بازی در نقش شهید مطهری سخت ترین نقشم بود /  نقش مطهری در زندگی خصوصی من هم تاثیرگذار بوده
رسول توکلی در گفتگو با هنرنیوز:
بازی در نقش شهید مطهری سخت ترین نقشم بود / نقش مطهری در زندگی خصوصی من هم تاثیرگذار بوده
بازیگر فیلم سینمایی«تاراج» و سریال « آیینه عبرت» از تازه ترین بازی خود در نقش شهید مطهری در پروژه «معمای شاه» خبر داد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۴
رسول توکلی بازیگر فیلم سینمایی «تاراج» و سریال« آیینه عبرت» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز از بازی در سریال «معمای شاه» در نقش شهید مرتضی مطهری خبر داد و گفت: بازی درنقش شهید مطهری موجب شد تا من از ایشان خیلی چیزها یاد بگیرم. ضمن اینکه من برای رسیدن به این نقش با خانواده شهید مطهری و بویژه آقای علی مطهری تماس هایی داشتم و آنان پشت گرمی خوبی به من دادند و قرار شد خانواده مطهری، «عینک » شهید را که هم اکنون در موزه شهدا قرار دارد را در اختیار من برای بازی بگذارند تا کار طبیعی تر و واقعی تر جلوه کند.

وی اضافه کرد: حتی نقش کودکی فرزندان شهید مطهری در سریال معمای شاه به گونه ای دقیق انتخاب شدند تا بیشترین شباهت ها را داشته باشند. این درحالی است که قرارشد برخی از خانواده شهید مطهری در بعضی از سکانس های مربوط به این نقش ، سر صحنه حضور داشته باشند.

بازیگر فیلم سینمایی« شکوه بازگشت» با تقدیر از شهرام خلج ، گریمور سریال «معمای شاه» که در خلق شخصیت شهید مطهری تلاش زیادی کرده است خبر داد برای رسیدن به شخصیت شهید مطهری باید هر روز 4 ساعت زیر گریم باشد!

بازیگر نقش مرتضی مطهری در مورد حساسیت های ایفای این نقش یادآور شد : بازی در این نقش ، خیلی سخت است چرا که شهید مطهری از زوایای مختلف مورد احترام است و ایشان با علم و آگاهی و نوع تفکرش به دنیا بود که ماندگار شد و بی جهت نیست که امروزه کتابهای او در اروپا و امریکا مورد استقاده قرار می گیرد. من سعی کردم در ایفای نقش مطهری، فقط چشم مخاطب را هدف قرار ندهم بلکه قلب و روح آنان را هم تصاحب کنم و به جرئت می توانم بگویم که بازی در نقش مطهری، یکی از سخت ترین نقش هایی بوده که در طولی چند دهه بازیگری ام ایفا کردم.

وی در مورد انتخاب خود برای نقش مرتضی مطهری اظهار داشت : به هیچ عنوان از اینکه برای این نقش انتخاب شدم اطلاعی نداشتم و در مهرماه 92 بود که دستیار آقای محمدرضا ورزی با من تماس گرفت و مرا برای بازی در این سریال دعوت کرد که بعد از تست گریم برای نقش مطهری پذیرفته شدم و واقعا برای من، بازی در نقش شهید مطهری افتخاری است. لذا از زمانی که این نقش را بازی می کنم این نقش در زندگی خصوصی من هم تاثیرگذار بوده است. معتقدم اگر مطهری در سال 58 ترور نمی شد و ما الان مطهری، بهشتی ، مفتح و دیگران را داشتیم مطمئن باشید که شاهد یکسری کج خُلقی ها در جامعه نبودیم.

رسول توکلی در مورد سریال معمای شاه و شنیده هایی مبنی بر اینکه برخی ها معتقدند این سریال خیلی بر اساس واقعیت ها ساخته نشده است؛ همه مخاطبین سریال را به صبرو شکیبایی دعوت کرد و از آنان خواست که این سریال را تا انتها دنبال کنند تا آنگاه بتوانند قضاوت عادلانه ای راجع به سریال داشته باشند. هر چند که او معتقد است در کنار مطرح کردن نکات منفی در مورد هر شخصیتی ، می بایست به نکات مثبت او هم اشاره کرد.

بازیگر نقش شهید مطهری در خاتمه گفت: سریال معمای شاه در ابتدا خیلی شاخ و برگی نداشت اما بعدا و به مرور و بنا به مصلحت هایی، برخی از ماجراها و شخصیت های تاریخی مثل مطهری و بهشتی به آن اضافه شدند.


کد خبر: 91339
Share/Save/Bookmark