دوست دارم با آقای فرهادی کار کنم
مهسا هاشمی در گفتگو با هنرنیوز:
دوست دارم با آقای فرهادی کار کنم
مهسا هاشمی بازیگر نوجوان سینما و تلویزیون معتقد است «بازیگری کار بسیار سختی است و آن چیزی که ما فقط از تلویزیون می بینیم نیست».
 
تاريخ : شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۷
مهسا هاشمی بازیگر نوجوان سینما و تلویزیون است که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نوجوان را تصاحب کند. او به هنگام برگزاری نمایشگاه مطبوعات، لحظاتی مهمان غرفه هنرنیوز بود. او اگر چه بازیگری را از سن ۵ سالگی شروع کرده است اما توصیه اش به نوجوانانی که بازیگری را دوست دارند این است که حتما کلاس های بازیگری را طی کنند او معتقد است « بازیگری کار بسیار سختی است و آن چیزی که ما از تلویزیون می بینیم نیست اما اگر کسی استعداد بازیگری را در درون خودش احساس می کند حتما باید کلاس های بازیگری را طی کند و بداند که با پشتکار، به آن جایگاهی که می خواهد خواهد رسید »

 بازیگری را از چند سالگی شروع کردی و تاکنون در چند تا فیلم و سریال بازی داشتی؟

 تا کنون در ۳۵ فیلم و سریال بازی کردم.

 لطفا چند تا از فیلم و سریال هایی را که بازی کردی نام ببر؟

 سریال « سرزمین کهن» کار آقای کمال تبریزی، سریال «وضعیت سفید» کار آقای نعمت الله، فیلم سینمایی « خیابان بیست وچهارم» کار آقای سعید اسدی، سریال « گمشده» کارآقای قویدل و امسال هم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان دیپلم افتخار بهترین بازیگر نوجوان را از این جشنواره دریافت کردم.

چند سالته و کلاس چندمی؟

16 سالمه و کلاس سوم دبیرستانم

 چه کسی بیشتر مشوق تو بود تا بازیگر شوی؟

 بیشتر خانواده ام مرا تشویق کردند و همیشه هم پشتیبان و حمایتگر من بودند. از همین جا از آنان سپاسگذاری می کنم.

چه احساسی در درون تو وجود داشت که حس کردی می توانی بازیگر شوی؟

 اول که کوچکتر بودم همه به من می گفتند که تو خیلی خوب بازی می کنی اما بعد که بزرگتر شدم فهمیدم این توانایی را دارم که خودم را به جای شخصیت های دیگر بگذارم و زندگی آنان را بازی کنم. خیلی خوب است که آدم خودش را به جای دیگران بگذارد و شرایط روحی و جسمی آنان را تجربه کند.

 معمولا نقش ها را چگونه انتخاب می کنی؟

 اول فیلمنامه را مطالعه می کنم و با خانواده ام در مورد نقشم مشورت می کنم و درنهایت اگر از نقش خوشم آمد آن را می پذیرم.

  بیشتر چه نقش هایی را دوست داری بازی کنی؟

  من بیشتر دوست دارم نقش های خاص را بازی کنم. نقش هایی که خیلی نادرند. بنابراین همیشه دوست دارم که نقش های متفاوت را بازی کنم مثلا در یک فیلم، نقش یک دختر گل فروش را بازی کردم که خیلی آن را دوست داشتم.

  در حال حاضر چه نقشی را دوست داری بازی کنی؟

 دلم می خواهد نقشی را بازی کنم که قهرمان داستان باشد – الان خیلی بهش فکر نکردم – مثلا یک دختر دبیرستانی که درگیر یک مساله در رابطه با فضای نوجوانی است. چرا که در حال حاضر، فیلم در مورد نوجوانان خیلی کم ساخته می شود. فیلم ها یا در حوزه کودکان است یا در حوزه بزرگسالان ؛ بنابراین خیلی دلم می خواهد که بیشتر روی سینمای نوجوانان سرمایه گذاری شود و من هم چنین نقش هایی را بازی کنم.

  معمولا برای رسیدن به نقش چه تلاش هایی می کنی؟

 اول سعی می کنم خودم را فراموش کنم و از روزی که نقشی را می پذیرم تلاش می کنم همان شخصیتی باشم که قرار است آن را بازی کنم و همیشه خودم را جای آن شخصیت قرار می دهم و به خودم می گویم اگر من به جای او بودم چه می کردم.بنابراین این تلاش ها سبب می شود که نقش برایم قدری پررنگتر شود.

 معمولا به هم سن و سالهای خودت که دوست دارند بازیگر بشوند چه توصیه ای داری؟

 اول به همه آنان می گویم که بازیگری کار بسیار سختی است و آن چیزی که ما از تلویزیون می بینیم فقط آن نیست و سختی های خیلی زیادی دارد و اگر کسی استعداد بازیگری را در درون خودش احساس می کند توصیه می کنم که حتما کلاس های بازیگری را طی کند و اگر تلاش کند حتما به آن جایگاهی که دلش می خواهد خواهد رسید.

 تو خودت کلاس های بازیگری را گذراندی ؟

  من چون از ۵ سالگی بازیگری را تجربه کردم؛ دیگر کلاس های بازیگری را طی نکردم و هر آنچه که باید در کلاس ها می آموختم را با تجربه به دست آوردم.البته اگر نیازی باشد حتما کلاس بازیگری را خواهم گذراند.

  دوست داری با کدام کارگردان کار کنی که تاکنون کار نکردی؟

 خیلی دوست دارم با آقای اصغر فرهادی کار کنم.

  هنگامی که سرصحنه هستی آسیبی به درس خواندنت نمی رسد؟

  بعضی اوقات چرا؛ اما سعی می کنم بعدا آن را جبران کنم. مثلا اگر مدتی غایب باشم معلم خصوصی می گیرم تا درسم را به بچه های کلاس برسانم.

 نگاه دوستانت و همچنین هم کلاسی هایت به تو که بازیگر هستی چطور است ؟

 آنان فکر می کنند که بازیگران در یک سیاره دیگری زندگی می کنند و تصورشان این است که حتی لباس پوشیدن ، رفتار و حرکات بازیگران با دیگران متفاوت است. در حالی که اصلا این گونه نیست. ما هم از جنس آنان هستیم. بازیگران اگر فیلمی بازی می کنند و اگر در این حرفه هستند فقط به خاطر مردم است و از اینکه مردم کارهای ما را می بینند سپاسگذاریم.

 از جشنواره فیلم کودک اصفهان جایزه گرفتی ، دوست داری در جشنواره فیلم فجر هم جایزه بگیری؟

 حتما ، خیلی دوست دارم. اتفاقا یک کار سینمایی به من پیشنهاد شده و در حال مطالعه فیلمنامه آن هستم که بزودی کلید می خورد و امیدوارم این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشته باشد.

  حرف آخر؟
 آن چیزی که هستیم و در شرایطی که زندگی می کنیم هدیه ای است از سوی خداوند و باید قدرش را بدانیم و از خداوند سپاسگذار باشیم.
کد خبر: 76426
Share/Save/Bookmark