یحیی ظریفی: راه ورود به حوزه بازیگری، روابط پشت پرده و خریدن نقش نیست
یحیی ظریفی: راه ورود به حوزه بازیگری، روابط پشت پرده و خریدن نقش نیست
بازیگر نقش اول تله فیلم «نامه پُردردسر» از ورود این فیلم به شبکه خانگی در آینده نزدیک خبر داد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۴
«یحیی ظریفی» در گفتگو با هنریوز از اتمام بازی خود در تله فیلم « نامه پُردردسر» به کارگردانی ایمان میثمی و حسین ابراهیمی خبرداد و افزود: این تله فیلم با بازیگرانی همچون رضا رویگری، بهزاد رحیم خانی، مهدی امینی خواه ، شراره رخام و فرج گل سفیدی در شیراز تولید شد که بزودی راهی شبکه خانگی خواهد شد.

وی که دانش آموخته رشته بازیگری از دانشکده استانبول ترکیه است و تسلط کاملی بر زبانهای انگلیسی و ترکی استانبولی دارد معتقد است «تحصیلات» و«تجربه» همچون دو بال برای پیمودن پله های ترقی برای بازیگری است.

این بازیگر ادامه داد: تحصیلات بازیگری باعث می شود تا دیدگاه بازیگر نسبت به نقش هایی که ایفا می کند متفاوت باشد و شوق تحقیقات و رسیدن به نقش در او افزایش یابد. ضمن اینکه تحصیلات آکادمیک موجب خواهد شد تا یک بازیگر از فن بیان بهتری برای ایفا نقش استفاده کند و شناختش نسبت به نور، صدا ، دوربین و حتی ارتباطش با عوامل جلو و پشت دوربین افزایش یابد. یحیی ظریفی که علاوه بربازیگری دستی بر موسیقی دارد و سازهای گیتار، سنتور و سازدهنی را هم به خوبی می نوازد بر این باور است که بازیگری موفق است که علاوه بر بازیگری بر دیگر هنرهایی که ارتباطی با بازیگری دارد همچون موسیقی نیز تسلط داشته باشد.

او که هم اکنون برای بازی در چند تله فیلم ، سریال و همچنین فیلم سینمایی پیشنهادهایی دارد در حال حاضر مشغول مطالعه فیلمنامه و ارزیابی فیلمنامه ها است.

این بازیگر جوان که سابقه بازیگری تئاتر با بازیگران ترکی و روسی را در کارنامه بازیگری خود دارد ادامه داد: بازیگر باید خودش را با شرایط نقش وفق بدهد و تجربه شناخت اقشار جامعه همچون لحن بیان ، گویش ، خانواده و ... می تواند در نزدیک شدن به نقش مثمرثمر باشد.

یحیی ظریفی که دارای مدرک خلبانی است و سابقه 200 ساعت پرواز دارد تصریح کرد: معتقدم که بازیگری نیاز به استایل و چهره مناسب دارد و نگاه بازیگر مهم است. برخی از بازیگران ما صدای ز یبا دارند، برخی دیگر چهره زیبا دارند اما اگر این دوبا هم باشند می توانند در کنار تحصیل و تجربه مفید باشند. وی که علاوه بر بازیگری ، طراحی صحنه و لباس را نیز به صورت آکادمیک تحصیل کرده بر این باور است که نوع لباس پوشیدن و آرایش چهره و موی بازیگر نیز در مجالسی که به غیر از حوزه بازیگری ظاهر می شود نیز بسیار مهم است و باید از سوی بازیگر رعایت شود.

بازیگر تله فیلم «نامه پُردردسر» با اشاره به بازیگرانی که بدون داشتن تحصیلات و تجربه و تنها به پشتیبانی توان اقتصادی و روابط پشت پرده وارد حوزه بازیگری می شوند تاکید کرد: این بازیگران نه تنها به حوزه بازیگری آسیب می زنند بلکه بعد از مدتی نیز به دلیل فقدان استعداد از مدار بازیگری به کناری گذاشته می شوند و سرخوده خواهند شد درحالی که راه ورود به حوزه بازیگری، روابط پشت پرده و خریدن نقش نیست.




کد خبر: 93409
Share/Save/Bookmark