فرج الله سلحشور« شهید سینمای قرآنی» /  دغدغه ایشان نمایش آیات و صور قرآن مجید بود
محسن علی اکبری تاکید کرد:
فرج الله سلحشور« شهید سینمای قرآنی» / دغدغه ایشان نمایش آیات و صور قرآن مجید بود
روزی یک یهودی به دفتر ما آمد و سراغ آقای سلحشور را گرفت و با ایشان مشغول صحبت شد و به صراحت گفت:« سریال اصحاب کهف باعث شد تا من به اسلام ایمان بیاورم».
 
تاريخ : يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و تلویزیون و یکی از همکاران مرحوم فرج الله سلحشور در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوزدرمورد این هنرمند فقید گفت: من هم درگذشت این هنرمند ارزشی و دینی را که با رفتار و گفتار اسلامی مانوس بودند را به مقام معظم رهبری ، علما و مراجع دینی و عموم هنرمندان و متدین کشور تسلیت عرض می کنم.

وی با بیان اینکه این ضایعه، ضایعه بسیار بزرگی بود ادامه داد: متاسفانه ما هنرمندی را از دست دادیم که از قبل از انقلاب تا کنون در راستای فعالیت های قرآنی و دینی فعال بودند. شاید بتوان گفت بخشی از تحولاتی که در   زمینه فرهنگ و هنر منجر به انقلاب اسلامی شد مدیون فرج الله سلحشور و دوستان ایشان بود. چرا  که وی با آشنا کردن مردم نسبت به فجایع رژیم طاغوت در قالب کارهای قرآنی و اجرای نمایش های دینی در مسجد جواد الائمه (ع) تهران و همچنین فعالیت های کتابخانه ای و آشنایی جوانان با مباحث دینی، نقش به سرایی را در این خصوص ایفا کردند. ضمن اینکه ایشان با حضور در حوزه هنر و اندیشه اسلامی، یکی از بانیان و موسسین این حوزه محسوب می شوند.                                                                                                               


تهیه کننده سریال « اصحاب کهف» با بیان اینکه زنده یاد فرج الله سلحشور توانست به همراه بقیه دوستانش، خلاء فعالیت های تئاتر و سینما را بعد از انقلاب به خوبی پُر کند گفت: ایشان با بازی درخشان در تئاتر «حصار در حصار» ، فضای تئاتر کشور را به سمت فضای انقلابی و سیاسی سوق دادند و با حضور در فیلم « توبه نصوح» بحث نمایش را متحول ساختند و باعث شدند تا مضامین دینی در حوزه اندیشه و هنر اسلامی پا بگیرد.


وی اضافه کرد: حضور مرحوم سلحشور به عنوان بازیگر و مشاور کارگردان در خیلی از فیلم های سینمایی مثل فیلم « پرواز در شب» و «گورکن» همچنان به یاد ماندنی است و ایشان بعد از گذر از بازیگری و نویسندگی به سمت کارگردانی کارهای نمایشی روی آوردند که اولین کار ایشان سریال «ایوب پیامبر»(ع) بود که قبلا تئاتر آن را در سالن مولوی اجرا کرده بودند و این اجرا با نگاه حکیمانه و خاص مقام معظم رهبری، مقرر شد به صورت تلویزیونی ضبط شود که از شبکه دو نیز پخش گردید.


علی اکبری با اشاره به سریال« اصحاب کهف» ادامه داد: برای اولین بار بود که یک هنرمند نه تنها در ایران بلکه در کُل جهان اسلام به این فکر افتاده که از صور قرآن سریال بسازد. این سریال تاثیرات زیادی بر جامعه اسلامی و حتی یهودیان مقیم ایران و خارج از کشور گذاشت و من حتی شاهد بودم که روزی یک یهودی به دفتر ما آمد و سراغ آقای سلحشور را گرفت و با ایشان صحبت کرد و گفت سریال اصحاب کهف باعث شد تا من به اسلام ایمان بیاورم.

به گفته این سینماگر، می توان از سریال اصحاب کفه و حضرت یوسف (ع) به عنوان نقطه اوج تخصص مرحوم فرج الله سلحشور در به تصویر کشیدن آیات و صور قرآن مجید یاد کرد.


این تهیه کننده سینما و تلویزیون تاکید کرد : آنچه که زنده یاد فرج الله سلشوردرعالم هنر دینی انجام داد هیچ هنرمندی آن را انجام نداد و شاید به جرات بتوان گفت که مثل او را نداشتیم و سالها طول خواهد کشید تا دنیا دوباره به چنین شخصیتی دست پیدا کند.



این همکار زنده یاد سلحشور اظهار داشت: مهمترین خصوصیات فرج الله سلحشور، استقامت و اعتقاد راسخ ایشان به تولید فیلم های دینی و قرآنی بود و دغدغه ایشان تا آخرین لحظه، ساخت آثار دینی ، مذهبی و قرآنی بود و آخرین دغدغه ایشان هم ، ساخت سریال حضرت موسی (ع) بود که با توجه به اینکه فیلمنامه این کار آماده می باشد امیدواریم رسانه ملی با به تصویر کشیدن این اثر؛ یاد ایشان را در افکار عمومی زنده نگه دارد. هر چند که یاد ایشان به عنوان هنرمندی که همواره رسالتش توجه به مقولات دینی و قرآنی بود همیشه در یاد مردم زنده خواهد بود و شاید بی ربط نباشد اگر نام فرج الله سلحشور را به عنوان « شهید سینمای قرآنی» در تاریخ ثبت کنیم چون تنها دغدغه ایشان به نمایش گذاشتن آیات و صور قرآن مجید بود.


کد خبر: 89530
Share/Save/Bookmark