عالم گیر شدن رحمانیت پیامبر با اکران فیلم /  نشستن تماشاگران خارجی بر روی زمین/ اکران فیلم در 400 سینمای ترکیه، بزودی
تهیه کننده فیلم سینمایی« محمد(ص)» :
عالم گیر شدن رحمانیت پیامبر با اکران فیلم / نشستن تماشاگران خارجی بر روی زمین/ اکران فیلم در 400 سینمای ترکیه، بزودی
ما به اکران این فیلم در جهان بسیار خوشبینیم چرا که معتقدیم هر چه مردم دنیا، بیشتر به تماشای این فیلم بنشینند ما به هدف گذاری این فیلم که همانا نشان دادن چهره واقعی اسلام است نزدیکتر خواهیم شد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱
رحمت الله صادقیان تهیه کننده فیلم سینمایی «محمد (ص) » اثر مجید مجیدی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد این فیلم گفت: با توجه به اینکه هدف ما از ساخت این فیلم نشان دادن چهره رحمانیت حضرت رسول (ص ) به جهانیان بود خوشبختانه با اکران های پراکنده ای که تاکنون این فیلم در سطح دنیا داشته است توانستیم به این هدف برسیم. این در حالی است که قصه فیلم به دوره ای از زمان پیامبر اکرم (ص) می پردازد که کمترین اختلاف نظر بین مسلمانان وجود دارد.

وی با اشاره به اکران این فیلم در کشورهای مختلف تصریح کرد: این فیلم در جشنواره مونترال کانادا به نمایش در آمد و با وجودی که حداکثر نمایش یک فیلم در این جشنواره، سه نوبت است اما فیلم محمد(ص) به دلیل استقبال بی سابقه، پنج نوبت اکران با بلیط 150 دلار کانادایی داشت و جالب است بدانید که برخی از تماشاگرانی که به دیدن این فیلم آمده بودند متعلق به دینی غیر از اسلام بودند و به دلیل استقبال ، بعضی از تماشاگران در کانادا با نشست بر روی زمین آن هم به مدت سه ساعت ، فیلم را تماشا می کردند.

وی با بیان اینکه فیلم محمد(ص) در ترکیه و لبنان و کشورهای اسلامی اکران های پراکنده ای داشته است به تقاضای 45 کمپانی بزرگ برای پخش این فیلم اشاره کرد و یادآور شد: اولین اکران عمومی این فیلم در کشور ترکیه و در بیش از 400 سینمای این کشور خواهد بود. ضمن اینکه برخی از کشورهایی مثل مالزی، کشورهای افریقایی و کشور هند - باتوجه به اینکه آهنگ ساز این فیلم هندی است- تقاضای اکران این فیلم را داشتند.

صادقیان با اشاره به نمایش این فیلم در کشور فرانسه اظهار داشت: هنگامی که ما این فیلم را در کشور فرانسه برای چهره های فرهنگی نشان می دادیم. نگاه اولیه آنان به فیلم ، نگاه خوبی نبود اما بعد از اتمام فیلم، نگاهشان به اسلام و حضرت رسول(ص) واقعا تغییر کرد و به رحمت العالیم بودن پیامبر ایمان آوردند و اگر اتفاقات تروریستی در فرانسه رخ نمی داد قرار بود که اولین کشور اکران کننده این فیلم در اروپا ، کشور فرانسه باشد اما به دلیل اتفاقات تروریستی که در این کشور افتاد، برنامه اکران این فیلم در فرانسه تغییر کرد.




تهیه کننده فیلم سینمایی«محمد(ص)» ادامه داد: کشور عراق نیز درخواست اکران این را داشته اما با توجه به اینکه در عراق، سینمایی وجود ندارد ما تصمیم گرفتیم این فیلم را در برخی از هتل های این کشور به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه قریب یکماه به اتمام این فیلم در داخل کشور باقیمانده است و ما باید برای برنامه ریزی اکران این فیلم در سایر کشورها آماده باشیم گفت: به اکران این فیلم در سطح جهان بسیار خوشبین هستیم چرا که معتقدیم هر چه مردم دنیا، بیشتر این فیلم را ببینند ما به هدف گذاری این فیلم که همانا نشان دادن چهره واقعی اسلام است نزدیکتر خواهیم شد.

رئیس هیات مدیره شرکت نور تابان اضافه کرد: با توجه به اینکه این فیلم به اسکار ارائه شده ، قرار است در چند شهر امریکا از جمله لس آنجلس ، نیویورک و یک شهر دیگر ، این فیلم به مدت دو هفته در چند سینما اکران شود تا فیلم سایر مراحل خودش را طی کند تا بعدا بتوانیم با کمپانی هایی که طرف قرار داد ما هستند فیلم را به صورت گسترده در امریکا اکران کنیم.

صادقیان با بیان اینکه این فیلم در کشور سوئد دو اکران شلوغ داشته است و در لهستان نیز به دلیل استقبال بیش از حد ظرفیت سینما، مردم بر روی زمین فیلم را تماشا می کردند افزود: البته ما در داخل کشور و در شهرهایی مثل قم و مشهد شاهد تماشاگرانی بودیم که برای اولین بار به سینما آمده و روی زمین نشسته بودند اما اینکه در خارج از کشور هم، تماشاگران روی زمین بنشینند کار کم سابقه ای است..

به گفته وی این فیلم در حال حاضر به چهار زبان انگلیسی ، عربی ، فرانسوی و ترکی زیر نویس شده است اما برای اکران عمومی در کشور ترکیه ، فیلم به زبان ترکی دوبله خواهد شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی« محمد(ص)» در پاسخ به این سوال که آیا کشورهایی بودند که با اکران این فیلم مخالف باشند از کشورهایی عربستان سعودی و امارات – که به تبعیت از عربستان اعلام مخالفت کرده است – یاد کرد.

وی خبر داد هزینه زیر ساخت های فیلم «محمد(ص)» حدود 33 میلیارد 500 میلیون تومان بوده است و همین امر تولید قسمت های بعدی این فیلم و یا فیلم های مربوط به تاریخ اسلام را به لحاظ بودجه ای کاهش خواهد داد.

صادقیان با طرح این پرسش که مگر می شود برای بهترین انسان روی زمین فقط یک فیلم ساخته شود ؟ گفت: آرزوی ما تولید قسمت های دوم و سوم این فیلم است و این امر جزو اهداف ما است که باید بر روی آن سرمایه گذاری کنیم و بهترین مدیومی که می توان از رحمانیت حضرت رسول(ص) در سطح جهانی سخن بگوید «سینما» است و به همین دلیل بعد از اکران فیلم محمد (ص) ؛ خیلی راحت تر می توانیم برای تولید قسمت های بعدی این فیلم - با توجه به بازخوردهای فیلم - تصمیم گیری کرد.



به گفته تهیه کننده فیلم «محمد(ص)» قسمت دوم این فیلم به حوادثی که از سن 12 سالگی تا 40 سالگی پیامبر رخ داده است خواهد پرداخت و موضوع قسمت سوم فیلم نیز به بعد از موضوع مبعث خواهد بود.

وی در خاتمه از همه رسانه هایی که تاکنون اخبار این فیلم را انعکاس داده اند تشکر کرد.

گفتگو از: مجید معافی
کد خبر: 86065
Share/Save/Bookmark