نباید جا به جایی‌ها محدود به یک دایره بسته باشد
شفیع آقا محمدیان در گفتگو با هنرنیوز:
نباید جا به جایی‌ها محدود به یک دایره بسته باشد
یک کارگردان سینمای ایران با اشاره به تغییرات مداوم مدیران در حوزه سینما گفت: نباید این جا به جایی‌ها فقط محدود به دایره‌ای بسته باشد بلکه باید خارج از دایره رفاقت‌ها صورت بگیرد تا فرصتی برای بروز خلاقیت‌ها و ایده‌های جدید هم وجود داشته باشد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
شفیع آقا محمدیان کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد جا به جایی مداوم مدیران سینمایی در دولت یازدهم افزود: باید بپذیریم که جا به جایی‌های زودهنگام مدیران سینمایی، که این روز‌ها شاهد آن هستیم به فضای آرام سینما صدمه خواهد زد و این تغییرات سبب به تاخیر افتادن اهداف تعریف شده سینما خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ایل بیگی درجایگاه معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اظهار داشت: این انتخاب، انتخاب شایسته‌ای است و با‌شناختی که من از آقای ایل بیگی دارم ایشان از سابقه مدیریتی خوبی برخوردارند و فرد متعهدی هستند. اما واقعیت امر این است که متاسفانه این جا به جایی‌ها فقط محدود به دایره‌ای است که دوستان برای خودشان تعریف کردند. اینگونه تغییرات موجب محدود شدن خلاقیت‌ها، نظر‌ها و ایده‌ها خواهد شد و بهتر است که این تغییرات، خارج از دایره رفاقت‌ها صورت بپذیرید تا دیگران هم فرصت بروز ایده‌های و تفکرات تازه تری را داسته باشند تا فضا برای ورود نیروهای تازه نفس و متعهد سینما باز شود. این درحالی است که ما هم اکنون در سینما، شاهد وضعیت آرامی نیستیم و شرایط بحرانی را تجربه می‌کنیم و ظهور ایده‌ها و نیروهای جدید می‌تواند کمکی به این وضعیت باشد و سینما را در رسیدن به اهداف عالی یاری رساند.

کارگردان فیلم سینمایی «چشم عقاب» با اشاره به تثبیت مدیریت‌ها تصریح کرد: تثبیت مدیریت‌ها زمانی کار ساز خواهد بود که مدیران سینمایی ما به مدت طولانی در جایگاه خود باقی بمانند و زود به زود، جا به جا نشوند.

آقا محمدیان تصریح کرد: معمولا یک دوره مدیریتی در کشور ما اگر چه به ظاهر چهار ساله است. اما اگر بخواهیم به طور دقیق محاسبه کنیم شاید کمتر از سه سال باشد. بنابراین در این مدت کم، یک مدیر نمی‌تواند با برنامه ریزیهایی که انجام می‌دهد تاثیری در حرکت فرهنگی کشور داشته باشد. لذا معتقدم حداقل زمانی که برای تحقق برنامه‌های یک مدیر لازم است تا بتواند اهداف خود و زیرمجموعه‌اش را به نتیجه مطلوبی برساند دو یا سه دوره کامل چهار ساله و حتی بیشتر است و عدم ثبات مدیریتی؛ بزرگ‌ترین چالشی است که ما در عرصه مدیریت کشور بویژه در عرصه مدیریت فرهنگی با آن روبرو هستیم.

کارگردان فیلم سینمایی «مروارید سیاه» اظهار داشت: متاسفانه این جا به جایی‌های زودهنگام و شتاب زده گویا به آداب و رسوم مدیریتی ما مبدل شده به گونه‌ای که ما باید هر چند ماه، شاهد تغییر مدیریت سینمایی کشور باشیم.

این کارگردان سینمای ایران یاد آور شد: معتقدم مدیران فرهنگی باید به گونه‌ای انتخاب شوند حتی اگر دولت هم تغییر می‌کند اما آنان در جایگاه مدیریتی خود باقی بمانند تا اهداف تعریف شده خویش را محقق سازند. لذا اگر مدیریت با ثباتی در کشور حکمفرما باشد می‌توانیم امیدوار باشیم که درعرصه مدیریت می‌شود به اهداف طراحی شده دست پیدا کرد. اما اگر همچنان با تغییر مدیریت‌ها در حوزه سینمایی روبرو باشیم حتما باید منتظر صدمات جبران ناپذیر در عرصه فرهنگ باشیم.
کد خبر: 78839
Share/Save/Bookmark