توانایی راندن ماشین با سرعت «مایکل شوماخر» را دارم
سید محمد صفری در گفتگو با هنرنیوز:
توانایی راندن ماشین با سرعت «مایکل شوماخر» را دارم
یک بدل کار حرفه‌ای سینمای ایران که در مسابقات اتومبیلی کشور جزو قهرمانان این رشته محسوب می‌شود معتقد است توانایی راندن ماشین با سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت را دارد! و این سرعتی است که تنها مایکل شوماخر موفق به راندن اتومیبل است.
 
تاريخ : شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
سید محمد صفری عضو گروه بدل کاران سایه‌های پنهان در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در باره حرفه بدل کاری گفت: بسیار خوشحالم که جمعی از جوانان بدل کار حرفه‌ای سینما با غیرت ایرانی و با توجه به کمبود امکانات توانسته‌اند سطح کیفیت بدل کاری ایران را به سطح کیفیت جهانی نزدیک کنند. این درحالی است که جوانان ایرانی در همه رشته‌های ورزشی و علمی با اتکا به خداوند و توانمندی‌های فردی به این درجه از موفقیت دست پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به بی‌مهری مسئولین سینمایی نسبت به گروه‌های بدل کاری ایران افزود: متاسفانه بچه‌های بدل کار از سوی مسئولین سینمایی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند در حالی که بدل کاری، کار سخت و طاقت فرسایی است که باید بچه‌ها از سوی مسئولین سینمایی مورد حمایت‌های لازم قرار بگیرند به عنوان مثال هنوز جمع کثیری از بچه‌های بدل کار زیر چتر حمایت‌های بیمه‌ای قرار نگرفتند و اگر اتفاقی برای بچه‌ها رخ بدهد باید با هزینه‌های شخصی،خودشان را مداوا کنند یا اینکه ارتقای بدل کاری بچه‌ها با توانمندی و هزینه‌های شخصی صورت می‌گیرد به عنوان مثال من خودم با هزینه‌های شخصی در رشته اتومییل رانی تمرین می‌کنم. این درحالی است که مسئولین باید بدانند چنین جوانانی به درد این مملکت می‌خورند جوانانی که با پشتکار و علاقه به دنبال هدف خود هستند – چه جوانان نخبه علمی و ورزشی و چه جوانانی که به دنبال ارتقای کیفیت بدل کاری هستند – حتما باید مورد حمایت و قدردانی قرار بگیرند.

سید محمد صفری که در رشته ورزشی کینک بوکس نیز دارای مدال قهرمانی است در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در حین عملیات بدل کاری دچار آسیب دیدگی و یا صدمه شده‌اید ادامه داد: خوشبختانه تاکنون به هنگام عملیات‌های بدل کاری دچار صدمات جدی نشدم ضمن اینکه معتقدم کسی که در حرفه خود استاندارد‌ها را رعایت کند و حرفه‌ای باشد هیچ‌گاه دچار آسیب نخواهد شد. من هم اکنون در مسابقات رالی با سرعت‌های ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر حرکت می‌کنم ولی خیلی نادر اتفاق می‌افتاد که دچار آسیب دیدگی آنهم آسیب‌های جدی بشوم.

بدلکار فیلم سینمایی «گناهکاران» در پاسخ به این سوال که آخرین سرعتی که در اتومبیل رانی حرکت می‌کنید چه سرعتی است گفت: آخرین سرعت من ۳۶۰ کیلومتر در ساعت است که مطابق با سرعتی است که معمولا مایکل شوماخر در مسابقات اتومبیل رانی حرکت می‌کند.

وی از مرحوم پیمان ابدی به عنوان کسی که توانست سطح کیفیت بدل کاری در سینمای ایران را ارتقا دهد یاد کرد و اظهار داشت: تا قبل از آمدن پیمان ابدی به ایران، اگر چه بچه های بدل کار ایرانی به فعالیت های بدل کاری خود ادامه می دادند اما با آمدن مرحوم ابدی ، حرفه بدل کاری سر و شکل منظم تری به خودش گرفت و به استانداردهای جهانی نزدیک شد ضمن اینکه بدل کاری در فیلم های ایران بیشتر و حرفه ای تر انجام گرفت.
کد خبر: 80160
Share/Save/Bookmark