در حوزه هنر آگاهی دارند. ولی برخی از رسانه‌ها با شیطنت می‌خواهند اصلاحی را که در حوزه ساختار موسیقی در سازمان فرهنگی وهنری اتفاق افتاده است را به تمایل نداشتن مدیریت جدید سازمان فرهنگی و هنری به موسیقی نسبت بدهند. این درحالی است که نگاه آقای مرادی به امر هنر، بویژه موسیقی نگاهی است که همه اهالی هنر به آن واقفند و همین چند روز گذشته نیز مدیرعامل خانه موسیقی به عنوان تخصصی‌ترین مرجع این حوزه از فعالیت‌های مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از موسیقی فاخر تجلیل کردند. متاسفانه وقتی فضاهای غیر حرفه‌ای بر فضاهای کار‌شناسی غلبه پیدا می‌کند این سخنان نیز شنیده می‌شود در حالی که چنین حرفهایی زاییده فضاهای غیر کار‌شناسی است.
کد خبر: 77470
Share/Save/Bookmark