نمی خواهیم سلیقه مان را تغییر دهیم
گزارش هنرنیوز از نشست خبری فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من»؛
نمی خواهیم سلیقه مان را تغییر دهیم
هومن سیدی گفت: شخصاً فکر می کنم گنگ حرف نزدم اما اگر این گونه بوده عذر خواهی می کنم. چرا باید دائم توقع داشته باشیم که سینمای مستند گونه و اجتماعی ببینیم و نمی خواهیم سلیقه خود را کمی تغییر دهیم.
 
تاريخ : جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۳
بنا بر این گزارش، در این نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد، هومن سیدی کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیه کننده، پیمان شادمان فر مدیر فیلمبرداری، بابک حمیدیان، رویا نونهالی، نگار جواهریان و چکامه چمن ماه حضور داشتند.

هومن سیدی در ابتدای نشست خبری فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت:خیلی توضیحی برای دادن ندارم یک ماجرای تک خطی وجود داشت و ما می خواستیم این داستان را به نوعی پرداخت کنیم که شبیه به آثار بزرگ سینمایی نشود. تقریباً آثاری را که در این زمینه ساخته شده بود و ویژگی هایی از این دست داشت را دیدم تا آن مسیری را که آن ها رفته اند نروم و شبیه آن ها فیلمم را پرداخت نکنم. در این مسیر تلاش کردم جذابیت های سینما را رعایت کنم. اعتقاد دارم با کپی کردن نه خود کارگردان حرفی برای گفتن دارد و نه اثری که به وجود آورده است بخش هایی مانند خالکوبی که برخی فکر می کنند شبیه به فلان اثر سینمایی است در فیلم من بازگویی شخصیت را بر عهده دارد.

وی در ادامه افزوود: این که عده ای این را افتخار می دانند و می گویند من فیم نگاه نمی کنم و یا کتاب نمی خوانم اما من تلاش می کنم که هر دوی این کار ها را به خوبی انجام دهم. شخصاً فکر می کنم گنگ حرف نزدم اما اگر این گونه بوده عذر خواهی می کنم. چرا باید دائم توقع داشته باشیم که دائم سینمای مستند گونه ببینیم و نمی خواهیم سلیقه خود را کمی تغییر دهیم پس کشف و شهود در فیلم های مان در کجا قرار دارد؟! این که شخصیت های غیر طبیعی را طبیعی و قابل پذیرش جلوه دهیم کار سخی است و من این کار را دوست دارم.

نگار جواهریان نیز در ادامه گفت: خیلی خوشحال هستم که در این فیلم حضور دارم زمانی که این فیلم نامه را دیدم و خواندم برایم همچون یک کادو بود. این فیلم نامه روال معمول و طبیعی همه فیلم نامه های پیشنهادی را نداشت که شبیه به هم باشد در نتیجه بازی این نقش برایم بسیار اهمیت داشت.

جواد نوروزبیگی گفت: خیلی اتفاقی تهیه کنندگی این فیلم را قبول کردم تهیه کننده قبلی هومن سیدی به دلایلی انصراف داد و نمی توانست این فیلم را بسازد و من در حقیقت چشم بسته این کار را قبول کردم و واقعاً نظر خاصی به سیدی ندادم و البته از این فیلم راضی هستم.

رویا نونهالی نیز گفت: در این فیلم تا بنده به عنوان بازیگر جای خودم را بیابم و لذت حضور در این فیلم را بچشم کارم تمام شده بود اما این کوتاه بودن نقش برایم مهم نیست چرا که نقش ها به ما می آموزند چطور در زندگی قدر لحظه ها را بدانیم و در لحظه زندگی کنیم. امیدوارم نقش را هدر نداده باشم.

عباس غزالی که اولین تجربه سینمایی خود را در کنار هومن سیدی تجربه کرده بود گفت: هومن سیدی می داند بنده برای این که وارد سینما شوم چقدر سختی کشیدم و مدت ها بود که صبر می کردم تا در یک اثر خوب و قابل قبول حضور پیدا کنم و به نظرم با این فیلم این اتفاق برایم افتاد ممنون هستم که هومن سیدی به من اعتماد کرد. فکر می کنم خداوند صدای دلم را شنید.

بابک حمیدیان نیز گفت: افتخار می کنم که برای هم نسل های خودم بازی می کنم و در کنار آن ها حضور دارم این که می گویند فلانی پرکار است خیلی برای من افتخار نیست. از نوروزبیگی که تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشت خوهش می کنم که از جوانانی همچون هومن سیدی حمایت کند تا فیلم هایی از این دست ساخته شوند.

سیامک صفری به دلیل این که همسرش مریض بود و در ایتالیا به سر می برد صدای ضبط شده خود را برای هومن سیدی فرستاده بود و او هم در جمع خبرنگاران آن را پخش کرد که در سخنانی کوتاه گفت: به دلیل این که همسرم مریض است باید در کنارش می بودم ولی از همین جا جشنواره را دنبال می کنم شنیده ام که فیلم مان مورد توجه قرار گرفته است و بسیار از این بابت خوشحال هستم.
کد خبر: 79027
Share/Save/Bookmark