تولید برنامه های متنوع تلویزیونی در سطح استانها /  توافق با رادیو ایران برای پخش آیتم ها ی مختلف
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی خبرداد:
تولید برنامه های متنوع تلویزیونی در سطح استانها / توافق با رادیو ایران برای پخش آیتم ها ی مختلف
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به هنرنیوز از تولید برنامه های متنوع تلویزیونی در سطح استانها خبر داد و گفت: برنامه 60 قسمتی « فرصتی برای همه » در آستانه پخش از شبکه سوم است.
 
تاريخ : شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۴
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس نهضت سواد آموزی در نشست خبری که به مناسبت هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی برگزار شد گفت: بر اساس گزارش یونسکو در گروه سنی 15 تا 24 سال نرخ سوادآموزی در ایران به 98.2 درصد رسیده است و در گروه سنی 25 تا 64 سال نیز 2.2 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: گزارش توسعه انسانی سال 2014 به طور صریح به آمار بی‌سوادی اشاره کرده است. افرادی که تحصیلات متوسطه و بالاتر دارند در کشور ما 65.1 درصد است و رتبه خوبی را در بین کشورها نداریم، کانادا، اتریش، فنلاند و کشورهای اروپای شرقی به نرخ 100 درصد دست یافته‌اند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه در این سازمان بر گروه سنی 10 تا 49 سال متمرکز هستیم، عنوان کرد: منتظر اعلام نتایج سرشماری سال 95 هستیم و برای هر شهروند یک فایل الکترونیک تهیه و تمام سوابق تحصیلی جمع آوری شده است. 53 میلیون و 700 هزار نفر در جمعیت 10 تا 49 سال قرار دارند که 40 میلیون نفر مدرک تحصیلی پنجم و ششم ابتدایی دارند، 3 میلیون نفر دانش‌آموز بالای 10 سال هستند که در پایه پنجم و ششم قبول نشده‌اند و 330 هزار نفر آموزش‌ناپذیر هستند.

به گفته رییس سازمان نهضت سواد آموزی استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گلستان و اردبیل جزو استان‌های موفق سواد آموزی هستند.

به گفته رییس سازمان نهضت سواد آموزی استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گلستان و اردبیل جزو استان‌های موفق سواد آموزی هستند.

باقرزاده از توافق با جهاد دانشگاهی برای برگزاری دوره‌های ضمن خدمت آموزشی ویژه آموزش دهندگان خبر داد و گفت: تمام آموزش دهندگان که مایل به ادامه همکاری با هستند در این دوره شرکت و به صورت آنلاین در آزمون‌های مربوط شرکت خواهند کرد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در پاسخ به خبرنگار هنرنیوز که پرسید « پیش تر از این نهضت سوادآموزی برنامه های تلویزیونی زیادی را برای تشویق بیسوادان به امر سوادآموزی تولید می کرد آیا هم اکنون برنامه های جدیدتری تولید شده است؟» گفت: برنامه «لوح و قلم» در 150 قسمت تولید و پخش شده است و هم اکنون نیز این برنامه از شبکه آموزش درحال بازپخش است. ضمن اینکه ما هم اکنون برنامه 60 قسمتی «فرصتی برای همه» را از شبکه سوم در آستانه پخش داریم و در کنار آن نیز ، برنامه جدید 50 قسمتی در مورد مراکز یادگیری محلی تولید شده است.

وی همچنین از توافق با رادیو ایران خبر داد و اظهار داشت: با رادیو ایران توافق کردیم که در آیتم های مختلف به موضوع سواد آموزی بپردازد. این درحالی است که در سطح استانها هم، برنامه های متنوعی از سریال های انیمیشن گرفته تا برنامه های داستانی ، گزارشی و خبری نیز تولید شده است.

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود به تولید سالانه چهار میلیون و 700 هزار جلد کتاب در نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: با جهاد دانشگاهی برای برگزاری دوره‌های ضمن خدمت آموزشی ویژه آموزش دهندگان به توافق رسیدیم و تمام آموزش دهندگان که مایل به ادامه همکاری هستند در این دوره شرکت و به صورت آنلاین در آزمون‌های مربوط شرکت خواهند کرد.
کد خبر: 93724
Share/Save/Bookmark