اربعین ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ قرآنی دارد / توزیع 20 هزار بسته متبرک بین زائران اربعین از سوی آستان قدس
رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در گفتگو با هنرنیوز:
اربعین ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ قرآنی دارد / توزیع 20 هزار بسته متبرک بین زائران اربعین از سوی آستان قدس
رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینه اربعین ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ قرآنی دارد خبر داد امسال ظرفیت قرآنی اربعین از 40 نفر سال گذشته به 70 نفر افزایش یافته است.
 
تاريخ : شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۷
حسن محمدی دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز گفت: خوشبختانه اربعین ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ قرآنی دارد و امسال سه روز پیش از اربعین در نماز جماعت نجف تا کربلا همخوانی سوره مبارکه واقعه را خواهیم داشت که بزرگترین نوع همخوانی خواهد بود. ضمن اینکه سال گذشته بر اساس جلسات اتحادیه با ستاد مرکزی اربعین قرار بر این شد که فعالیت‌های قرآنی اربعین ساماندهی شود به همین دلیل کارگروه قرآنی با محوریت سوره مبارکه فجر تاسیس شد.

وی ادامه داد: در مسیر شهر‌هایی نظیر کاظمین، حله، کوت، سامرا و بغداد به کربلا 350 برنامه و محفل قرآنی برگزار خواهیم کرد، همچنین چندین گروه همچون گروه محمدرسول الله(ص)، معراج و فدک که نیز اعزام خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه امسال کمیته قرآنی اربعین تصمیم گرفت ظرفیت برنامه‌های خود را توسعه دهد، عنوان کرد: امسال ظرفیت قرآنی اربعین از 40 نفر سال گذشته به 70 نفر افزایش یافته است.

وی از اعزام گروه ها از 9 تا 16 آبان خبر داد و بازگشت آن را 21 آبان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امسال با همکاری آستان قدس رضوی علاوه بر اینکه 5 خادم از آستان رضوی را به کربلا اعزام خواهیم کرد ، 20 هزار بسته متبرک بین زائران اربعین نیز توزیع می‌شود یادآور شد : بین مسیر نجف تا کربلا 10 کرسی تلاوت قرآن از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

رییس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت همچنین از اختتامیه این مراسم در آستان قدس رضوی به صورت یک مراسم ویژه و فاخر خبر داد.

مجید معافی
کد خبر: 95524
Share/Save/Bookmark