سینما طی چند سال اخیر مأمنی برای حضور دلالان شد!
حسن کلامی تهیه کننده سینما:
سینما طی چند سال اخیر مأمنی برای حضور دلالان شد!
حسن کلامی تهیه کننده سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: سینما طی چند سال اخیر مأمنی برای حضور دلالان شد البته متأسفانه ما در بسیاری بخش های جامعه طی این سال ها شاهد ظهور دلالان بودیم اما در سینما اوضاع به مراتب فاجعه بارتر بود
 
تاريخ : يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۷
به گزارش هنرنیوز ، حسن کلامی تهیه کننده سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: سینما طی چند سال اخیر مأمنی برای حضور دلالان شد البته متأسفانه ما در بسیاری بخش های جامعه طی این سال ها شاهد ظهور دلالان بودیم اما در سینما اوضاع به مراتب فاجعه بارتر بود و بسیاری پول های مشکوک توسط آدم های غیرسینمایی و عجیب وارد سینما شد که جز ضربه زدن بر پیکره فرهنگ و هنر کشور، به حاشیه راندن تهیه کنندگان قدیمی و گران کردن سینما هیچ دستاوردی نداشت.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «آبادان یازده۶۰» و «کودک و فرشته» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما در سال های اخیر نتوانست هیچ دستاورد قابل اعتنایی در حوزه فرهنگی و هنری کشور داشته باشد. متأسفانه در این سال ها ما شاهد گران شدن سینما، عدم استقبال مردم، بیکاری و خانه نشینی بخش اعظمی از هنرمندان و... بودیم.

وی سپس با بیان اینکه سینما عملاً ورشکسته است و دیگر کمتر کسی رغبت به سرمایه گذاری در آن دارد تصریح کرد: وقتی دیگر نمی شود با ارقام قبلی فیلم ساخت و برخی شبه سرمایه گذاران و شبه تهیه کنندگان با ورود پول های مشکوک به سینما تولید را به شدت گران کرده اند دیگر فروش جزئی فیلم ها در گیشه سودی ندارد و همین اتفاق باعث شده تا خیلی از تهیه کنندگان عطای ادامه فعالیت در سینما را به لقایش ببخشند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: مدیران سینمایی نه در این ۸ سال که در بقیه سال ها هم بر مبنای خاست فرهنگی جامعه و هنرمندان جلو نرفتند. برخی ملاحظات سیاسی و جناحی و حتی غیرسیاسی باعث برخی تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های آن ها می شود و این بسیار دردآور است.

کلامی متذکر شد: متأسفانه فرهنگ، هنر و اندیشه در کشور ما در آخرین رده ایستاده و کسی چندان به آن توجهی ندارد و حتی مدیران فرهنگی و سینمایی که تفکرات شان باید تنها روی این مقولات باشد نسبت به آن بی توجهند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ماهی ها عاشق می شوند» و «زحم شانه حوا» در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: مدیران فعلی که طی ماه های آینده می روند و این ویرانه را تحویل مدیران بعدی در دولت بعدی می دهند نکته اینجا است که مصیبت و فاجعه اصلی برای مدیران بعدی سینما است چرا که آن ها با انبوه فیلم های در نوبت مانده برای اکران و خیل بیکاران و معضلات شدید به وجود آمده مواجه هستند و باید این مشکلات را مرتفع کنند.
کد خبر: 98495
Share/Save/Bookmark